Gå til innhold

Kveldens dummeste spørsmål; Hva er waldorfsalat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sikkert smakt det før altså, men kjenner det ikke igjen av navnet.

Lest i mange tråder her inne nå at de bruker waldorfsalat til masse forskjellig :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Majones, piska krem, epler, blå druer, stangseleri og valnøtter. Veldig godt til kalkun.

Skrevet

En vond salat i en blanding av majones og krem. Valnøter og druer er hovedingrediensene. Pjuk!

Men mange som liker det altså ;)

Anonym poster: 3ec4a232feeeec5ccfe535026c9c3b6c

Skrevet

Det er NAM! Det må du prøve.

Skrevet

sånn man har til kalkunen på nyttårsaften, utrolig godt med epler,druer, kål,waldorf og krem/majones

Skrevet

sånn man har til kalkunen på nyttårsaften, utrolig godt med epler,druer, kål,waldorf og krem/majones

Hva er waldorfen du har i salaten din?

Skrevet

Tusen takk damer :-) det har jeg jo selvfølgelig spist før :-)

Google? Hva i alle dager er det? Jeg har jo levende leksikon her inne :-D

Skrevet

Kanskje en flik av Astoria :)

Skrevet

Hun tenker sikkert på de nøttene man har i

De heter da ikke Waldorf. ;)

Navnet kommer ikke av noe man har i, så det er sagt- det kommer av at denne salaten stammer fra hotellet Waldorf Astoria i New York, der det ble laget første gang for over 100 år siden. ;)

Skrevet

Murpuss fra hotellet? :P

Skrevet

Walnøtter....??

Eller så kan det også være hvalnøtter, som jeg har sett at enkelte her inne bruker...

Og i den forbindelse lurer jeg på om de er fra blåhval, spermhval eller kanskje hvalross.... Og blir de grillet eller stekt før de puttes i salaten??? ;)

Skrevet

Walnøtter....??

Eller så kan det også være hvalnøtter, som jeg har sett at enkelte her inne bruker...

Og i den forbindelse lurer jeg på om de er fra blåhval, spermhval eller kanskje hvalross.... Og blir de grillet eller stekt før de puttes i salaten??? ;)

Så lenge det er noe fra Hvaler så funker det som gull

Skrevet

Hihi....

Synes Waldorf er et must i den salaten. Blir ikke det samme uten ;-)

(Fysj, dette var stygt!)

Gjest Antarctica
Skrevet

Walnøtter....??

Nøttene på blåhvalen er de største. Bare nevner det!

Skrevet

Walnøtter....??

Nøttene på blåhvalen er de største. Bare nevner det!

Var det en julenøtt? Eg tog an itsje....

:D

Skrevet

Har sikkert smakt det før altså, men kjenner det ikke igjen av navnet.

Lest i mange tråder her inne nå at de bruker waldorfsalat til masse forskjellig :-)

Om du er redd for å stille dumme spørsmål og dermed fremstå som litt dum er det bare å søke på Google .... Får kjappere svar også uten frekke kommentarer til ;)

Anonym poster: 9a2bba93a617eabb41671fa3f45464eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...