Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Er nesten sikker på at jeg har uvi, noe jeg aldri har hatt før, derfor er jeg ikke 100% sikker. Svir litt når jeg tisser, tissetrang hele tiden, og svake "mens"-smerter nederst i magen.. Legen min har stengt til 2 januar, mååå jeg ringe legevakten da? Føler det er en fillesak å gå på legevakten med, spesielt siden jeg ikke er så veldig plaget, og fungerer akkurat som vanlig. Passer på å drikke mye, gå på do ofte, og holde meg varm.
tigergutt<3 Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Hvis ikke du er gravid så trenger du vel ikke det. Men det går jo an å ringe legevakten å spørre om råd
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2012 Prøvde å ringe i sted, men der er det tydeligvis laaang telefonkø... Takk for svar!
mamman til to gutter Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Jeg har hatt det flere ganger og aldri vært hos legen for å få behandling og det har gått over av seg selv.
Isbjørnmamma Skrevet 29. desember 2012 #5 Skrevet 29. desember 2012 Om du er gravid skal du bare kontakte legen umiddelbart. Men det er også viktig å få det behandlet om du ikke er gravid, da det kan føre til nyrebekkenbetennelse om du ikke får antibiotika. Det er jo bare å ta en urinprøve, og dra til legevakta med den.
NoraLill82 Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Hvis det ikke går over innen et døgn, til tross for høyt inntak av vann og eventuelt appelsinjuice/tranebærjuice, så må du til legen. Infeksjonen vil da kunne spre seg oppover i urinveiene og gi nyrebekkenbetennelse, og det kan være alvorlig. Hvis du er gravid skal du kontakte lege med en gang du har tegn på infeksjon, fordi det kan føre til igangsettelse av fødsel.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2012 Takk for svar. Jeg endte opp med å ringe legevakt, og sitter nå og venter på at de skal ringe meg opp igjen når de har kapasitet. Takk for alle svar
Ikkesåallerværst Skrevet 29. desember 2012 #8 Skrevet 29. desember 2012 Et kjerringråd som jeg har hatt hell med, er å drikke en liter appelsinjuce på styrten (altså så på styrten som man får til..) og generelt drikke masse vann.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2012 Takk takk. Kanskje jeg skal prøve det... Legevakt har nemlig ikke ringt meg opp igjen enda, 8 t etterpå...
LanzaroteJenta Skrevet 1. januar 2013 #10 Skrevet 1. januar 2013 Håper du har fått vært hos legen og at du er ferdig med det Jeg hadde det for ikke så lenge siden, og jeg skal innrømme at jeg holdt på å bli gæærn Jeg satt på do hele natten, og drakk så mye vann jeg bare klarte og med jevne mellomrom en spiseskje med epleeddik. Det smaker helt for jævlig, men når jeg fikk tissa litt innimellom så ble det bedre. Jeg dro til legen om morgenen og fikk antibiotika. Det funket veldig fort.
Staark Skrevet 1. januar 2013 #11 Skrevet 1. januar 2013 Et kjerringråd som jeg har hatt hell med, er å drikke en liter appelsinjuce på styrten (altså så på styrten som man får til..) og generelt drikke masse vann. Akkurat dette gjør jeg også! I tillegg tar jeg på meg ullsokker og passer på å ikke fryse. Merker forbedring allerede etter første eller andre do-besøk etter juice-inntak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå