Smiiil :o) Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Hvor mye har dere blødd? Jeg er 8 uker på vei,og har blødd i et par dager. Det drypper litt å kommer blodklumper når jeg er på toalettet. Men ellers så er det nok å bruke truseinnlegg. Kommer ingen ting ut om natta. Blødningene har holdt seg på høvelig samme nivå siste døgnet. Mine menstruasjonsblødninger er vanligvis små. Blir jo lettere gal av å gå rundt å ikke vite om dette er en SA eller ikke. Jeg hadde litt småmurringer i magen igår,ellers smertefri. Hvordan er deres erfaringer?
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Jeg hadde kun et pr dråper.... Og litt brunt utflod. Men ikke klumper...
3xJ? Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Jeg blødde masse! Vekslet mellom friskt blod og klumper til lyst og brunt. Blødde i flere perioder, først i uke 8, deretter uke 11 og så sammenhengende fra uke 13-17. Har ei frisk datter på snart 9 år idag. Men har også opplevd å miste - da tok det seg opp ganske raskt med blødning og smerter. Ta kontakt med lege hvis du er engstelig, så får du sjekket om baby har det bra:) Lykke til!
Stella&My+2 Skrevet 29. desember 2012 #4 Skrevet 29. desember 2012 Hei, min samboer hadde en stor blødning i uke 9. Det var masse friskt blod med noen klumper. Det ble oppdaget på ul et hematom (en blodansamling) inne i livmor. Fikk beskjed om at denne ville tømme seg, enten ved at det kom litt og litt eller at alt kom på én gang. Og siden fosteret var såpass lite kunne det være fare for at fostersekken ble dratt med hvis hele hematomet kom ut på én gang. Heldigvis tømte det seg litt etter litt og hun hadde brun utflod i mange uker helt til hun fikk en frisk blødning igjen i uke 12. Da ble det oppdaget at morkaken lå foran åpningen og at det var denne som dryppet litt. Hun fikk beskjed om at hun sansynligvis ville blø litt gjennom store deler av svangeskapet. Men det viktigste av alt, baby hadde det bra Hun ble sykemeldt i 2 mnd og fikk beskjed om å ta det med ro. Gjennom denne perioden hadde hun brun utflod hver dag, i større elle mindre grad. Etter de 2 mnd hadde morkaken trukket seg oppover, hun begynte å jobbe igjen og resten av svangerskapet gikk bra som bare det. I dag har vi en frisk og fin datter på 5 mnd. Så selv om man blør tidlig i svangerskapet er vi et godt eksempel på at det kan gå bra
Smiiil :o) Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2012 Takk for svar. Dere som har hatt større blødninger,hvor lenge varte det? Jeg har blødd siden tirsdagskveld nå... Dvs 3-4 døgn. Får svar på HCG prøve på onsdag. Er så spent. Men prøver forberede meg på det verste.
Frufluffy Skrevet 29. desember 2012 #6 Skrevet 29. desember 2012 Mamma blødde skikkelig mye men det gikk bra med meg
m@rie82 Skrevet 29. desember 2012 #7 Skrevet 29. desember 2012 Jeg blødde som en menstruasjon fra uke 5/6 til uke 14 (men nå er nok ikke jeg av de som har størst mens...) I uke 10 hadde jeg en stor blødning, der det rant igjennom alt av klær uansett hvor stort bindet var. Men på ul så alt helt fint ut... Så stoppet det bare en dag, og har ikke hatt blødninger siden. håper det stopper snart hos deg også.
Smiiil :o) Skrevet 29. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2012 Har et håp om at det kan gå bra. Men frykter det verste. Men når jeg ser dere det har gått bra for,merker jeg at håpet blir større. Men man vet aldri. Er så spent på blodprøveresultatet. Det viktigste nå er bare å få et svar å forholde seg til. Sliter med denne uvissheten.
Gjest Trulte med to små Skrevet 30. desember 2012 #9 Skrevet 30. desember 2012 Man håper jo i det lengste når man blør, til det motsatte er bevist! Men den usikkerheten er det verste, så jeg skjønner godt at du er spent. Masse lykke til og tvi tvi!
m@rie82 Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Jeg skjønner deg så godt! Du vet ikke hva som skjer, og kan ikke slippe gleden skikkelig løs. Jeg følte det som at jeg ikke hadde lov å glede meg, og syntes det var veldig vanskelig å forholde seg til "vi får se hva som skjer". Jeg opplevde veldig god støtte og mye trøst hos legene og jm'ene. Fikk vite at det er ikke nødvendigvis farlig å blø i svangerskapet, men det er jo ikke vanlig... Fikk også beskjed om at så lenge jeg ikke hadde smerter var det veldig bra. Jeg ønsker deg masse lykke til!! Skjønner at det er vanskelig for deg nå. <3
Smiiil :o) Skrevet 31. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 31. desember 2012 Fått svar på HCG idag,og den var synkende... Så da gikk det desverre ikke denne gangen...
Tredjemann på vei :D Skrevet 31. desember 2012 #12 Skrevet 31. desember 2012 Jeg har spottet (fra brunt til rødt og veldig lite hver gang) siden 1 uke etter EL og gjør det fortsatt (IKM i dag), selv om jeg testet positivt både i går og i dag. Imidlertid svake tesstreker, men veldig tydelige likevel. Kan ikke slippe jubelen helt løs enda da, men vil jo så gjerne!
*Kattemor* fikk jente Skrevet 31. desember 2012 #13 Skrevet 31. desember 2012 Trasig å høre at du mister.. Har to spontanaborter bak meg, er nå gravid i uke 9. Ved spontanabortene var magen spent og vond, blødde som en stukket gris og underlivet verket. Hadde nyrebekkenbetennelse i tillegg begge gangene. Denne gangen har jeg hatt noen drypp med gammelt blod. Ingen klumper, ikke smerter. Har allerede vært på 3 ultralyder grunnet høyrisikosvangerskap og alt ser bra ut. Hjertet slår. Ny kontroll i uke 12. Får veldig god oppfølging både pga tidligere spontanaborter og høyrisikosvangerskap. Ønsker deg lykke til med prøvingen, ikke gi opp! Klem
MammaMø84 Skrevet 4. januar 2013 #14 Skrevet 4. januar 2013 Hadde og blødning i uke 12 i sommer men mistet er nå gravid igjen å hadde ny blødning i uke 6 redd for at det va sa igjen men gyn. Mente det hadde vert to foster å at det ene var på vei ut litt letta fordi eg fekk hørra hjertelyd å litt spesielt si eg ikke va forberedt på at det hadde vert to er nå 16 uke på vei lykkelykke til med ny prøving
englespire Skrevet 5. januar 2013 #15 Skrevet 5. januar 2013 jeg blødde i ca to uker sammenhengende rundt uke 8-9, hvor det kom både gammelt blod, friskt blod, og noen klumper. Jeg var helt sikker på at det skulle gå galt igjen, men på ultralyd i uke 10, så så vi et hjerte som slo, og nå sitter jeg her med verdens skjønneste lille jente.
Gjest Trulte med to små Skrevet 5. januar 2013 #16 Skrevet 5. januar 2013 [quote name=Smiiil )' timestamp='1356954548' post='144880214] Fått svar på HCG idag,og den var synkende... Så da gikk det desverre ikke denne gangen... Huff så leit! Ser det er endel dager siden dette så hvordan går det med deg nå??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå