Gå til innhold

Er jeg helt rar eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i middagselskap også får jeg høre at ungen til en slektning har influensa, men de har tenkt seg dit likevel.

Så jeg ringer og hører om dette stemmer, og ja, det gjør det. Så sier jeg at det var kanskje dumt og dra ut ungen mtp smitte og velværet til barnet. Men neida. Man ble fortere frisk av å komme seg ut når man hadde influensa, var svaret jeg fikk....

Øh. Hadde en av mine barn hatt influensa, hadde jeg eller mannen min blitt hjemme med den syke. Er ikke det normalt?

Jeg hadde ikke likt og dratt ut når jeg hadde hatt influensa.

Anonym poster: 606adfe6344c06754efa855b782fe98a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde dratt et barn med influensa med på juleselskap! Verken for barnets skyld, eller for resten av gjestene. I mitt hode er det direkte uansvarlig!

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Å herregud, stakkars unge! Har man influensa så orker man vel ikke stort annet enn å gå fra sofaen til doen en gang innimellom? Og så skal de dra ut barnet i juleselskap?

Nei, i mine øyne er det ikke dú som er rar.................

Skrevet

Enig med deg! Det vitner til lite empati for barnet. Tror ikke de selv hadde orket å dra noen steder med influensa...

Og utrolig lite hensynsfult mot de andre gjestene, som de utsetter for smittefare. Nei dette er rett og slett uansvarlig.

Anonym poster: df3efdc28be63c80c05d9984c3f5c9fd

Skrevet

Folk reagerar forskjellig på sjukdom og det kan hende barnet kan kose seg i middagsselskap, kva veit eg?

Men eg har såpass omtanke for omgivnadene mine at eg ville haldt smittebomba heime. Ein risikerar å smitte nokon som ikkje toler sjukdommen. Influensa tek mange liv kvart år, synes folk tek for lett på det.

Skrevet

Det å ta med et influensasykt barn ut er uansvarlig av flere grunner etter min mening. For det første er det hensynet til barnet, er man ordentlig syk så trenger man å være i ro. Ofte så har foreldrene mer behov for å få andre impulser hvis barnet har vært sykt noen dager enn det barnet selv har, så jeg synes det er egoistisk av foreldrene - for i dette tilfellet har de et valg.

For det andre så er det uansvarlig med tanke på de man skal besøke samt andre gjester der som risikerer å bli smittet å syke.

For det tredje så er det faktisk et samfunnsansvar i dette. Man skal ikke med vitende og vilje utsette andre for smitte på denne måten. Influensa krever som regel sykemeldinger, og her risikerer ganske mange personer å bli syke og sykemeldt. Disse evt. sykemeldingene betaler fellesskapet, og det koster samfunnet enorme nok summer pr år som det er.

Om barn eller en selv er influensasyk og smittefarlig så holder man seg hjemme!!!

Anonym poster: c59d34911963f99a3722788c116725cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...