Gå til innhold

Smertelindring, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved sist fødsel ble det keisersnitt på meg siden jenta vår satt i seteleie, fikk da spinalbedøvelse, noe som gjorde at jeg ble liggende å kaste opp en hel dag.. Jeg reagerer dessverre slik på en del bedøvelse.. Tok mandlene for noen år siden, dette ble gjort under narkose, noe som også resulterte i en hel dag med oppkast.. En gang tidligere skulle jeg fjerne et ganglion i en finger, fikk en klemme rundt den fingeren, og lokalbedøvelse, og nok en hel dag med oppkast..

Blir det keisersnitt denne gangen også så må jeg jo igjennom det en gang til, men om det blir vanlig fødsel så ønsker jeg helst å slippe å bruke det hele første døgnet til oppkast og så elendig form..

Er det noen som har erfaringer rundt dette som vil dele? Ev. vet hva som gjør at jeg reagerer slik, og om det er mulig å utelate noen hjelpestoffer etc. som kan gjøre at jeg vil reagere annerledes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved sist fødsel ble det keisersnitt på meg siden jenta vår satt i seteleie, fikk da spinalbedøvelse, noe som gjorde at jeg ble liggende å kaste opp en hel dag.. Jeg reagerer dessverre slik på en del bedøvelse.. Tok mandlene for noen år siden, dette ble gjort under narkose, noe som også resulterte i en hel dag med oppkast.. En gang tidligere skulle jeg fjerne et ganglion i en finger, fikk en klemme rundt den fingeren, og lokalbedøvelse, og nok en hel dag med oppkast..

Blir det keisersnitt denne gangen også så må jeg jo igjennom det en gang til, men om det blir vanlig fødsel så ønsker jeg helst å slippe å bruke det hele første døgnet til oppkast og så elendig form..

Er det noen som har erfaringer rundt dette som vil dele? Ev. vet hva som gjør at jeg reagerer slik, og om det er mulig å utelate noen hjelpestoffer etc. som kan gjøre at jeg vil reagere annerledes?

Jeg ville bedt om å få vite hvilke narkosemidler og bedøvelsesmiddel som de har brukt på deg tidligere. Det kan være at det er ett stoff du reagerer på, det kan f.eks. også være ett konserveringsmiddel som kan være felles for alle typene. Når du har fått samlet den informasjonen så kan du høre med en lege, evt med en anestesilege om hva de mener om saken.

Ellers så er det noen som har veldig god smertelindring med akupunktur, spesielt om man bruker strøm på nålene (noe som ikke er veldig vanlig at jordmødre gjør, men en erfaren akupunktør kan evt være med deg?!). Det er ikke smertefullt med strøm på nålene, men det kan være veldig bra smertelindring om de er satt riktig og man bruker høyfrekvent strøm (tns-apparat).

Skrevet

Be om samtale med aanestesilege på forhånd!

Min mann har tre store kreftoperasjoner bak seg og har hatt alvorlige komplikasjoner med oppkast etter de to første.

De valgte derfor å bruke en mer skånsom type narkose tredje gang, det gikk mye bedre, men ble noe oppkast alikevel, men det fikk de fort bukt på med kvalmestillende medisiner.

Anbefaler deg å ta opp dette og si at du bekymrer deg for det...

Ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...