Gå til innhold

Då har eg og hatt tidlig ul


Anette1987

Anbefalte innlegg

Då har eg vært på privat ul.. Kjenner eg egentlig bare ble mer bekymret! Vi såg klart og tydelig ett bankende hjerte men hørte ikke noe lyd og legen mente eg ikke var 7 uker som eg trodde men hun ville si 5-6 uker.. Noe som eg syns er veldig rart når eg hadde positiv test for 3 og en halv uke siden.. Så da blir eg jo veldig redd for at noe er gale og det ikke utvikler seg som det ska.. Har jo ikke noe skikkelig mensdato heller siden eg mistet i november og ble gravid igjen med engang.. Får bare krysse fingrene for at hun såg feil eller noe.. Hcg har jo vært veldig høy hele tiden.. Har time hos en gynekolog 8 januar så håper på litt bedre gjennomgang og oppfølging då..

 

Huff blir så stresset og nervøs av dette.. Og siden eg føler eg har vært gravid siden juni begynner eg å bli så lei av å ikke komme meg til 2 trimester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hopper bare innom fra 3 trimester.Akkuratt det du beskriver skjedde meg også bare at det tok et år før jeg ble gravid etter SA.Var til tidlig ul og hun fant et bankende hjerte men ingen lyd.(for tidlig å høre)Jeg trodde jeg var 8 uker men viste seg å bare være 6 uker på vei.Det stemmer også med senere ultralyder.Men et bankende hjerte er jo kjempe positivt! :) da har du god odds på at dette går bra.Når jeg ble gravid med første sønnen min hadde jeg også hatt en senere eggløsning og ble satt tilbake 2 uker.

Ønsker deg masse lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så ufattelig mye bekymringer etter en har mistet... Får håpe det er sånn som du hadde det! og ikke at frøet ikke utvikler seg rett..

 

Eg har gledet meg sånn til å gå gravid medmitt andre barn da i mitt første svangerskap ble det mye oppfølging og bekymringer pga uregelmessig hjertelyd hos lille fra uke 27.. Var på sykehus annen hver uke og fastlege hver uke.. Gikk konstant og kjente etter spark og ble bekymret med engang det ikke var noe.. Så har liksom gledet meg til nr 2 der eg tenkte at siden formen min var så bra med nr 1 skulle eg bare surfe igjennom dette og nyte det! Meen så mistet eg 1 gang, og 2 gang og 3 gang.. Og det er jo mange som har mistet mye mer men du vet liksom ikke korti og kordan det ska ende! Og du merker at folk som ikke har mistet ikke skjønner hvorfor du er så redd og tar bl.p hele tiden og tar så tidlig ul at du egentlig ikke kan se noe..

 

Og bare for å klage litt til! ;p så syns eg at oppfølgingen av meg har vært utrolig dårlig.. Eg mistet siste gang i november og fikk da henvisning til gyn for utredning. Fikk time der 8 januar. Og når eg fant ut i desember at eg var gravid for fjerde gang ringte eg for å kanskje få komme til litt før sånn at vi evt kunne prøvd noen tiltak denne gang men neida.. Gyn tok ikke inn gravide før uke 7-8.. Og fastlegen har ikke peiling på noe.. Han bare virker litt irritert for at eg tar så mange hcg prøver når alt virker normalt..

 

Og folk her inne sier; du må kreve oppfølging! Men selv jobber eg som sykepleier og krever ting for andre hele tiden uten problem men når det kommer til meg sjøl klarer eg bare ikke.. Utrolig irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( skjønner at dette ikke ble som du så for deg iallefall! Men prøv å trøst deg med at bankende hjerte er bra!!

Veldig dårlig oppfølging du får ja! Finnes det noe privat? Jeg tror jeg ville gått for det! Her jeg bor finnes bla noe som heter 5jordmødre, her kan man få samtaler og ultralyd o.l. Det koster jo penger, men kan man ta seg råd så er det nok verd det når man er ekstra bekymret!!

 

Håper neste ul viser at spiren har vokst masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...