Gå til innhold

Dere som har barn med feks ADHD...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting. det trenger jo ikke nødvendigvis være at barnet gjør dette fordi barnet har adhd men alikevel...

Det siste ukene (2) har barnet begynt helt plutselig å slå sånn uten at det selv har kontroll over det.

Ser dette fordi da barnet slo så virket det veldig overrasket selv på hvorfor den gjorde det .

Gjør ikke med vilje men har vært noen episoder der barnet klyper eller begynner slår (ikke hardt da men )

Og nei det er ikke når barnet er sint eller noe ,det kommer bare sånn plutselig uten forvarsel,satt å så på en film her så plutselig fikk jeg en hånd på armen som slo,og som sagt barnet reagerte selv veldig overrasket,noe barnet ikke hadde kontroll over?

Noen som kjenner seg igjen på deres barn kanskje ?

Vil jo eventuelt vite om det er noe vi burde være obs på eller..

Barnet har adhd men dette er noe helt for seg selv den slåinga...eller sånn impulsrykk hvis man kan kalle det det .

Anonym poster: d7c2736f8ba574db45a52e11ffa5251b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken lege er det som har gitt 2-åringen diagnosen ADHD? Og hvordan har dere klart en komplett utredning på et så lite barn? Hvilket sykehus gjorde dere undersøkelser på?

Det er helt latterlig å gi en 2-åring en slik diagnose.

Anonym poster: bb285787eeb3cc4b52291d1c1755964f

Skrevet

Les engang til du....2 uker (2) uker skrev jeg :P

hi

Barnet er snart 9

Skrevet

Hvor i innlegget ser du at barnet er 2 år? Der det står 2 i parentes, er det ukene barnet har reagert med å slå uten å vite det. Høres litt ut som tics spør du meg. Ukontrollerte rykk. Kan barnet ha en annen diagnose tro? Enten feil diagnosert eller tilleggsdiagnose. Ta det opp med fastlege.

Skrevet

Les engang til du....2 uker (2) uker skrev jeg :P

hi

Barnet er snart 9

Haha! Jeg må snart legge meg tror jeg :)

Anonym poster: bb285787eeb3cc4b52291d1c1755964f

Skrevet

Nei.barnet har adhd. går på medisiner og fungerer kjempefint.

Men det er de siste 2 ukene som barnet begynt med sånne impulsrykk/slåing osv...

Ja kan hende det er noe i den duren. skal sjekke det opp med legen.

takk

hi

Skrevet

Nei.barnet har adhd. går på medisiner og fungerer kjempefint.

Men det er de siste 2 ukene som barnet begynt med sånne impulsrykk/slåing osv...

Ja kan hende det er noe i den duren. skal sjekke det opp med legen.

takk

hi

Kan vere epilepsi ??

Anonym poster: 33e999bf943e77683b6277165bb592f3

Skrevet

Tror ikke dette har noe med ADHD å gjøre. Har barnet hatt epileptiske anfall før? Har selv et barn med ADHD og det eneste (heldigvis) sådan er at barnet er ukonsentrert og dermed har lærevansker, ingen atferdvansker. Ritalin gav bivirkninger så ble seponert, skal prøve ut Concerta etter nytt år.......

Ta turen til legen:)

Anonym poster: 0a1b507ed3ec381f673cf3e40ef52963

Skrevet

Høres mer ut som tics /OTD (tvangshandlinger) så dere bør ta en ny vurdering på BUP.

Dette er ikke vanlig forbarn med ADHD og har ingenting med ADHD å gjøre, mulig barnet er feil diagnosert....??

Anonym poster: 675233e4a3aecdaf29851e5df95eaa7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...