Gå til innhold

ingen livsforsikring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen forsikring på meg selv...

Hvordan fikser man det egentlig?

Anonym poster: 47345598bfa79b479963aabb25228a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fins noe som heter Google

Anonym poster: e6953f96c05f7479d9c666dd3a60c6a8

Skrevet

Tuller du? Man ringer et forsikringsselskap.

Skrevet

Tar kontakt med et forsikringsselskap, evt sjekker priser hos flere.

Du bør ha en dekning for uførhet og en for død. Det er den for uførhet som koster klart mest, siden risikoen for uførhet er relativt stor for de fleste. Det er også den viktigste dekningen, skal man unngå elendig økonomi resten av livet om man blir arbeidsufør.

Det er viktig å være oppmerksom på at du vil ha en dekning som gjelder uansett årsak til død/uførhet, altså ikke en ren ulykkesforsikring.

Anonym poster: 7420d2fdf151ac3bd8fc6039e2841a10

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Søk opp div forsikrings selskap, se hva forsikringen deres dekker, og hvilke priser de har, så fører du opp forsikring med de du velger. Du kan også ringe inn til noen utvalgte, og be de sende deg en oversikt over deres forsikringer og priser, så er det nok en gang bare å velge, den du vil skrive forsikring med, går du bare inn på nettsiden til, og bestiller en forsikring :)

Skrevet

tusen takk for svar til deg som svarte sist her.

Vet du noe om hvor mye dette koster pr.år? altså med full dekning?

Man vet jo ikke hva fremtiden bringer, å bør jo absolutt forsikre seg som best man kan.

Skrevet

Man vet jo ikke hva fremtiden bringer, å bør jo absolutt forsikre seg som best man kan.

Herregud, bruk google!!!! Eller ring et forsikringsselskap

Anonym poster: e6953f96c05f7479d9c666dd3a60c6a8

Skrevet

Det kommer an på ting som hvor gammel du er, hva slags yrke du jobber i, helsetilstanden din osv. Prisen varierer ut fra hvilken risiko du har for f.eks å bli tidlig ufør. Dersom du har helseproblemer kan det være vanskelig å få forsikring, eventuelt får man unntak for relevante sykdommer, f.eks at dersom du har astma kan du få en forsikring hvor det står at du ikke vil få erstatning ved uførhet forårsaket av luftveisrelatert sykdom.

Jeg vil tro et sted mellom 3-7000 i året for en ok dekning.

Anonym poster: 7420d2fdf151ac3bd8fc6039e2841a10

Skrevet

rundt 6000 i året for ufør og 3 for livsforsikring , ufør forsikring koster mer for kvinner enn menn.pga økt risiko for å bli ufør.

Anonym poster: b0b1e9732343fd5c7da298f62b99b589

Skrevet

Du må også være frisk for å få en slik forsikring, jeg som har fibromyalgi ville aldri fått en forsikring som dekker ufør om det ikke var for at jeg tegnet en før jeg ble syk.

Du må levere en attest til forsikringsselskapet hvor du nevner alle tingene du har oppsøkt lege for siste året (ikke type forkjølelse, men alle andre ting som vond rygg o.l. må nevnes). Om du blir ufør for noe du har oppsøkt legehjelp for før du tegnet forsikringen gjelder ikke forsikringen. Så en forsikring kan ikke tegnes etter at du har blitt syk..

Selv innen samme forsikringsselskap varierer prisen mye etter hva du vil ha med, du kan velge mellom forskjellige dekningsgrader og forskjellige utbetalinger, og betale deretter. De forsikringene som dekker all type sykdom og har høyest utbetaling er selvfølgelig mye dyrere enn de som dekker mindre.

Anonym poster: 3adbf8599e43f5958907c26feb9bba0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...