Gå til innhold

Hvilket tilbehør bruker dere til kalkun?

Anbefalte innlegg

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg skal lage kalkun for første gang på nyttårsaften, og er litt usikker på hvilket tilbehør som er best.

Min venninne skal lage en god stuffing, og ellers har jeg tenkt på poteter og rosenkål. Har også litt lyst på waldorfsalat.

Hva lager dere til kalkun?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Waldorfsalat, Poteter,fløtesaus, gulerøtter,rosenkål,tyttebær og vanlig salat

Skrevet

Vi har poteter, brun saus, rosenkål og gulrøtter, og selvfølgelig deilig waldorf salat :)

Skrevet

Vi pleier å ha gulrøtter,epler,løk,svisker,aprikos sammen med kalkunen i langpanne litt vann i bunnen. Ellerst har vi stuffing,potetmos og mais stuing.

Skrevet

Lager stuffing med aprikos, fiken, svisker, nøtter og loff.

Megagodt! Også serverer jeg med mandelpotet, ovnsbakte søtpoteter, en kickass saus. Syyykt godt! :)

Mmmm... :) gleder meg til nyttårsfest!

Skrevet

Waldorfsalat, viltsaus lagd på kraft av innmaten, ris, mais, babymais, sopp og asparges

Skrevet

Saus laget på innmaten og stekesjya, waldorfsalat UTEN ananas, rosenkål, gulrøtter og poteter. Stuffing har jeg aldri hatt sansen for, er mer enn nok med kjøttet fra fuglen :) men steker kalkunen med løk og gulrøtter i panna da.

Skrevet

Jeg putter i druer, epler, løk, rødløk, paprika, blomkål og brokkoli sammen med kalkunen.

Hiver inni en smørklatt og legger noen smørklatter rundt. I tillegg smører jeg kalkunen med smør.

Poteter, surkål, rødkål og gulerøtter ved siden av.

Med fløtesaus.

Anonym poster: b12ff446e598e08f90c77708df1d7c8e

Skrevet

Pleier og ha fløtegratinerte poteter, stekte grønnsaker, peppersaus og fløtesaus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...