Gå til innhold

Forkjølet baby


November-spire-79

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente på 8 uker som har blitt forkjølet. hun har 37.6 i temp og virker egentlig ikke syk. Hun spiser som hun pleier, men er litt tett.

Hun klarer fint å puste når hun ligger med puppen i munnen.

Det jeg lurer på er nå jeg evt. skal ringe legevakten. Jeg føler ikke at jeg trenger det ennå men hvis hun blir værre så gjør jeg det. Hva skal jeg se etter? Ringer selvfølgelig ved feber men hun har jo ikke noe særlig av det.

Når ringer dere lege/legevakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyer får veldig lett feber, så du trenger ikke bekymre deg før feberen er over 40. Er den over 39 kan man jo kanskje gi en paracet. Gutten min på 3 mnd er også forkjølet. Har kjøpt saltvannsdråper til Nesen når den er tett.

Også føler jeg at man må se allmenntilstanden an. Så lenge den er fin hadde jeg ikke bekymret meg

Endret av Lisse_01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Om det blir feber, hun får omvendt feber (lavere temp enn normalt) får piping/hvesing i pusten ol, så fikk vi beskjed om å ringe lege/legevakten..

For å hjelpe litt, kan du heve sengekanten hun har hodet, så hodet ligger høyere når hun sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hevet sengekanten hennes og hun sover greit. Har dryppet henne med morsmelk siden vi ikke har saltvann og det er lørdag i dag så apotekene er vel stengt. Kjenner at jeg blir kjempestressa i mammahjertet mitt når hun er sånn. Er så redd for at hun skal bli værre, men jeg følger med og håper at hun sover masse slik at hun blir fortere bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hevet sengekanten hennes og hun sover greit. Har dryppet henne med morsmelk siden vi ikke har saltvann og det er lørdag i dag så apotekene er vel stengt. Kjenner at jeg blir kjempestressa i mammahjertet mitt når hun er sånn. Er så redd for at hun skal bli værre, men jeg følger med og håper at hun sover masse slik at hun blir fortere bra.

 

Saltvann har de som regel på butikken også :)

 

Min mini ble forkjølet med feber da han var to måneder. Ikke gøy! Men det er sjelden farlig, og det viktigste du ser på er almenntilstanden, og at de spiser såpass så bleiene er våte. Syns du ikke hun er seg selv, så ring legevakt/lege og drøft litt med dem. Min var vel mer eller mindre forkjølet i en måned og fikk ørebetennelse i tillegg. Nå har han tilsammen hatt seks infeksjoner og er straks 8 måneder. Det har blitt to runder på legevakta, en hastetime hos legen ogben telefon til legevakta om å gi mer paracet enn det som stod på esken. Ingen av gangene har det vært noe farlig, selv om jeg spesielt den ene gangen var veldig engstelig.

 

Ble tatt godt i lot alle gangene, og tatt alvorlig. Ingen sure miner om at jeg var hysterisk eller kom unødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille gutt på 11 uker er også blitt forkjølet, han har fått en stygg hoste og er tett/surklete i halsen og nesa. Tok tempen i sta og han har ikke feber. Han virker like oppegående og spiser som vanlig (er veldig glad i mat/puppen....)

Er også bekymret og livredd for disse "svineinfluensa tider" ....

Har ikke ringt legevakten ennå men ser an formen hans.

Ikke noe gøy når disse små blir syke... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å være føre var siden disse små blir raskt dårligere. Det kan snu fort, så en legetime er lurt om man er usikker. Min på 2 mnd ble dårlig rett før jul, ingen feber men tett og surklete. Så kom hosten og da dro vi på legevakten. De hørte at det var slim på lungene og da ble det sykehus på oss på selveste julekvelden. Han er fortsatt ikke helt bra igjen, men bedre nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være føre var siden disse små blir raskt dårligere. Det kan snu fort, så en legetime er lurt om man er usikker. Min på 2 mnd ble dårlig rett før jul, ingen feber men tett og surklete. Så kom hosten og da dro vi på legevakten. De hørte at det var slim på lungene og da ble det sykehus på oss på selveste julekvelden. Han er fortsatt ikke helt bra igjen, men bedre nå da...

 

Ja det skal ikke mye til før jeg ringer legevakten i dag. Men så lenge hun spiser godt og puster godt så ser det ut til at det går bra. Hun smiler og er fornøyd. Hun hoster ikke noe særlig heller. Bare litt av og til. Håper hun blir bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff... føler meg deg. hadde blitt skikkelig stressa om mini skulle bli syk. han er jo bare 12 dager. kommer sikkert til å bli hysterisk når den tid kommer. er jo førstegangsmamma og alt er bare så skremmende nå. god bedring til din lille. stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på vei til legevakten nå... magefølelsen min sa det, bedre å dra en gang for mye enn for lite. Lillegutt sover ved siden av meg i bilen og snorker skikkelig stakkars liten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på vei til legevakten nå... magefølelsen min sa det, bedre å dra en gang for mye enn for lite. Lillegutt sover ved siden av meg i bilen og snorker skikkelig stakkars liten....

Viktig å følge magefølelsen. Lykke til. Håper det bare er en lett forkjølelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på vei til legevakten nå... magefølelsen min sa det, bedre å dra en gang for mye enn for lite. Lillegutt sover ved siden av meg i bilen og snorker skikkelig stakkars liten....

 

Stakkars liten. Ikke noe gøy. Jeg har roet meg litt her. Vesla sover godt, uten lyder og har akkurat spist godt med mat. Hun har lekt litt på gulvet med sanselekene sine og virket blid og fornøyd. Tempen var 37.2 og hun virker i fin form. MEN jeg følger godt med hele tiden, og klarer ikke tenke på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken. Han fant ikke noe galt med han, så er en type virusinfeksjon som må gå over av seg selv. Han har heldigvis null feber og matlysten er der. Fikk beskjed om å gi masse pupp da det var beste medisin. Han hadde helt lyse grønn avføring i sta men det var visst også normalt i forbindelse med denne forkjølelsen. Håper det går over snart!! Ikke noe gøy med syke små bebiser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for omtanken. Han fant ikke noe galt med han, så er en type virusinfeksjon som må gå over av seg selv. Han har heldigvis null feber og matlysten er der. Fikk beskjed om å gi masse pupp da det var beste medisin. Han hadde helt lyse grønn avføring i sta men det var visst også normalt i forbindelse med denne forkjølelsen. Håper det går over snart!! Ikke noe gøy med syke små bebiser ;)

 

Godt å høre at det ikke var noe alvorlig. Da skal jeg gi mye pupp også. Hun ligger ved puppen hele tiden så det blir enkelt. Her er det også litt grønn bæsj ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble legevakten på oss også i natt. Hun fikk feber på 38.1 så jeg ringte og fikk beskjed om å komme med en gang. Så ble vi sendt videre til sykehuset for å ta masse blodprøver og full sjekk. Alt var bra så vi fikk dra hjem. Måtte følge med å henne og ringe hvis hun ble værre. Barn under 3 måneder skal alltid sjekkes hvis de får feber, så jeg er glad de var så villige til å ta henne inn. Nå har hun sovet godt i over 9 timer,så jeg lar henne sove til hun våkner. Så skal vi ta tempen igjen. Håper den har gått ned, og at hun blir bedre i dag. Litt sliten og vondt i mammahjertet mitt etter blodprøvene, men har roet meg nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble legevakten på oss også i natt. Hun fikk feber på 38.1 så jeg ringte og fikk beskjed om å komme med en gang. Så ble vi sendt videre til sykehuset for å ta masse blodprøver og full sjekk. Alt var bra så vi fikk dra hjem. Måtte følge med å henne og ringe hvis hun ble værre. Barn under 3 måneder skal alltid sjekkes hvis de får feber, så jeg er glad de var så villige til å ta henne inn. Nå har hun sovet godt i over 9 timer,så jeg lar henne sove til hun våkner. Så skal vi ta tempen igjen. Håper den har gått ned, og at hun blir bedre i dag. Litt sliten og vondt i mammahjertet mitt etter blodprøvene, men har roet meg nå ;)

 

 

 

Huff da..... ja ikke noe gøy. Tok tempen i dag men ikke feber. Men han er fortsatt veldig forkjøla stakkars liten :)

