Gå til innhold

Sparetips noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kutte litt i budsjettet, og trenger litt sparetips. Det jeg IKKE kan kutte på, er medisiner, matvarer (lager mat fra bunn og unngår First price), vaskemidler (får utslett av billig skyllemiddel, sjampo osv) og hårfarge (butikkhårfarge).

Fyr løs!

Anonym poster: 7306f5e14f3bc2d79ded1a7f45ad1c2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal spare mye, til bryllupet vårt som er i august. Hvis noen har gode oppskrifter på ting og tang, så taes disse gjerne imot også :)

Skrevet

Trenger mer info. Hvor mye penger har du per måned og hva har du av faste utgifter? Hvor mange personer i husholdningen?

Anonym poster: 45e71716daffea27e9be8013d24404d0

Skrevet

Jeg er ikke hi, men kunne trengt noen sparetips jeg også. Kan ikke noen bare ramse opp noen smarte måter å spare penger på uten at vi må legge ut om alt vi tjener og alt vi bruker? Sånne generelle smarte råd som vi ikke nødvendigvis har tenkt på selv?

Anonym poster: 8987c3d861e5eb6557349ab496b06fcf

Gjest Filifjonka
Skrevet

Mitt beste råd er å handle inn en gang i uken, maks. Lag en meny for neste uke, skriv handleliste og hold deg strengt til den. Jeg har en tendens til å plukke med meg litt ekstra når jeg stikker innom butikken uplanlagt, og det blir fort en del penger av det.

Kjøp inn litt ekstra når det matvarer på salg som du bruker mye av, og frys ned.

Jeg har spart en del hundrelapper på å slutte med bind og begynne med moon cup...

Skrevet

Gå gjennom mobilabonnementer, internet- og tv-abonnementer, forsikringer, strøm osv og se om det er gunstigere løsninger å bytte til.

Er det handleuvaner, som røyk, brus, kjøpekaffe, blader ol, som kan kuttes ut?

Kan du spare noe ved å parkere lenger unna jobben og gå et stykke? (Om jeg parkerer på innfartsparkeringa og går i 8 minutter istedenfor å parkere ved jobben, så sparer jeg 50 kroner dagen)

Spis opp restematen, enten som matpakke eller ha en restemiddag en gang i uka.

Spar strøm ved å bytte ut tetningslister, ikke varme opp rom som ikke er i bruk, lukke innedører om natta, ha på nattsenking osv

Skrevet

Gå gjennom mobilabonnementer, internet- og tv-abonnementer, forsikringer, strøm osv og se om det er gunstigere løsninger å bytte til.

Er det handleuvaner, som røyk, brus, kjøpekaffe, blader ol, som kan kuttes ut?

Kan du spare noe ved å parkere lenger unna jobben og gå et stykke? (Om jeg parkerer på innfartsparkeringa og går i 8 minutter istedenfor å parkere ved jobben, så sparer jeg 50 kroner dagen)

Spis opp restematen, enten som matpakke eller ha en restemiddag en gang i uka.

Spar strøm ved å bytte ut tetningslister, ikke varme opp rom som ikke er i bruk, lukke innedører om natta, ha på nattsenking osv

Vi har lave utgifter for strøm i forhold til husets størrelse, jeg har ingen utgifter til røyk (blander meg ikke inn i samboers røyking), ingen abonnement på blader og gunstigste forsikring av alle jeg har sjekket. Var bra tips i forhold til parkering og restmaten, spiser mye middagsrester allerede som matpakke, men kan bli enda flinkere.

Skrevet

Handle sjelden!

Etter at vi begynte å skrive middagsplan for ca 1mnd om gangen og handle inn alt av basis til de en gang i mnd + handle alt det ferske en gang i uken (melk, grønnsaker osv.) så har vi spart mye. Vi kan i praksis overleve på det vi har i fryseren og skapene i minst 1,5mnd. Fyll opp med varer som er på tilbud. (hvitost kan fryses uten problem)

Har dere barn som er så store at de er i bursdager innimellom: Handle inn diverse som kan være gaver på salg nå i romjula/januarsalget som passer til alderen.

Ha totalt kjøpe stopp på klær for de voksne. (Vi har egentlig evig nok i skapene våre som kan brukes)

Har dere en bod eller to med mye ting som aldri brukes? Selg det på finn e.l. det tar opp plass og det gjør seg bedre med penger på konto.

Ingen kino, restaurant turer, byturer, osv....

Skrevet

Også dør du ikke uten hårfarge i noen månder ;)

Skrevet

Jeg har lagt inn en vegetarmiddag i uken for å spare penger på matbudsjettet. Dessuten er det positivt for miljøet og råvareproduksjonen i verden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...