Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/12/28/gutt-11-doede-av-svineinfluensa Nå er jeg faktisk glad for at vi er vaksinerte, heldigvis fikk vi ingen bivirkninger av vaksinen. Denne sykdommen kommer jo tilbake år etter år. Anonym poster: 2688184e6df205a82bc16a8b37cf89e4
Husbygger Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Vi vaksinerte oss også, men hvor lenge varer den vaksinen. Resten av livet liksom, eller må vi fylle på. Syns den svineinfluensaen er ganske så skummel jeg!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Det går tre forskjellige influensaer i landet nå, en av dem er svineinfluensa. Det dør folk av influensa hvert eneste år, både svineinfluensa og vanlig influensa, og de fleste er i risikogruppen. Det spesielle med svineinfluensaen er vel at det har dødd flere stykker som ikke var i risikogruppen? Jeg er ikke veldig bekymret jeg altså, to av barna mine hadde svineinfluensa da den gikk sist og det gikk helt greit. Skikkelig influensa var det jo bed både feber, halsvondt, hoste, snørr, hodepine, oppkast og i det hele tatt, sengeliggende i godt over en uke, men det gikk helt greit. De som ikke ble syke sist er vaksinert. Anonym poster: 8c3dd269972dd4b1ee801396504e30c9
Cat.68 Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Jeg er blitt veldig skeptisk til virus i allmenhet og har den største respekt for influensaer og virus og vet at de ikke trenger å være til å leke med. Vi mistet nesten lilljenta vårres først til RS- viruset, så rett på et virus som kalles CMV " cytomegalovirus". Begge disse gjorde jenta vårres dødssyk og bare flaks gjorde at hun berget livet.Hun sliter fortsatt med senvirkningr pga cmv og må ta veksthormon for å vokse normalt. Likvel er cmv regnet som et vanlig forskjølelses virus og de aller fleste takler dette helt fint.Når det da dukker opp en influensa som er lumskere en normalt og som har en tendens til å ramme unge og barn utenfor noen som helst risikogrupp, ja da turte ihvertfall ikke jeg å gjøre annet en det som var anbefalt.
Februargullet2013 Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Uff så trist,ikke morsomt at sånt skjer,men leste et sted det året svineinfulensaen var som verst,at det var mest de som hadde et tilleggs sykdom det var farlig for,stemmer dette? har ikke tatt den vaksinen i år og jeg har medfødt hjertefeil,men tror jeg slipper det, holder meg mest hjemme:)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Alltid skummelt å bli syk når man har tilleggssykdommer, noe jeg tipper denne gutten har hatt Har hatt svineinfluensa, og for meg som er ett friskt menneske fra før, var det som en vanlig influensa. Anonym poster: aa275cd945921e5a9f4c6a24307e2d02
Cat.68 Skrevet 28. desember 2012 #7 Skrevet 28. desember 2012 Uff så trist,ikke morsomt at sånt skjer,men leste et sted det året svineinfulensaen var som verst,at det var mest de som hadde et tilleggs sykdom det var farlig for,stemmer dette? har ikke tatt den vaksinen i år og jeg har medfødt hjertefeil,men tror jeg slipper det, holder meg mest hjemme:) Det stemmer, men forskjellen på hvordan svineinfluensa vaksinen opptrådte og vanlig sesongsinfluensa var at svineinfluensaen i gansk stor grad rammet friske, og til stor grad unge og barn.
Februargullet2013 Skrevet 28. desember 2012 #8 Skrevet 28. desember 2012 Uff så trist,ikke morsomt at sånt skjer,men leste et sted det året svineinfulensaen var som verst,at det var mest de som hadde et tilleggs sykdom det var farlig for,stemmer dette? har ikke tatt den vaksinen i år og jeg har medfødt hjertefeil,men tror jeg slipper det, holder meg mest hjemme:) Det stemmer, men forskjellen på hvordan svineinfluensa vaksinen opptrådte og vanlig sesongsinfluensa var at svineinfluensaen i gansk stor grad rammet friske, og til stor grad unge og barn. Takk for svar. Ja kjenner en frisk gutt som ble veldig syk,men fikk heldigvis bra med han:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå