Gå til innhold

Dere som har hatt setefødsel - hvor store barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av sykehuset at uansett størrelse på barnet så får jeg ikke KS ved seteleie, og de måler heller ikke bekkenet. Jeg bruker str 34-36 i bukser og har fått ganske mye påkjenning i bekkenet etter sist fødsel, selv om hodeomkrets på ungen ikke var mer enn 35. Er litt småredd i forhold til å føde en på 5 kilo i seteleie (de setter heller ikke i gang slike fødsler her før 14 dager etter termin).

Noen med erfaringer?

Anonym poster: 5d98db092e4e4c5e97cfceb95549f41f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg var rart... Om ungen er over 4 kg får man uansett KS her. Og man blir definitivt målt!

Jeg ble målt og barnet estimert til 3.2 ved fødsel. Ut kom hun, veide bare 2.8 så det var jo flaks for mitt bekken! :)

Men, når det er sagt så spiller det ikke noen rolle hvor smal du er til vanlig, bekkenet ditt kan være like stort som mitt alikevel.

Anonym poster: 11978e9b51f222788e5d83cb9c282bc1

Skrevet

Det syns jeg var rart... Om ungen er over 4 kg får man uansett KS her. Og man blir definitivt målt!

Jeg ble målt og barnet estimert til 3.2 ved fødsel. Ut kom hun, veide bare 2.8 så det var jo flaks for mitt bekken! smile.png

Men, når det er sagt så spiller det ikke noen rolle hvor smal du er til vanlig, bekkenet ditt kan være like stort som mitt alikevel.

problemet er jo at hodeplatene ikke legger seg opp på hverandre ved setefødsel slik de gjør ved hodefødsel, dvs hodeomkretsen blir større faktisk sett ved setefødsel. Jeg har født 2 stk før, og derfor mener de at jeg takler hvilken som helst monstervekt på ungen i seteleie, ikke aktuelt med KS i det hele tatt her... Vurderer å søke fødeplass på et sykehus lenger vekke bare for å slippe å ødelegge meg selv og ungen i tilfelle...

HI

Skrevet

Jeg ble målt og barnet estimert til 3.2 ved fødsel. Ut kom hun, veide bare 2.8 så det var jo flaks for mitt bekken! :)

problemet er jo at hodeplatene ikke legger seg opp på hverandre ved setefødsel slik de gjør ved hodefødsel, dvs hodeomkretsen blir større faktisk sett ved setefødsel. Jeg har født 2 stk før, og derfor mener de at jeg takler hvilken som helst monstervekt på ungen i seteleie, ikke aktuelt med KS i det hele tatt her... Vurderer å søke fødeplass på et sykehus lenger vekke bare for å slippe å ødelegge meg selv og ungen i tilfelle...

HI

Ja, det er jeg klar over. Det er ikke noe dans på roser å føde en unge i sete, men det går det og. Fordelen (her hvertfall) er at du får epidural idet du kommer inn døra ;) Hehe.

Hvis du ikke føler det komfortabelt ville jeg bare søkt meg en annen plass. Hvilket sykehus er dette da? Bergen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...