Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Jeg vet ikke hvor lenge vi skal være sammen. Jeg har nemlig et stort dilemma å hanskes med. Får prøve å gjøre historien kort. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 år. Da var vi 22 år og jeg en annerledes person. Jeg var på den tiden veldig overvektig og deprimert(hadde netttopp mistet min søster) og følte at jeg ikke fortjente bedre enn han. Stygt å si det for jeg har blitt så glad i ham og bryr meg ikke om at han er stor og handikappet(sitter i rullestol men er mer funksjonsfrisk enn de fleste i topplokket) Men jeg vet at flere hadde snudd på hæla hadde de sett ham. I dag er jeg 40 kilo lettere og får ukentlig komplimenter for utseendet mitt. Og menn som før aldri så to ganger på meg ser ut til å være hodestups forelsket i meg. Dette er menn som lenge har vært i omgangskretsen min og flere av dem er vanvittig kjekke. Må innrømme at det kriblet litt da den ene av dem sa heromdagen at jeg var den vakreste jenta han hadde sett. Ja, jeg er muligens betatt og litt forelsket. Samtidig veldig usikker på ham. Han har jo ikke hatt følelser for meg før, hvorfor nå? Bare fordi jeg har blitt tynn og smekker? Vil ikke ha en overfladisk mann. Jeg blir også veldig usikker når mine mannlige bekjente stiller spørsmål ved hvorfor jeg er sammen med kjæresten min fortsatt? for jeg har vel egentlig aldri sett for meg en framtid med ham. Verken barn, hund eller stakittgjerde..vi har hele tiden hatt det godt som vi har det men jeg er jo som kvinner flest. Ønsker innerst inne barn. Og kjæresten min har sannsynligvis vanskeligere for å få barn grunnet sykdommen sin. Ingenting er umulig, men jeg vet ikke. Ååh, må bare få det ut. Er så usikkker på alt for tiden. Anonym poster: b32ce15e1318791c9a4e047d083e9b8c
Lykke Fryd ♥ Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 En ting er sikkert: Du kan ikke fortsette å være sammen med kjæresten din kun fordi han var "grei" og var sammen med deg da du var "tykk og stygg". Du kan ikke fortsette å være sammen med ham av medlidenhet eller som en tilbakebetaling. Elsker du ham ikke og ikke ser for deg en fremtid sammen med ham så gjør du det slutt.
Februargullet2013 Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Synes dette innlegget var veldig slemt, dere har vert sammen i 6 år og nå skal du dumpe han kun pga du har blitt tynn og kjekke menn liker deg? Uff stakkars kjæresten din
Mamma4livet Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Livet forandrer seg. Du har forandret deg. Dersom du ikke ser fremtiden din med han så er dere kanskje ikke ment å være kjærester lengre? Man kan ikke fortsette et samliv fordi man har sympati for kjæresten sin. Uavhengig av om han har et handicap eller ikke. Men det er ikke sikkert du tenker slik. Det er sikkert ikke enkelt å få slike tanker etter så mange års forhold.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Jeg ble egentlig bare lei meg på kjæresten din sine vegne nå.. Seriøst? Når du var tjukk og "ikke kunne få bedre", da var han bra nok for deg? Men nå som du er tynn og smekker (som du selv sier) da har du ikke bruk for han mer, og ønsker du deg en kjekkere mann "bare fordi du kan"? Altså, jeg mener ikke å være frekk her, og mulig jeg misforstår deg litt, men i mine øyne er det ikke denne kjekkasen som i tilfellet er overfladisk, men heller du................
