Gå til innhold

Har hatt besøk av naboene i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi har fri og det blir lange dager for ungene inviterte vi en nabofamilie på middag i dag.

Maten ble servert kl. 16.00. Klokken 17.00 dro de. Det var hyggelig den tiden de var her, men kommer ikke til å invitere dem flere ganger!

Man kan vel forvente å ha besøk lenger enn èn time når man inviterer på middag?

Anonym poster: 81d1a6941156d5697fb8b775c206a549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i alle fall så lenge det ikke er nær familie som inviterer på middag ofte.

Skrevet

Det kommer ann på hvordan de ble invitert. Hvis det var spontant "stikk innom så tpiser vi middag sammen" så er det ikke å fovente at de ble mer enn en time. En middagsinvitasjon til kl. 16.00 ville jeg heller ikke forvente skulle vare så lenge. Det blir ikke det samme som et middagsselskap.

Anonym poster: e820b8db66ff6251902b76dd93a8f68d

Skrevet

Det kommer ann på hvordan de ble invitert. Hvis det var spontant "stikk innom så tpiser vi middag sammen" så er det ikke å fovente at de ble mer enn en time. En middagsinvitasjon til kl. 16.00 ville jeg heller ikke forvente skulle vare så lenge. Det blir ikke det samme som et middagsselskap.

Anonym poster: e820b8db66ff6251902b76dd93a8f68d

De ble invitert per sms på 1 juledag.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det syns jeg var uhøflig faktisk. Må man gå etter bare en time er det bedre å spørre om å få komme en annen dag når man har bedre tid. Gjester bør da ta seg tid til å bli sittende og prate litt ved kaffen når noen tar seg bryet med å invitere på mat.

Skrevet (endret)

Haha, nå må jeg le!

Helt tydelig at dere ikke er helt på samme nett. Jeg hadde blitt ganske paff selv også. Gikk samtalen litt trått under middagen eller?

Var dere ferdig med middagen på en time da, eller reiste de seg spontant opp og gikk? Høres sært ut!

Endret av humlesurr
Skrevet

Haha, nå må jeg le!

Helt tydelig at dere ikke er helt på samme nett. Jeg hadde blitt ganske paff selv også. Gikk samtalen litt trått under middagen eller?

Var dere ferdig med middagen på en time da, eller reiste de seg spontant opp og gikk? Høres sært ut!

Vi pratet og hadde det riktig festlig under middagen. Vi satt i stua og spiste, så bar bare tallerkener og gryter inn på kjøkkenet og tenkte å rydde når de gikk. Satte fram kaffe og kaker. Ungene gikk på rommene for å leke. De drakk èn kopp kaffe og sa "nei, vi får vel komme oss hjemover".

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vil ikke kalle det uhøflig, men litt merkelig kanskje. En aldri så liten kulturkræsj kanskje? Kanskje de var redde for å bli for lenge? Tror at jeg neste gang jeg så dem ville sagt noe sånn som "Takk for sist, det var koselig. Synd dere måtte gå så tidlig."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...