Tuttelura881 Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Er 21 uker på vei nå, har fått soppinfeksjon! Sjoho Men merker at jeg er hoven i underlivet, skamleppene e så store at jeg kjenner at det blir ubehagelig mellom beina. Blir spesielt ille om jeg klør "på grunn av sopp" eller blir opphisset :/ har ikke ondt. Men lurer på hva det kan komme av?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Du må ikke finne på å spørre om medisinske ting her inne. Dib-damene blir så hissige av slikt Anonym poster: 6510a88de8a3fd69881406c6a1571afe
Tuttelura881 Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. desember 2012 Vil høre først om noen har opplevd dette, husker jeg var litt hoven nedentil med nr 1.. Men huske ikke hvor mye! Og om dette rett og slett bare kan være av soppinfeksjonen! ? Hi
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Jeg er også hoven i underlivet. Dette er graviditet nr tre, og denne hovenhenet kom først med andremann. Jeg fikk til og med en åreknute på kjønnsleppene! jeg følte meg så heslig at jeg nesten ikke fikk til å vaske meg selv nedentil pga all hovenheten og alt blodet som samla seg der nede. Er nå 19 uker på vei med tredjemann og det begynner nå også, spesielt dagen etter at vi har hatt sex. Jeg får en følelse at jeg må krysse føttene når jeg står,ellers "faller" alt ned mellom beina mine. Er hverken overvektig eller kjempestor mage, men det blir jo tyngre og tyngre...heldigvis gikk det over når fødselen var over! Til me ger det ikke sopp, det er bare en tilstand... Anonym poster: c80700e21c244d3fc6f550956b3777bf
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Om det klør en del, så kan det jo være soppinfeksjon, jeg hadde det andre svangerskapet, ekstremt hovene kjønnslepper og klødde ekstremt mye, veldig ubehagenlig. Legen sa at jeg fikk ta en soppkur, om det ikke hjalp, fikk jeg komme tilbake. Men etter 5 dager, så var det nesten normalt igjen.. Har aldri vært hoven i underlivet under svangerskap ellers, så der kan jeg ikke dele noen erfaring om hva "normalen" er gitt.. Men kan jo være greit å ta turen til legen, eller i det minste ringe legevakt og forhøre seg, om de foreslår en soppkur, så er det jo like greit å prøve det kanskje..
Gjest Leaf Skrevet 28. desember 2012 #7 Skrevet 28. desember 2012 Hovne kjønnslepper kommer av økt blodsirkulasjon nedentil. Noe som vi alle gravide får i mer eller mindre grad. Dette skjer nettopp grunnet barnet i magen I tillegg får man ofte endret farge på leppene. Ikke farlig i det hele tatt. Og jo mer friksjon(du nevner du klør) Jo mer stimulerer man blodsirkulasjonen, og jo "større" blir det Slik har det vært i alle mine tre svangerskap.
Eira <3 Familien Skrevet 28. desember 2012 #8 Skrevet 28. desember 2012 Jeg har også uheldigvis endt opp med sopp i mine svangerskap og hovnet opp litt. Men ikke noe som plaget meg så ille som du forteller. Har dessverre også vært ekstremt opphisset i de to første svangerskapene til mannens store fortvilelse:)
Tuttelura881 Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 28. desember 2012 Mannen er lite fortvilet på høyere sex ønsker her men problemet mitt er jo etterpå! Men har kjøpt meg canesten og kjenner at kløen ble med en gang bedre så skal prøve oss et par dager uten sex, og se hva som skjer;) Men må vel bare leve med til lille tulla kommer ut. Skal til jordmor i begynnelsen av januar, så får ta det opp med henne da kanskje hun har gode råd! Men er jo fint og vite at man ikke er den eneste som har opplevd dette. SLipper man og bekymre seg over det Takk for gode svar Hi
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. desember 2012 #10 Skrevet 28. desember 2012 Mannen er lite fortvilet på høyere sex ønsker her men problemet mitt er jo etterpå! Men har kjøpt meg canesten og kjenner at kløen ble med en gang bedre så skal prøve oss et par dager uten sex, og se hva som skjer;) Men må vel bare leve med til lille tulla kommer ut. Skal til jordmor i begynnelsen av januar, så får ta det opp med henne da kanskje hun har gode råd! Men er jo fint og vite at man ikke er den eneste som har opplevd dette. SLipper man og bekymre seg over det Takk for gode svar Hi Om det hjalp litt med en gang du tok på canesten, så kan det jo være sopp, bruk det i noen dager, avstå fra sex mens du bruker det, og se om kløen forsvinner, kan hende du er slik jeg var med gutten, fikk lett sopp når vi hadde sex, så vi brukte kondom og jeg dusjet meg ekstra godt rett etterpå.. Litt ekstra pes for å ha sex, men fungerende.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #11 Skrevet 28. desember 2012 . Anonym poster: c80700e21c244d3fc6f550956b3777bf
Eira <3 Familien Skrevet 28. desember 2012 #12 Skrevet 28. desember 2012 Mannen er lite fortvilet på høyere sex ønsker her men problemet mitt er jo etterpå! Men har kjøpt meg canesten og kjenner at kløen ble med en gang bedre så skal prøve oss et par dager uten sex, og se hva som skjer;) Men må vel bare leve med til lille tulla kommer ut. Skal til jordmor i begynnelsen av januar, så får ta det opp med henne da kanskje hun har gode råd! Men er jo fint og vite at man ikke er den eneste som har opplevd dette. SLipper man og bekymre seg over det Takk for gode svar Hi Enkelte ting må man bare leve med. Er ny på denne siden, men syntes det var litt moro å lese at mange er så åpne her inne om alt. Skulle vel egentlig vært medlem her inne da jeg vente første og ikke nå som jeg venter nr fire:) men kan vel lære noenytt nå og Har du bestemt deg for å tilgi mannen din da? Leste innlegget ditt der du skrev at du hadde oppdaget at han var utro. Syntes det var så trist og akkurat i juletider. Satt her med klumpen i halsen men det hadde vel og litt med hormoner å gjøre.