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Uansett hvordan ting er, så skal man være sammen med noen fordi man elsker dem. Gjør man ikke det, er det liten vits. Elsker du ikke kjæresten din, så skal du ikke holde sammen med ham bare for å være snill. Men ikke forlat ham bare fordi gresset synes grønnere på den andre siden av gjerdet, for det er det jammen ikke alltid det er.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #7 Skrevet 28. desember 2012 Du vil ikke ha en overfladisk mann. Vil kjæresten di. Ha en overfladisk dame som deg? Han var god nok når du var på hans nivå men nå er du i en annen liga? Anonym poster: 932a4b24339485ebf9a3783f7773938a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #8 Skrevet 28. desember 2012 Men i alle dager, jenter. Hvor mange her har ikke vokst fra sin partner og endt et forhold. Hi har forandret seg. Det at kjæresen har et handicap bør ikke farve deres syn på hennes situasjon. Hun skriver at hun var deprimert og en annen en den hun er nå, når hun traff han. Hun skriver også at hun er i tvil og at hun ikke ønsker en overfladisk mann. At man har slike tanker er da helt normalt. Hi - dersom du ikke har følelser lengre for han, og du ikke tror dette kan endre seg igjen, så har dere ingen fremtid. Anonym poster: a41f64cfb54b62372c45daebcf476137
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 28. desember 2012 #9 Skrevet 28. desember 2012 Vel, om det virkelig er dét hi mener, så syns jeg bare det er litt merkelig at 3/4 av innlegget hennes handler om hvor tynn og attraktiv hun er og hvor mange menn som nå liker henne.. Er det da rart vi trekker konklusjoner om hva som egentlig er "dilemmaet" hennes? Jeg er helt enig i at man ikke skal være sammen med noen av sympati eller lignende, men det hun skriver vitner mer om at nå som hun kan velge og vrake i menn så er ikke kjæresten hennes bra nok lenger. Men som jeg skrev, mulig jeg har misforstått..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #10 Skrevet 28. desember 2012 Når du skriver et sånt innlegg her inne så måtte du jo bare få mye mot deg, HI. Jeg velger å se bort fra både det at kjæresten din sitter i rullestol og det at du har gått ned så mye i vekt (bra jobba, forresten!! ) eller det at du nå får oppmerksomhet fra menn. Det jeg henger meg opp i er at du skriver at du ikke ser for deg, og kanskje aldri egentlig har kunnet se for deg en fremtid med familie og barn med kjæresten din. Det betyr ikke at dere ikke har vært glade i hverandre, eller at det ikke har vært riktig for dere å være sammen disse årene. Av og til holder man sammen fordi man trenger hverandre i en periode. Du har vært fordomsfri som har gått inn i et forhold med en mann i rullestol, og få vet så godt som deg hva det innebærer av både muligheter og begrensninger, så ingen bør kritisere deg for å være overfladisk. Men hvis du innerst inne vet at du ikke greier å se for deg en fremtid med kjæresten din så synes jeg du skal vurdere å gjøre det slutt. Både for din egen del, og ikke minst også for din kjærest sin del som også fortjener å finne ei som elsker ham. Dere fortjener begge å være sammen med en person som elsker dere. Men hvis du gjør det slutt med kjæresten din så bør du kanskje være singel en stund for å finne deg selv i den nye situasjonen det blir. Det er lett å la seg blende av all oppmerksomheten man kan få av menn... som ofte kan være en overfladisk oppmerksomhet. Av og til trenger man hverandre i en periode i livet. Av og til kommer man da etter hvert nærmere hverandre og begynner å elske hverandre (ikke bare være vanlig glad i) - og andre ganger vokser man fra hverandre og har ikke like mye å gi hverandre som personer lenger. Det å vokse fra hverandre er faktisk en ærlig sak. Og så lenge dere ikke har barn så er det ingen andre enn dere to å ta hensyn til heller. Se om du greier å se bort fra den oppmerksomheten du får fra andre menn, HI, og gå i deg selv og finn ut hva du egentlig føler for din kjæreste. Se for deg fremtiden med ham... og uten ham. Hvis du kan si at du ikke ser for deg fremtiden med ham så gi slipp på ham, for dere begges skyld. Lykke til i en vanskelig prosess! Anonym poster: 2ff74b52117582c102404e0d0edbebb0
Gjest Skrevet 28. desember 2012 #11 Skrevet 28. desember 2012 Hvis du skal gå fra samboern din, så får du gjøre det på den riktige måten. Dvs at du har gått lei forholdet. Men gresset er ikke grønnere heller!! Og merkelig at disse mennene plutselig ser deg nå, som du er 40 kg lettere? Du har vel vært den sammen personen hele tiden?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #12 Skrevet 28. desember 2012 Hvis du skal gå fra samboern din, så får du gjøre det på den riktige måten. Dvs at du har gått lei forholdet. Men gresset er ikke grønnere heller!! Og merkelig at disse mennene plutselig ser deg nå, som du er 40 kg lettere? Du har vel vært den sammen personen hele tiden? Hun skriver jo at hun ikke har vært den samme og at hun før var deprimert. Anonym poster: 64cb84cfa31d49d50ba8282e7d8f4529
Gjest Skrevet 28. desember 2012 #13 Skrevet 28. desember 2012 Hvis du skal gå fra samboern din, så får du gjøre det på den riktige måten. Dvs at du har gått lei forholdet. Men gresset er ikke grønnere heller!! Og merkelig at disse mennene plutselig ser deg nå, som du er 40 kg lettere? Du har vel vært den sammen personen hele tiden? Hun skriver jo at hun ikke har vært den samme og at hun før var deprimert. Anonym poster: 64cb84cfa31d49d50ba8282e7d8f4529 Joda ser den... Men folk må da klare å se bak utseende på mennesker? Og selv om jeg har vært deppa, så er jeg fremdeles den samme. Man forandrer ikke personlighet 110 % for det? En ting kan je gvære enig, man får mere selvtillit av å ha gått så mange kg Og tankene blir annerledes, men innerst inne vil man alltid være den samme?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #14 Skrevet 28. desember 2012 Hvis du skal gå fra samboern din, så får du gjøre det på den riktige måten. Dvs at du har gått lei forholdet. Men gresset er ikke grønnere heller!! Og merkelig at disse mennene plutselig ser deg nå, som du er 40 kg lettere? Du har vel vært den sammen personen hele tiden? Hun skriver jo at hun ikke har vært den samme og at hun før var deprimert. Anonym poster: 64cb84cfa31d49d50ba8282e7d8f4529 Joda ser den... Men folk må da klare å se bak utseende på mennesker? Og selv om jeg har vært deppa, så er jeg fremdeles den samme. Man forandrer ikke personlighet 110 % for det? En ting kan je gvære enig, man får mere selvtillit av å ha gått så mange kg Og tankene blir annerledes, men innerst inne vil man alltid være den samme? Både det å bli så mye tynnere og det å bli frisk av en depresjon kan gjøre mye med utstrålingen og det man byr på av seg selv. Det kan være at det nå er lettere for andre å virkelig se HI sin personlighet, at hun kanskje byr mer på seg selv (altså i form av å være sosial, ler kanskje mer, prater mer etc.) og at den hun er nå er den hun virkelig er. De færreste er helt seg selv når de er deprimerte. Det er min egenerfaring. Anonym poster: 64cb84cfa31d49d50ba8282e7d8f4529
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #15 Skrevet 28. desember 2012 Hvis du skal gå fra samboern din, så får du gjøre det på den riktige måten. Dvs at du har gått lei forholdet. Men gresset er ikke grønnere heller!! Og merkelig at disse mennene plutselig ser deg nå, som du er 40 kg lettere? Du har vel vært den sammen personen hele tiden? Hun skriver jo at hun ikke har vært den samme og at hun før var deprimert. Anonym poster: 64cb84cfa31d49d50ba8282e7d8f4529 Joda ser den... Men folk må da klare å se bak utseende på mennesker? Og selv om jeg har vært deppa, så er jeg fremdeles den samme. Man forandrer ikke personlighet 110 % for det? En ting kan je gvære enig, man får mere selvtillit av å ha gått så mange kg Og tankene blir annerledes, men innerst inne vil man alltid være den samme? Både det å bli så mye tynnere og det å bli frisk av en depresjon kan gjøre mye med utstrålingen og det man byr på av seg selv. Det kan være at det nå er lettere for andre å virkelig se HI sin personlighet, at hun kanskje byr mer på seg selv (altså i form av å være sosial, ler kanskje mer, prater mer etc.) og at den hun er nå er den hun virkelig er. De færreste er helt seg selv når de er deprimerte. Det er min egenerfaring. Anonym poster: 64cb84cfa31d49d50ba8282e7d8f4529 40 kg overvekt på en kvinne er mye! Ja, vi bør ikke være overflatiske som dømmer folk ut fra utseende, men jeg tror nok majoriteten av folk ville finne en kvinne uten de kg mer attraktiv enn med. Anonym poster: a41f64cfb54b62372c45daebcf476137
Gjest Skrevet 28. desember 2012 #16 Skrevet 28. desember 2012 (endret) Hvis du skal gå fra samboern din, så får du gjøre det på den riktige måten. Dvs at du har gått lei forholdet. Men gresset er ikke grønnere heller!! Og merkelig at disse mennene plutselig ser deg nå, som du er 40 kg lettere? Du har vel vært den sammen personen hele tiden? Hun skriver jo at hun ikke har vært den samme og at hun før var deprimert. Anonym poster: 64cb84cfa31d49d50ba8282e7d8f4529 Joda ser den... Men folk må da klare å se bak utseende på mennesker? Og selv om jeg har vært deppa, så er jeg fremdeles den samme. Man forandrer ikke personlighet 110 % for det? En ting kan je gvære enig, man får mere selvtillit av å ha gått så mange kg Og tankene blir annerledes, men innerst inne vil man alltid være den samme? Både det å bli så mye tynnere og det å bli frisk av en depresjon kan gjøre mye med utstrålingen og det man byr på av seg selv. Det kan være at det nå er lettere for andre å virkelig se HI sin personlighet, at hun kanskje byr mer på seg selv (altså i form av å være sosial, ler kanskje mer, prater mer etc.) og at den hun er nå er den hun virkelig er. De færreste er helt seg selv når de er deprimerte. Det er min egenerfaring. Anonym poster: 64cb84cfa31d49d50ba8282e7d8f4529 40 kg overvekt på en kvinne er mye! Ja, vi bør ikke være overflatiske som dømmer folk ut fra utseende, men jeg tror nok majoriteten av folk ville finne en kvinne uten de kg mer attraktiv enn med. Anonym poster: a41f64cfb54b62372c45daebcf476137 Dessverre ja :/ Men for all del, det finnes mange der ute med ekstra kg som har utstråling og oser av selvtillit. Og som drar menn for det. Målet er vel å finne den rette eller en man trives med i heimen? Og ikke ha 10 mannfolk etter seg, som sikler som de kåte coyotene i solnedgang Endret 28. desember 2012 av Gjest
LillaGorilla♥♥ Skrevet 28. desember 2012 #17 Skrevet 28. desember 2012 Jeg hang meg ikke opp i noe av det hun skrev om vekt og oppmerksomhet, egentlig, men dette; "For jeg har vel egentlig aldri sett for meg en framtid med ham. Verken barn, hund eller stakittgjerde." Og der har vi vel svaret. Man kan da ikke være sammen med noen som man aldri har sett en fremtid med, bare fordi man skal være "grei". Det er jo faktisk slemmere enn å holde sammen med ham, for da vil man holde ham for narr.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #18 Skrevet 28. desember 2012 Hvis du skal gå fra samboern din, så får du gjøre det på den riktige måten. Dvs at du har gått lei forholdet. Men gresset er ikke grønnere heller!! Og merkelig at disse mennene plutselig ser deg nå, som du er 40 kg lettere? Du har vel vært den sammen personen hele tiden? Hun skriver jo at hun ikke har vært den samme og at hun før var deprimert. Anonym poster: 64cb84cfa31d49d50ba8282e7d8f4529 Joda ser den... Men folk må da klare å se bak utseende på mennesker? Og selv om jeg har vært deppa, så er jeg fremdeles den samme. Man forandrer ikke personlighet 110 % for det? En ting kan je gvære enig, man får mere selvtillit av å ha gått så mange kg Og tankene blir annerledes, men innerst inne vil man alltid være den samme? Både det å bli så mye tynnere og det å bli frisk av en depresjon kan gjøre mye med utstrålingen og det man byr på av seg selv. Det kan være at det nå er lettere for andre å virkelig se HI sin personlighet, at hun kanskje byr mer på seg selv (altså i form av å være sosial, ler kanskje mer, prater mer etc.) og at den hun er nå er den hun virkelig er. De færreste er helt seg selv når de er deprimerte. Det er min egenerfaring. Anonym poster: 64cb84cfa31d49d50ba8282e7d8f4529 40 kg overvekt på en kvinne er mye! Ja, vi bør ikke være overflatiske som dømmer folk ut fra utseende, men jeg tror nok majoriteten av folk ville finne en kvinne uten de kg mer attraktiv enn med. Anonym poster: a41f64cfb54b62372c45daebcf476137 Dessverre ja :/ Men for all del, det finnes mange der ute med ekstra kg som har utstråling og oser av selvtillit. Og som drar menn for det. Målet er vel å finne den rette eller en man trives med i heimen? Og ikke ha 10 mannfolk etter seg, som sikler som de kåte coyotene i solnedgang Det er sant. Samtidig så er det menneskelig at mennesker som har vært svært overvektig å bli beruset av å få oppmerksomhet for sitt utseende noe de nok ikke har opplevd tidligere. Anonym poster: a41f64cfb54b62372c45daebcf476137
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 28. desember 2012 #19 Skrevet 28. desember 2012 Huff, så trist situasjon. Men en ting er nå sikkert, livet er alt for kort til å ikke være lykkelig. Men det er ikke sikkert at gresset er grønnere på den andre siden. Men jeg synes det virker som at du egentlig vet hva du må gjøre.
LittLykkelig Skrevet 28. desember 2012 #20 Skrevet 28. desember 2012 Mange gjør det slutt etter at den ene går drastisk ned i vekt. Hele dynamikken i forholdet endrer seg. Og det med at eks-overvektige blir rusa av oppmerksomheten er ikke nødvendigvis sant. Mange sliter med sitt nye utseende. De klarer ikke lenger å kjenne igjen seg selv, ser seg enda som stor osv. Ei jeg kjenner fikk panikkanfall og går til psykolog. Hun har blitt så paranoid på andres intensjoner. Føler til og med at moren ikke liker henne lenger. Synes for øvrig ikke det er noe verre at HI går fra mannen sin nå enn at "Lise" går fra mannen sin fordi han er lat, at "Gunn" blir forelska i en kollega etc. HI har fått opp øynene og innsett at han ikke er den hun vil ha. Ro ned janteloven et hakk her..
LittLykkelig Skrevet 28. desember 2012 #21 Skrevet 28. desember 2012 Jeg har selv vært 40 kg overvektig og fikk likevel mye oppmerksomhet. Alt handler om selvtillit. Folk vokser fra hverandre hele tiden, synes ikke det endrer noe bare fordi det her er snakk om vekttap og en rullestol.
LittLykkelig Skrevet 28. desember 2012 #22 Skrevet 28. desember 2012 HI: det eneste du bør tenke over er de fyrene som synes du er for god for kjæresten din. Det vitner om at de kanskje ikke har så gode verdier eller de beste intensjoner med deg.
nagini Skrevet 28. desember 2012 #23 Skrevet 28. desember 2012 Jeg synes faktisk ikke man skal være programforpliktet til å være så lite opptatt av utseende at man ser forbi 40 kilo overvekt. At en mann ikke har vært interessert før men er det nå trenger ikke bety at det er en overfladisk og dårlig person. Jeg kunne aldri vært sammen med en som var 40 kilo overvektig, og hadde nesten syntes det var rart om mannen min hadde orket meg om jeg ble det. Utseende er ikke like viktig som personlighet, men jatakk begge deler.
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2012 #24 Skrevet 29. desember 2012 Trist lesning. Det du sier leser jeg som at du er delt; han er intelligent, du er glad i ham og ser "forbi" de tinga som taler mot ham, men mener likevel at om du ikke hadde vært trist og overvektig for 6 år siden, så hadde du ikke tatt ham. Hva sier det om deg? Litt sant det enkelte her påpeker: du syns du fortjener bedre, og bader i nyvunnen oppmerksomhet fra den andre sida av gjerdet. Jeg tror du bør prøve å drite i alle sjarmørene som plutselig ble så interesserte ( dette har jeg prøvd sjøl! Og gjennomskua dem galant ...) og heller se på hva du vil med framtida di. Barn? Samliv? Alle de viktige, langvarige tinga, ikke at en fyr syns du er vakker. Kjæresten din syntes det allerede for 6 år siden, han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå