Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Opplever så mange som "syntes synd" på meg, som ikke har ei jente. Jeg veit jo ikke hvordan det er å ha ei jente, så jeg savner ikke no. Føler medlidenhet i stedet for begeistring når jeg sier jeg har 3 gutter. Er ferdig med barn, så må nesten bare akseptere at andre vil kommentere dette resten av livet... Stress! Folk maser om når jenta kommer osv. Jeg ler det litt bort, men begynner å bli lei maset! Kan jo nesten ikke dra ut på noen tilstelninger lenger uten at det blir påpekt. Er det forventet at idealet er barn av begge kjønn, og at man ikke kan gi seg før man har fått det til? Anonym poster: 9eb797631778e9d49c69a002952bb356
Galskapens overhode Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 At det er mye aktivitet i hjemmet ditt. Mye latter, kos, klemmer og glede. Og så kan det hende du blir god i fotballregler
Aliena Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Kjønnsfokuset er helt sykt. Jeg tenker at du er heldig som sikkert har tre flotte barn. Jeg har bare to av samme kjønn og får også høre litt av det samme maset. Jeg ville ha to barn og det har jeg fått.
Kathrine. Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Eg tenker du er heldig. Eg har 2 gutter, og det var gutter eg ville ha. I utgangspunktet hadde eg ingen preferanser for kjønn på barna, men visste at mannen min ønska seg en gutt, så var veldig glad da førstemann var gutt, så eg kunne slappe av og sleppe å være redd for å få 2 jenter. MEN, eg forventer ikkje at alle andre blir lei seg om dei ikkje får gutter fordi.... hehe (var det samme om nr 2 blei gutt eller jente da, men no når eg ser kor gode venner mine to tette gutter er, kunne det ikkje vore bedre).
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Skjønner hvordan du har det. Jeg har selv to gutter, og allerede da jeg ventet nr to begynte maset. Og han rakk ikke å bli født engang før alle forventet at vi skulle prøve på nr 3 og dermed jenta. Selveste jenta. Tror vi må bare leve med det, selv om gutter regnes som annenrangs av mange. Har du lagt merke til at de som kommenterer er de som selv har jente , og føler at de har trukket vinnerloddet ? Anonym poster: 6ea4806da162c64555ecad0427423deb
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Ja det er som regel de med jente som kommenterer. Føler meg så heldig selv, men det virker ikke som om folk tror meg. "Men vil du ikke ha ei jente også?" spør de når jeg sier at vi er ferdig med barn. Hi Anonym poster: 9eb797631778e9d49c69a002952bb356
Kathrine. Skrevet 28. desember 2012 #7 Skrevet 28. desember 2012 Eg skjønner det ikkje. (eller kanskje litt visst eg snur det på hodet, så KAN eg synes litt synd på de som ikkje har gutt) Kva som er så kjekt med jenter da? hm! jaja Så lenge me er fornøgd sjølv.....
Krystallen Skrevet 28. desember 2012 #8 Skrevet 28. desember 2012 Hmm. Her er det omvendt. Jeg har ei jente og alle maser om at vi må få gutt. Vi har så og si bare jenter i familien og alle venter på at vi skal få gutt. For min del er jeg likegyldig. Jeg blir glad uansett hva kjønn vi får. Merker det er slit ja. Spesielt når jeg var gravid og fortalte vi ventet jente "jaja, det får gå, får håpe på gutt neste gang" eeeeehm... Hvorfor er kjønn så viktig?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #9 Skrevet 28. desember 2012 Jeg tenker at du er heldig som har tre fine sønner! I andre kulturer er det motsatt, der vil mange ha sønner. Naboene mine er fra tidligere Jugoslavia og de hadde tre døtre. men prøvde på en til for å få en sønn(helst). Da fikk de tvillinger, en av hver... Anonym poster: 942d8d774c99ac9819ad01d0c1e08206
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #10 Skrevet 28. desember 2012 Jeg tenker: "oi , 3 barn hvordan orker hun det, jeg er jo kjempesliten og jeg har bare to!" Tre gutter, kjempestas! Selv har jeg to jenter, og jeg håper ikke noen synes synd på mannen min som ikke har fått en sønn!! Du må bare ikke høre på dem og vite med deg selv at du har de tre beste guttene. Anonym poster: d2d26004b57453009e33f01867fdde6f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #11 Skrevet 28. desember 2012 Hehe hva tenker folk om meg da? 4 SØNNER!! Men ingen spiller fotball Anonym poster: 2b0c36f999cfa30a61e40a31217ae614
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #12 Skrevet 28. desember 2012 Eg skjønner det ikkje. (eller kanskje litt visst eg snur det på hodet, så KAN eg synes litt synd på de som ikkje har gutt) Kva som er så kjekt med jenter da? hm! jaja Så lenge me er fornøgd sjølv..... Hm, da er du vel ikke bedre enn de som synes synd på de med bare gutter.... Anonym poster: d2d26004b57453009e33f01867fdde6f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #13 Skrevet 28. desember 2012 "kan ikke få jente nå: tenk så bortskjemt hun ville blitt med tre brødre" "det eneste som er dumt med å bare ha gutter er masinga om at vi skal få jente" "gjør ikke noe, jeg tror at xx er homo" "jeg har sterilisert meg" Anonym poster: a5dc6c486a5a0304f077ba20e9c16c16
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 28. desember 2012 #14 Skrevet 28. desember 2012 Da tenker jeg at du kanskje er som meg? Jeg har to av hver, men minstejenta er så påvirket av storebrødrene at oppførselsmessig så kunne hun like gjerne vært en gutt Jeg tenker du er dritgod i beyblade (jeg gruser gutta her ihvertfall, t.o.m nabogutten på 13 år sliter med å vinne over meg ) Hehe... neida, jeg tenker ikke noe spesielt rundt det. I så fall ville det vært at du er heldig som har fått 3 barn
Kathrine. Skrevet 28. desember 2012 #15 Skrevet 28. desember 2012 Eg skjønner det ikkje. (eller kanskje litt visst eg snur det på hodet, så KAN eg synes litt synd på de som ikkje har gutt) Kva som er så kjekt med jenter da? hm! jaja Så lenge me er fornøgd sjølv..... Hm, da er du vel ikke bedre enn de som synes synd på de med bare gutter.... Anonym poster: d2d26004b57453009e33f01867fdde6f Vel, eg forventer ikkje at alle andre skal ha lyst på gutter bare fordi eg har det. Kunne ikkje falt meg inn å pushe på noken med bare jenter til å prøve å få en til, eller sagt noken anna (eller følt noke anna) enn glede på deres vegne når de kunngjorde at de skulle ha nok ei jente. Men, om du synes det så .....
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. desember 2012 #16 Skrevet 28. desember 2012 Tenker at du har hatt sex MINST 3 ganger...
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #17 Skrevet 28. desember 2012 Haha, ja vi har hatt sex 3 ganger iallefall! Ikke travelt med 3 barn egentlig. De leker utrolig bra sammen alle 3, så vi er heldig med det Takk for mange fine ord! Helt enig! Hi Anonym poster: 9eb797631778e9d49c69a002952bb356
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #18 Skrevet 28. desember 2012 Selv om ingen av de som svarer på dib er opptatt av kjønn, så er ikke alltid virkeligheten sånn. Min svigerinne har to jenter og har sagt at hun kunne tenkt seg nr tre hvis hun kunne bli garantert at det var en gutt. Både hun og svigermor har sagt til meg at vi er heldige og ikke trenger få flere barn (vi har én av hver). Det er mange som kommenterer hvor heldige vi er. Folk ER opptatt av kjønn. Sånn er det i alle kulturer. Enten kan man akseptere det eller så kan man gå og irritere seg over det resten av livet. Anonym poster: dde657f84389ca38f3ca9e5ed18938cc
Ooops I did it AGAIN Skrevet 28. desember 2012 #19 Skrevet 28. desember 2012 Jeg tenker at du er en heldig mamma :-) Jeg har to gutter, og da jeg ventet nr tre var alle så opptatt av at jeg nok helst ville ha jente. Jeg sa, som sant var, at det hadde vært morsomt med en jente også, men at jeg ble luke glad for en liten gutt til. Gikk jo så langt at jeg nesten tenkte folk kom til å bli skuffet om jeg ikke fikk jente. Fikk ei lita jente og det er veldig koselig. Men nå er folk opptatt av å fortelle meg hvor glad og lettet jeg må være fordi hun var jente. Nei, jeg er glad og fornøyd fordi jeg fikk en fantastisk liten baby som både viste seg å være helt frisk og i tillegg tilfeldigvis jente . Kos deg med guttene!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #20 Skrevet 28. desember 2012 Er det virkelig slik at jente liksom er vinnerloddet? Kjønn spilte ikke så mye rolle for meg, men hadde litt forhåpninger om gutt. Rundt uke 14 fikk jeg allikevel en helt bestemt følelse av at det var jente og i fanget mitt ligger frøkna og ville selvfølgelig ikke byttet henne bort. Jeg kjenner at jeg blir irritert på meg selv fordi jeg er redd for å bli skuffa hvis det ikke blir gutt neste gang. Har vennepar som ikke får barn og her har jeg ei flott jente så hvorfor skulle ikke ei jente til bli like bra? Kan ikke noe for den dumme følelsen, men jeg jobber med meg selv og skal ikke "klage" hvis jeg ender som mamma til to jenter. Aliena skrev det enkelt, men flott over her. Jeg vil ha to barn og får jeg det er jeg kjempeheldig uansett hva nr 2 blir. Og du Hi er kjempeheldig som har tre gutter Anonym poster: c97180d1b37dc513afce0b3f6eec0dbe
★julestjerne★ Skrevet 28. desember 2012 #21 Skrevet 28. desember 2012 Tenker at du er trebarnsmor. Sjølv trur eg det blir max to her, men det er sikkert stas med tre..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #22 Skrevet 28. desember 2012 Skjønner hva du mener HI, har det akkurat på samme måte med mine tre gutter. Man blir utrolig lei av dette maset. Spesielt etter at yngste ble født opplevde jeg det som sårende. Jeg var utrolig lykkelig fordi jeg hadde fått verdens nydeligste baby, mens veldig mange rundt meg helt åpenbart syntes synd på meg fordi jeg hadde fått min tredje gutt. De fikk meg til å lure på om det virkelig var noe som manglet. Nå er han snart to år. Jeg er fri for hormoner og veldig fornøyd med livet. Kommentarene kommer fortsatt med jevne mellomrom, men det er deilig å merke at de nå preller rett av. Jeg syns fortsatt jeg er veldig heldig som har verdens beste gutter og driter faktisk i hva andre måtte mene og tro om det. Anonym poster: 9b31af547e15b50b44eaf11972f565b2
★julestjerne★ Skrevet 28. desember 2012 #23 Skrevet 28. desember 2012 Trur forresten det er kjønnsbetinga ift kven som lirar av seg slikt. Vi var på fest då eg var gravid og gubben sa til kompisane at det vart jente. Det kom eit unisont "jaja, ein kan alltids få fleire". Gubben berre fnyste og sa han hadde ønskt ei jente og fikk det (her var det eg som ønskte gut, i den grad eg brydde meg i det heile). Trur ikkje det er vondt meint, berre teit og uomtenksamt..
*SommerFrisk* Skrevet 28. desember 2012 #24 Skrevet 28. desember 2012 Tenker at du er heldig som har fått tre barn:)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #25 Skrevet 28. desember 2012 Syntes det er rart at folk kommenterer noe som man egentlig ikke har noe med. Og gjerne kun bekjente. Eks kjønn, ønsker, antall osv... Kjønn er tydelig viktig, men ikke for ALLE. Det må noen forstå Hi Anonym poster: 9eb797631778e9d49c69a002952bb356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå