Gå til innhold

Ta på bleia igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min sluttet med bleie på dagen da han var 2,5 år. Nå har han akkurat blitt 3 og han har sagt mange ganger at han vil slutte med bleie om natta også. Så for noen uker siden tok vi den av. Den første uka gikk det greit. Men siden har han nesten hver natt skvettet litt i underbuksa. Han tisser seg ikke fullstendig ut, men underbukse og pysj blir våt. Problemet er at han ikke våkner selv om han er våt og dermed kan bli ganske sår av å sove med våt underbukse. På tre uker har det bare skjedd én gang at han har gått på do om natta. Hvor lenge skal vi fortsette? Skal vi ta på bleia igjen? Tror ikke han selv vil det (var veldig bestemt på å slutte) men ser ingen løsning.

Anonym poster: 7edc8376a31232844285475c5232f453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å vekke han før dere legger dere, og fåtthan på do da? Det hjalp her.

Anonym poster: 5f145c0fd100553fc333f2f84490e2c7

Skrevet

Vi holdt på å gi opp, men er nå sjeleglad for at vi ikke gjorde det!! Det varte i nesten 4 mnd her, med maks 3 tørre netter på rad. Ofte tisset hun seg ut både 1 og 2 ganger om natten, flere netter på rad. Hun var fast bestemt på å ikke ha på bleie igjen, så vi valgte å lytte til henne... Men som sagt, vi holdt på å gi opp!!

Mange sier at du kan vekke ungen og ta h*n på du når dere legger dere, men enda flere råder til å la være det, inkl barneeksperter. Ved å vekke dem for å ta dem på do, så forstyrrer du utviklingen som gjør at de klarer å enten holde seg hele natta, eller våkne for å gå på do om det trengs.

Jenta vår går ikke på do iløpet av natten, og sover nå fra 19-7 uten uhell, og har gjort det i nesten 3 måneder nå:)

Men, om gutten blir sår så er det jo litt værre da... Finnes jo sånne laken med alarm som går av om det blir tisset på, da våkner han i alle fall vil jeg tro... Men jeg har ikke noe gode råd å komme med dessverre...

Anonym poster: d99550059c8837f2ea1c45cea86bde17

Skrevet

Med begge mine har det i en overgangsperiode vært nødvendig med å delvis vekke barnet når vi voksne gikk å la oss for å gå på do!

Etter noen uker gikk barna på do av seg selv også om natten.

Pass på at han går på do rett før han legger seg og snakk om at man av og til må på do om natten også. Da blir han mere bevist på det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...