Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Var så uheldig at jeg måtte på tannlegevakten 2.juledag da jeg knakk en tann:( Kostet jo en formue dette og spurte pappa om og låne penger og betale behandlingen kontant, men neida der var det 0 hjelp og få Måtte ta det på avbetaling og det kostet jo selvsagt ekstra gebyrer og vise versa:( Både mamma og pappa har 0 i gjeld og penger på konto, men når man trenger hjelp øyeblikkelig fordi man ikke har penger tilgjengelig så får man aldri hjelp:( Broren min knakk foten her for noen år siden, siden han var student og det var 3 dager til studielånet kom på konto måtte han dra fra legevakten uten krykker da de ikke ga ut krykker mot giro, kun kontant betaling, det hele endte med at dagen etter han knakk foten dro jeg og kjøte krykker til han, pappa mente han kunne klart seg med en stokk eller noe lignende som vi kunne lånt hos bestefar!! Nå er det faen i med like før jeg kutter kontakten med både mamma og pappa for jeg orker ikke mer snart:( Anonym poster: f80df6895793445acdd1b346b97eed61
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Kjipt når man er student, men voksne mennesker bruker å klare seg selv. Det forventes når man er voksen at man kan klare seg selv. Anonym poster: 0d2e86ca6d6dac8fddab8dbb1cc408c9
*Yuna* Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Smålig av de og ikke gi et lån til sånt syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Derfor skal man ikke gjøre seg avhengige av andre, men du verden så gjerrige og egoistiske foreldre kan bli! Jeg hadde ikke orket å ha slike foreldre, hadde nok tatt en alvorsprat med dem, før jeg ga dem valget om å beholde kontakten med meg eller ikke... Men vær stolt av at du klarer deg selv, selv om du må ta det på avbetaling. Du beviser at du faktisk får det til å gå rundt Anonym poster: ccba51a7933f9280c785da2d5abdc455
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Kjipt, men kansje på tide å lære at man må ha litt i reserve for krisetilfeller. Anonym poster: d164b644e8a816041e78ad99faf7d92d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Utrolig dårlig gjort. Og spesielt mot din bror som var student i tillegg. Toppen av smålighet. Heldigvis er mine foreldre stikk motsatt når det kommer til sånne ting. Anonym poster: 534f20d4c0b64bb0e47345098c0c59c3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #7 Skrevet 28. desember 2012 Jeg synest heller at man burde forvente at familie hjelper hverandre når det er behov, det er vi vant med,selv om vi er godt voksne. Skjønner godt frustrasjonen din HI Anonym poster: 2f3a58493ea3db36c4aaf7ff278b48ce
Gjest ronja røverdatter Skrevet 28. desember 2012 #8 Skrevet 28. desember 2012 Det kunne ikke falle meg inn å be mine foreldre om lån til tannlegeregning. Det forventer jeg, og de, at voksne barn kan håndtere selv. Selv om det blir dyrere fordi man ikke har beløpet klart. Jeg synes ikke det er kjiipt av foreldrene dine å si nei til deg. Men jeg synes at det er litt kjiipt å ikke hjelpe en sønn som studerer om de har mulighet og det ikke er slik at sønnen støtt og stadig ber om hjelp og ikke betaler tilbake. I min familie hjelper vi hverandre, men vi ber ikke hverandre om økonomisk hjelp før det er absolutt siste utvei.
Gjest Antarctica Skrevet 28. desember 2012 #9 Skrevet 28. desember 2012 Jeg ville ikke la verken sønnen min eller mora mi dra fra legevakta i gips UTEN krykker dersom jeg kunne hindre det, samme om de er 18 eller 60 år!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 28. desember 2012 #10 Skrevet 28. desember 2012 (endret) Er det en grunn til at de ikke låner penger til der? Ser den at noen mener man bør ha noe i bakhånd i tilfelle krise.. Og blabla.. Forsåvidt enig. Samtidig forstår jeg ikke at de har samvittighet til det. Hadde jenta mi knekt foten hadde jeg såklart lånt henne penger så hun fikk seg krykker. Det med tannlegen? Vel, det spørs hva slags historie dere har tilbake i tid. Har det vært nornn episoder tidligere der dere har misbrukt tilliten til foreldrene deres? Om ikke firstår jeg ikke helt at de ikke vil hjelpe litt i krise. Forstår du er frustrert.. Endret 28. desember 2012 av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå