Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Må bare få ut litt frustrasjon.. Jeg er 19 uker i dag med nr.3 og jobber som ansvarlig for delelager hos en mindre privat bedrift.... Mannen min er selvstendig næringsdrivende og driver som gardbruker.. Det som er kluet her er at han i lengre tid har visst at jeg må jobbe en dag i julen, vi har stengt i helgene så det ble da i dag siden jeg måtte ha fri i går.. han forsov seg i dag tidlig og rakk dermed ikke å gjøre unna noe brøyting i tillegg til fjøsstellet før jeg måtte på jobb, og var dermed dritsur og slang ut av seg at det var helt urimelig at jeg skulle på jobb nå i julen når ungene har fri og at jeg heller kunne holdt meg hjemme slik som andre mødre gjør å tatt meg av ungene slik at han fikk gjort d han skulle.. jentene er 5 og 6 år gamle og veldig flinke til og styre seg selv, og står ofte opp før oss og ser tv å leker seg litt, så jeg foreslo at han kunne sette på barnetv og dra og ta brøytingen mens de forsatt sov, er jo rett bortenfor huset og tar vel en knapp halv time å gjøre unna siden det nesten ikke har kommet snø i natt, oxo gå inn igjen å vekke de og spise litt mat og ta de med seg, men da ville han bare gi seg med hele greiene fordi jeg ikke tok ansvar og viser nok interesse for det han driver med, syns jeg viser mye interesse, jeg spør hver dag når jeg kommer hjem hva han har gjort på, hvordan det går med dyrene om det er noen som er syke, hvor mye vi leverte av melk den og den dagen, ordner med ting til fjøs og traktor osv.. også var det at alt ble så tungvint når han måtte ha med seg jentene i fjøset, for eldste jenta er ikke helt trygg på de store dyra og dermed litt forsiktig av seg... Ja jeg er hormontroll og mulig jeg overreagerer, men jeg har da for i pokker ett visst ansvar ovenfor min arbeidsplass jeg også...og ikke minst en jobb og passe på så jeg ikke mister den.... jeg tar ofte med jeg begge eller bare den ene med meg på jobb noen timer viss det er nødvendig.. er vel minste forlangt at han ser etter de en dag og tar seg av de han også... uff kjenner jeg grur meg allerede til nr.3 kommer og angrer faktisk litt på at jeg ble gravid igjen... Jeg føler meg udugeli både som kone og mor når jeg får slikt slengt i tryne.... Puh dette ble langt, men jeg måtte bare få ut litt frustrasjon... Og kom ikke på annen plass i farta hvor jeg kunne gjøre det uten å gi meg til kjenne... Anonym poster: 453121d0166e9b84fd0112f409ae647b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #2 Skrevet 28. desember 2012 Det der er jeg garantert sikker på at han sa kun fordi HAN hadde dårlig samvittighet for å ha forsovet seg. Typisk forsvarsmekanisme. Ville han sagt det til vanlig? Om han hadde stått opp og gjort det han skulle før du dro? Neppe. Så med mindre han er sånn til vanlig så ville jeg ikke tenkt så mye på det. Skjønner du blir sur og sint, det ville jeg blitt og. Men akkurat noe sånt kunne mannen min funnet på å slengt utav seg når han innså at han hadde gjort noe dumt Anonym poster: cef69ec9d592fbba852b01b4698d7167
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #3 Skrevet 28. desember 2012 Mener han at han har en reell mulighet til å forsørge dere alle sammen uten din inntekt? - Ja, så får dere kanskje ta en diskusjon om det om det er det han ønsker. (Sier ikke at du må ønske det.) Eller bare greit å tømme litt søppel i søppelbøtta sånn på morgenen? Bare be han klappe igjen brødboksen med mindre han har en unnskyldning på lur når du kommer hjem igjen. (Altså tøm bøtta di og tenk ikke mer over det ) Ha en strålende dag på jobb!! Anonym poster: 63c0333b96c0c33b6a97d17ac8e211f6
Nyttårs barn Skrevet 28. desember 2012 #4 Skrevet 28. desember 2012 Her er det nok mannen din som hadde en dårlig start på dagen. Han burde vel heller være glad for at hans gravide kone står på og går på jobb i romjulen slik at samfunnet går rundt:)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #5 Skrevet 28. desember 2012 Han er stort sett slik bare når ting ikke blir slik som han hadde tenkt eller når vi krangler... men syns det er unødvendig når han vet at det sårer meg og han vet at jeg er veldig hormonell nå og tar meg nær av omtrent alt som blir sagt litt feil.. Slik ting er akkurat nå så kan ikke vi leve på bare det han tjener, vi har invistert i nytt fjøs og nytt utstyr, i tillegg til nye dyr som melkes opp, noe som da ikke gir de voldsomme inntektene nå til å begynne med... Så han vet innerst inne at jeg må på jobb... Og jeg tror det er litt der det ligger at han er sur og sint også, fordi han føler at han ikke forsørger familien slik som han burde akkurat nå og at ting ikke har gått helt slik som vi var lovet... men som jeg har sagt så er det noe vi bare må leve med akkurat nå...om jeg ikke hadde hatt min jobb så hadde ikke vi hatt penger i det hele tatt eventuelt han måtte ta en jobb til og det hadde ikke han klart, er mer enn nok jobb med å drive gården.... og det har han sagt selv også.. så er vel bare å bite det i seg og satse på at han er litt blidere når jeg kommer hjem... Anonym poster: 453121d0166e9b84fd0112f409ae647b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #6 Skrevet 28. desember 2012 Hadde ikke giddet å hisse meg opp over det engang. Han som dummet seg ut siden han forsov seg. Ha en fin dag Anonym poster: f0cdec3ef1f1355fa21c6fc6fafa1252
humlesurr Skrevet 28. desember 2012 #7 Skrevet 28. desember 2012 Det der kan umulig være fn overraskende utblåsning tenker jeg. En slik holdning og tankegang rundt det at dere begge er yrkesaktiv kan ikke bare dukke opp utav det blå. Han må vel ha gitt uttrykk for dette før... Uansett; barnslig og lite moden!
Gjest Heartbroken Skrevet 28. desember 2012 #8 Skrevet 28. desember 2012 PUNKTUM OG STOR BOKSTAV! Jeg ble helt sliten av å lese oppramsingen din, så jeg klarte ikke å fokusere på innholdet. Men mannen er sikkert en dust, hiv han på hue og ræva - ut i snøen!!!
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #9 Skrevet 28. desember 2012 Hvis han viste at du måtte på jobb er han urimlig, men det skyldes nok mer irritasjon over at han forsov seg og var gretten/sliten/lei over ikke å kunne ta helt fri selv enn at han egentlig er sur på deg. Hvis han ikke viste konkret at du skulle på jobb i dag forstår jeg ham godt. Jeg synes heller ikke det er noen god idee å la ungene våkne til tomt hus, selv om han er i nærheten. Ungene bør vite hvor dere er og når dere kommer tilbake. Anonym poster: 77d9f48189c3b35a92790ba63273ba9d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #10 Skrevet 28. desember 2012 Hvis han viste at du måtte på jobb er han urimlig, men det skyldes nok mer irritasjon over at han forsov seg og var gretten/sliten/lei over ikke å kunne ta helt fri selv enn at han egentlig er sur på deg. Hvis han ikke viste konkret at du skulle på jobb i dag forstår jeg ham godt. Jeg synes heller ikke det er noen god idee å la ungene våkne til tomt hus, selv om han er i nærheten. Ungene bør vite hvor dere er og når dere kommer tilbake. Anonym poster: 77d9f48189c3b35a92790ba63273ba9d Han har vel vist i over en uke at det var i dag jeg skulle jobbe.. og ungene skulle selvfølgelig ikke våkne til tomt hus, var meningen at han vekte de og sa at han måtte ut en liten tur å få vekk litt snø.... Hive han på hue og ræva ut hadde jeg ingen plan om men jeg blir bare så eitrende sint når han lar det gå ut over meg at han ikke får gjort det han skal fordi han forsov seg.... Og gir meg dårlig samvittighet fordi jeg drar på jobb... Anonym poster: 453121d0166e9b84fd0112f409ae647b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2012 #11 Skrevet 28. desember 2012 PUNKTUM OG STOR BOKSTAV! Jeg ble helt sliten av å lese oppramsingen din, så jeg klarte ikke å fokusere på innholdet. Men mannen er sikkert en dust, hiv han på hue og ræva - ut i snøen!!! Unødvendig kommentar. Om du ikke klarte å lese innlegget så går det fint an å klikke seg ut av tråden uten å kommentere. Anonym poster: 4f9eca750ed3fa53a9ceddf50c1def54
-98-11-13 Skrevet 28. desember 2012 #12 Skrevet 28. desember 2012 Det der er jeg garantert sikker på at han sa kun fordi HAN hadde dårlig samvittighet for å ha forsovet seg. Typisk forsvarsmekanisme. Ville han sagt det til vanlig? Om han hadde stått opp og gjort det han skulle før du dro? Neppe. Så med mindre han er sånn til vanlig så ville jeg ikke tenkt så mye på det. Skjønner du blir sur og sint, det ville jeg blitt og. Men akkurat noe sånt kunne mannen min funnet på å slengt utav seg når han innså at han hadde gjort noe dumt Anonym poster: cef69ec9d592fbba852b01b4698d7167 Jeg kunne ikke sagt det anderledes! Slik er det her også! Må nesten le litt av disse mannfolkene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå