Gå til innhold

3 bilstoler i baksetet på suv (0, 3, 5 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med 3 bilstoler i biler som toyota rav4, honda crv, BMW x5 o.l ?

Jeg har google frem og tilbake for å finne målene til de forskjellige bilstolene, og foreløpig innbiller jeg meg at jeg vil få plass til

: britax baby safe plus, britax kid plus og besafe izi combi (bakovervendt)

Med tiden vil baby da overta besafe-stolen og de to andre sitte i britax kid plus.

Noen som vet hvor stor plass basen til britax sitt babysete tar, evt om det er forskjell på beltebasen og isofixbasen?

Tar gjerne imot tips om andre stolkombinasjoner som dere har erfaring med!:)

Ps; trenger ikke tips om ny bil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde rav4, og med to seter var det ikke plass til noen i midten, så ser ikke for meg 3 seter i den i allefall.

Anonym poster: bcf840a829ad86713c6401e8ca2cdb5c

Skrevet

Vi har hatt 3 seter i BMW X5, husker ikke hvilke seter det var på de forskjellige merkene hver gang. Men har hatt:

- beltestol, babystol og en bakovervendt (kun bakovervendt, de er ofte nettere)

- To beltestoler og ett bakovervendt

- to bakovervendte og en beltestol

Har måtte jobbe litt med saken for å få det til fungere greit. Kunne ikke tatt hvilke som helst seter og fått plass i bredden.

Skrevet

Vi har tre seter bak i en X5. To maxi cosi cabriofix og et maxi cosi mobi og det går bare godt. Men fra i april blir det tre mobi i baksetet og forhåpentligvis kan de sitte slik fram til i juli/august for da skal vi bytte bil siden vi blir enda en til:)

Skrevet

Vi har x-trail, ser for meg at det ikke blir særlig god plass til tre seter i den hvertfall.

Anonym poster: 16b6b8c8177e1f2d65dc942f18bc4645

Skrevet

Vi har tre seter bak i en X5. To maxi cosi cabriofix og et maxi cosi mobi og det går bare godt. Men fra i april blir det tre mobi i baksetet og forhåpentligvis kan de sitte slik fram til i juli/august for da skal vi bytte bil siden vi blir enda en til:)

Er det veldig trangt med de setene, eller synes du det går fint? Cabriofixen, tar den mye plass?

Skrevet

Sett største barnesete fremme, og sett mannen i midten bak, om det viser seg at det ikke går.

Om du har bilen, og ikke baby seter DNA kjører du inn på bilstolbutikken og prøver.

Om du har setene, og ikke bilen kontakter du forhandler og prøvelåner en bil.

Anonym poster: b1d44037c3c468643f54e2b45630832a

Skrevet

Er det veldig trangt med de setene, eller synes du det går fint? Cabriofixen, tar den mye plass?

Det går helt fint. Ikke mye plass å skryte av, men cabriofixen var det minste setet syntes vi og det har gått bra. Bruker setene uten base da.

Tror vi blir å bytte bil rett før nr fire melder sin ankomst. Satser på en syvseter som er kjent for god plass. Må vel begynne å lete etter det snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...