Gå til innhold

Emmaljunga eller tfk....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter den lille i juli. Så jeg tenker at bagen må være litt stor så den får plass til pose og babyen til vinteren.

Vi har hatt emmaljunga Edge (som

Vi solgte dagen før testen ble tatt, altså ikke planlagt =p)

Om vi havner på emmaljunga vil vi velge citycross for den er ikke så tung som Edgen. Men den har vel mindre bag enn Edgen??

Men så vil jeg egentlig teste ut tfk og! Men det dumme med den er at man kan ikke snu sportsdelen.

Men så kan man visst kjøpe en bag til tfk som kan gjøres om til sittedel og sånt?

Altså Er tfk så stor at man kan få pose oppi bagen?

Hvordan er det å ikke kunne snu sportsdelen mot seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med tfk, men city cross bagen er vel 1,5cm kortere enn edgen, samt litt smalere nederst. Det er mindre forskjell på de enn man tror.

Skrevet

Ikke verre nei! Da kan man jo vurdere den mer =) venninna mi har den, og jeg ble så overrasket over hvor lett den er å løfte.

Skrevet

Ville valgt Ciry Cross, ville aldri hatt en vogn som ikke kan vendes mot den som triller :)

Skrevet

Vi skal gå for city cross, vi venter junibaby :) Var å tittet på vogner, og er ikke i tvil:)

Skrevet

personlig så synes jeg ikke emaljunga sportsdel (spesielt city cross) er noe fin, de er rett og slett mindre fine etter min smak.

Skrevet

Tfk ser jo like liten ut i bagen som city etter min mening... ;) å vil nå tro at når vinteren setter inn for fullt så er ungen såpass stor at du like greit kan bruke sportsdelen?.... Jeg har city å venter i februar... :) men har jo ikke testet åssen det er med pose å slikt oppi da :P

Skrevet

Tfk er større enn både city cross og Edge. Selvom det ikke ser sånn ut! Husker ikke målene i hodet. Men vet at tfk er størst! Kan tenkes at edgen er litt dypere i bagen.

Har både Edge og tfk og er fornøyd med begge egentlig. Tfk er mye lettere å manøvrere på trange plasser. Genialt med håndbrems i bakker. Den har en enorm sportsdel men ulempen er at den ikke kan snus. Edge er en stor traktor som er tung og stabil. En klassiker. Men sportsvogna er ikke noe særlig for mindre barn. Den gir ikke mye støtte og barnet siger lett sammen. Hmm, har vel egentlig ikke noen spesiell å anbefale. Jeg liker begge. :)

Skrevet

Helt klart tfk! :) elsker vogna! Den har stor bag, og vi hadde multi x bag, som kan justerest til sittedel, den kan du ha både mot deg og fra deg. Vi byttet til sportsdelen når mini va 8 mnd og det gikk helt fint! Han syntes det var mye kjekkere og se på alt det andre enn mamma uansett! ;)

Skrevet

Dersom du ikke er avhengig av fire faste hjul ville jeg vurdert den nye edgen med svinghjul foran :-) det er ikke mye som skiller den og City cross i vekt no lenger.. du får uansett en større bag som kan brukes lenger :-)

Skrevet

Jeg har kun erfaring med tfk sin tvilling/søsken vogn. den var bra den, men synes kalesjen ble for liten og for høyt opp. beskytter lite mot vær og vind. likte heller ikke regntrekket som ble veldig stivt på kalde dager. jeg irriterte meg også over gledelås mekanismen for å heve og senke ryggen på sportsdelen.

Jeg har også en Brio Happy som jeg er mye mere fornøyd med. Men den er jo litt tung sånn som emmajunga vognen er.

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar! =) godt det er en stund til jeg trenger å bestemme meg =p

Skrevet

Jeg er i hvertfall fornøyd med tfks bag. Brukte den lenge . Hadde augustbaby . Jeg vurderer tfk på ny. Skal uansett aldri ha en vogn som har fire faste hjul.

Skrevet

Citybagen er 75cm, edge/mondial/smart duo er 79cm og tfk er 82cm :)

Skrevet

Tusen takk for mål! =) da er det mulig det blir tfk med multi x bag =)

Hardt valg! =p

Skrevet

Multi x bagen er vel mindre enn den vanlige bagen?

Skrevet

Pluss at den kan vel bare brukes frem til 9kg eller no ?!?

Skrevet

Ja den er mindre, 79cm lang og vekt grensen er 9kg som bag og 13kg som sittedel. Vet at folk har brukt den til barn opp til to år og at de fleste vokser ut av den på lengden før de vokser ut på grunn av vekten.

Skrevet

IKKE gå for multi-X-bagen! Den er mye mindre enn den vanlige, dessuten blir det en veldig trang sittedel. Jeg har TFK, heldigvis fikk vi prøve multi-X av noen vi kjenner, det var bare kaos. Bagen brukte vi til Sprella var 9 mnd (hun var litt lita, men bagen er romslig altså), på vinteren brukte jeg tykk pose, men droppa da trekket som følger med. Bagen blir litt grunn når du skal bruke pose. Funket veldig fint med et universal-regntrekk over hele bagen den perioden. At du ikke kan ha vogna mot deg mener jeg er uproblematisk. Vi byttet til sportsdel da Sprella var 9 mnd, da var hun veldig nysgjerrig på alt rundt seg og det virka som hun hadde det veldig fint forovervendt. Det skal sies at vi ikke gikk lange turene med vogna da hun var blitt så gammel, hun hadde ikke tålmodighet til å sitte i ro lenger enn til butikken og tilbake :)

Skrevet

Veldig fin opplysning Noralill82 =) da skal jeg ikke ha multi x bag likevel! Mulig vanlig bag da. Hehe.

Dattera mi brukte bag til hun var 11 mnd. Hun var liten. Mens broren hennes var 55 cm da han ble født og laaang Hele veien.

Neida, det er Egentlig ikke problem med feil retning på sportsdelen. Men sønnen min byttet da han var 5-6 mnd og da ville jeg gjerne ha et øye på han =)

Skrevet

Det fine med tfk er at sportsdelen har en sånn titte-luke i kalesjen :) Det med forover- eller bakovervendt er jo uansett en smakssak, så man må jo bare finne ut hva som er best for seg. Du må uansett ha lykke til med valget! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...