God bedring til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff føler med dere begge... Her er vi nå på dag 9 med forkjølelse :-( Han har mye slim fortsatt og hoster. Noen ganger hoster han slik at han får skikkelige sprutbrekninger, oppkast overalt! :-( Søsteren var syk i 3 uker rett før så nå har jeg hatt sykt barn i over 4 uker i strekk, litt lei ja... :-( God bedring til deres små :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja syke barn må være det værste som finnes for mammahjertene våre ;) Gullet her er feberfri men fortsatt tett. Hun sover på pappas bryst nå, og der skal hun få være til jeg har fått slappet av og drukket en kopp te ;) For det har jeg jammen ikke rukket på en stund ;)

God bedring til deres små søte gullklumper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe gøy med syke små! Her var jenta 3 uker når hun ble potte tett, smittet av syk 3 åring i hus...er bedre nå, hun er blitt 6 uker og forkjølelsen har sluppet taket! Vi ringte legevakten halvannen uke siden da var temp 37,9, men vi fikk beskjed å kle av henne litt og passe på den ikke bikket 38, og den sank innen en halvtime heldigvis! Viktig å kontakte lege når de er så små, godt du ble tatt alvorlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe som går. Her i huset har mini hatt 38 i feber i tre dager (han er snart 4 mnd) og snørrete. Allmenntilstanden har ellers vært fin, så har ikke vært hos legen med han. I dag hadde tempen sunket til 37,8, så feberen er på vei ned iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på legevakta i går igjen da jeg syntes han var blitt værre. Han har nå fått RS virus. Det gjør så vondt i mammahjertet å se han sliter med tett nese og stygg hoste. Ser han jobber veldig med å puste. Men han har bra allmenntilstsnd, spiser og er klar i blikket. Smiler og er med innimellom. Så ble sent hjem igjen om at dette må han bare komme gjennom dette, at han er sterk.

Han sover selvsagt mye mer nå enn 'normalt'. vekker han på natta for å gi pupp, redd for at han skal få i seg forlite veske. I natt hostet han så mye at han kastet opp masse slim. Han har mistet den gode runde magen sin. Dette viruset påvirker også magen at han får diaré etter hvert måltid. Jeg er livredd for at han skal gå ned i vekt, han har alltid vært lang og tynn.

Flere som har erfaring med dette dritt viruset? Hvor lenge varer det?? Det gjør så vondt å se han slik..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er tøft for mammahjertene når de små er syke ja... Vi havnet på sykehus igjen i går etter at lille gull fikk feber :-( Vi er her fortsatt og får litt pustehjelp og overvåkning. Håper å få dra hjem på kvelden i dag. Vi er på dag 12 med syk baby nå, det tar på... De antar at det er et virus han sliter med her også, men vet ikke om det er RS. Crp er i allefall fin så det er jo bra da :-) God bedring til din lille :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dere må ha det tøft nå ja :( Tulla her er bedre og feberfri så vi er nok bra igjen i løpet av uka med forkjølelsen vil jeg tro. Ikke så tett lenger. Håper deres små nurk blir bra snart. Vi har bare dryppet med morsmelk hele tiden og det har hjulpet, men jeg har saltvann og sterkere nesedråper her i beredskap tilfelle hun blir værre.

Har deres babyer rennende øyne? Hun har det her, men ble bedre etter at jeg vasket med morsmelk der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dere må ha det tøft nå ja :( Tulla her er bedre og feberfri så vi er nok bra igjen i løpet av uka med forkjølelsen vil jeg tro. Ikke så tett lenger. Håper deres små nurk blir bra snart. Vi har bare dryppet med morsmelk hele tiden og det har hjulpet, men jeg har saltvann og sterkere nesedråper her i beredskap tilfelle hun blir værre.

Har deres babyer rennende øyne? Hun har det her, men ble bedre etter at jeg vasket med morsmelk der også.

 

Han har hatt litt på det ene øyet. Har ikke forsøkt mm men det skal jeg gjøre. Kan man bruke sterkere nesedråper på så små barn? Hva bruker du? Kjenner jeg sliter med å få ting ut, spesielt på natten er han ille. Hvor gammel er din baby? Ja håper han blir bedre snart. Legen sa at han ville ha den 'røykehosten' i flere uker. Han har heldigvis ikke hatt noen feber... enn så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rhinox 0,1 mg nesedråper for barn under 2 år. men du bør høre med lege først for jeg ble anbefalt det på sykehuset. har ikke brukt det ennå for hun er bedre nå. hun er 2 måneder i dag. det på øyet kan være tette tårekanaler eller øyekatarr. god bedring til vesle gullet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...