Tuttelura881 Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #13 Skrevet 28. desember 2012 Er lett og være litt ekstra åpen når folk ikke vet vem en er! Har ikke tilgitt mannen, men tar det en dag av gangen! Vi har snakket alt opp og ned flere ganger. Vet ikke hva mere jeg skal si, eller gjøre egentlig! Så vi har prøvd og være litt intime, men føler at jeg gikk litt fort på det området. Hadde dette hoven problemet før jeg fant ut at han var utro. Så har latt til fått synke inn. Lar han få være litt i uvissheten om hva jeg skal gjøre. Vet han har det fælt. Rart nok liker jeg det, håper han har det grusomt. Han har måtte tatt kjønnsykdoms
Tuttelura881 Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 28. desember 2012 Test, vi skal på famile terapi. Og tar bare en dag om gangen rett o slett.. Var grusomt og finne det ut før jul. Jula e ødelagt, men han har lagt sæ flat fortalt alt. Og sa han var glad før at jeg oppdaget det, før han merket etter at be fant det ut. Hvor mye det hadde gnæge på han. Og han syns det var grusomt og se hvordan det har påvirket meg.. Så får nå bare se hvordan det går framover! Hi
DaTuMa Skrevet 28. desember 2012 #15 Skrevet 28. desember 2012 Hvis du skal ta canestenkur så burde mannen din også ta. Tilfelle han har fått noe av din sopp og smitter deg igjen. Folk er ikke enige om sopp smitter eller ikke, men greit å være på den sikre siden da :-)
Eira <3 Familien Skrevet 28. desember 2012 #16 Skrevet 28. desember 2012 Er lett og være litt ekstra åpen når folk ikke vet vem en er! Har ikke tilgitt mannen, men tar det en dag av gangen! Vi har snakket alt opp og ned flere ganger. Vet ikke hva mere jeg skal si, eller gjøre egentlig! Så vi har prøvd og være litt intime, men føler at jeg gikk litt fort på det området. Hadde dette hoven problemet før jeg fant ut at han var utro. Så har latt til fått synke inn. Lar han få være litt i uvissheten om hva jeg skal gjøre. Vet han har det fælt. Rart nok liker jeg det, håper han har det grusomt. Han har måtte tatt kjønnsykdoms Er kanskje litt godt å vite at man kan være litt anonym hvis man lurer på noe og trenger noen å lufte tanker til. Jordmødrene her jeg bor skal jeg ikke skryte av da de tror at de har rett svar på alt. Kan nok ikke si at jeg har vært i ditt sted noengang, men en nær venninne av meg oppdaget at samboeren hadde hatt et forhold over en periode og hun tilga ham ikke. Flyttet til sitt hjemsted og tok barna med seg. Idag har hun heldigvis truffet en ny mann etter nesten fem år alene og det unner jeg henne virkelig. Tror nok det kommer å ta tid for deg å stole på ham igjen hvis du velger å prøve pånytt Må være ekstra tungt å være gravid å oppdage noe slikt. Med mine hormoner tror jeg hadde jeg hadde drept mannen min hvis jeg hadde oppdaget noe slikt:( Jeg må bare si dette rett ut slik at samvittigheten min ikke gnager meg. Det finnes faktisk menn som ikke er utro og som setter størst pris på den de er sammen med. Menn som finner spenning i sin kone og ikke i en ung jente. Håper du får det bedre og at han finner ut at elskerinnen ikke var verdt å miste familien sin for.
Tuttelura881 Skrevet 28. desember 2012 Forfatter #17 Skrevet 28. desember 2012 Han har fått soppinfeksjon før, da fikk han masse røde prikker på pilten. Det forsvant når vi smurte han, men er kanskje ikke så dumt og Snorre han i samme slengen nå.. Det og tilgi er vanskelig, og at jeg er gravid har ikke gjort det bedre. Sikkert derfor jeg bruker lengre tid på og finne ut hva jeg vil. Vil liksom ikke være alene med to barn. Vil heller ikke leve med en mann jeg ikke kan stole på. Han sir han er lei seg, vil ikke miste oss, skal gjøre alt han kan for og gjøre det bedre, at sidespranget definert ikke var værdt det! Mn føler at det er jo også noe han "må" si. Men finner til slutt ut hva jeg vil, da blir det en endelig avgjørelse. Er litt rart og være i denne situasjonen selv, har bestandig sakt. Er han utro drar jeg på dagen, men i realiteten er set ikke like lett:/ Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå