Gå til innhold

Hvorfor koke flasker,smokker og tutekopper fram til ihvertfall 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster her mener jeg må gjøre det. Jeg synes egentlig det er for lenge og bare tull...

Anonym poster: e5d9b3293492ada7495332665881a635

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke sunt ut. Barn har godt av å få i seg bakterier av og til (snakker ikke om spedbarn nå altså)

Anonym poster: fea5195dc8f89f3a9a1c35e9cc3828ae

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Til 2 år? Noen må ta seg ei bolle. Så lenge det blir vasket og er rent og pent så holder jo det i massevis

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Huh? Burde jeg koke asjettene og glassene også? Jeg får gi beskjed til barnehagen... Hva med tannbørsten? Og hva gjør jeg med den småsteinen han puttet i munnen på vei opp trappen her nå? :o

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Spurte hva som var grunnen til det, fikk til svar at man burde ikke utsette de for bakterier før man måtte. Altså at jeg gjorde lurt i og utsette det så lenge som mulig.

Anonym poster: 74fc3ad8ea6cb4f009823f2811a54dad

Skrevet

Hmm, jeg sluttet med det ved 6 mnd

Anonym poster: 4572a466b8209c725a519784c015c04d

Gjest Filifjonka
Skrevet

Ok, så du skal heller ikke la barn krabbe (og etterhvert gå) på gulvet og ute, på bakken, før de har passert to? Du skal sette på dem munnbind for å hindre dem i å bite på leker og putte ting i munnen? Eller skal du koke alt av leker og alt av snø (!), småsteiner og kvister og desinfisere fingrene deres jevnlig?

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Huh? Burde jeg koke asjettene og glassene også? Jeg får gi beskjed til barnehagen... Hva med tannbørsten? Og hva gjør jeg med den småsteinen han puttet i munnen på vei opp trappen her nå? :o

Fy søren, for en mor du er! Jeg rapporterer deg til b.v straks!

Skrevet

Prøvde og si at barnet allerede har fått de bakteriene når barnet krabbet og puttet alt mulig i munnen. Men da måtte jeg følge bedre med. Følte hun mente jeg var en dårlig mor. Sa at når barna hennes vokste opp rakk de aldri putte ting i munnen siden hun fulgte med. Lurer på og be om og få bytte...

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Prøvde og si at barnet allerede har fått de bakteriene når barnet krabbet og puttet alt mulig i munnen. Men da måtte jeg følge bedre med. Følte hun mente jeg var en dårlig mor. Sa at når barna hennes vokste opp rakk de aldri putte ting i munnen siden hun fulgte med. Lurer på og be om og få bytte...

Haha, går ut i fra barna ikke fikk gå i bhg heller da, eller tok hun fri fra jobb for å passe på at de ikke puttet ting i munnen? :D

Nei jeg hadde byttet helsesøster, får være grenser!

Skrevet

Heh, hun skulle tatt seg en tur hit og sett ungen i lek og kos med hunden når hun var liten. ;)

Forøvrig har jeg hørt at det er 4-6 mnd som "gjelder" mtp sterilisering av flasker/smokker/bestikk osv. Det er fordi de ikke har utviklet et godt nok immunforsvar innen det, men etter det skal det gå bra.

2 år var da virkelig i overkant hysterisk.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Ja, da er det tydeligvis stor forskjell på helsesøstre ;)

Vår hs sa at så fort barnet er så stort at det begynner å krabbe rundt, sleiker på gulvet og putter at i munnen så har det ikke lenger noen hensikt å koke flasker.

Skrevet (endret)

Jeg koker det bare frem til ungen er gammel nok til å drikke vann fra springen... Kan han drikke det vannet så kan han jaggu drikke fra noe som er vasket i det vannet.

Endret av Miip
Gjest jule-Juliea
Skrevet

Klart du må be bhg gjøre set! Je ga de en kasserolle til jul og forventer nå at alt kokes! Drikkeflasken hennes i metall fra Blafre også!

Skrevet

Er ikke du som er dårlig mor, men hun derimot er det. Barn putter ting i munnen for å utforske ting, og får de ikke lov til det tror jeg man ødelegger noe for barnet.
Skrevet

Jeg koker tuttene enda.Snuppa legger de fra seg på gulvet og over alt.Er helt overbevist om at snuppa får i seg de bakteriene hun trenger ellers,er ikke overhysterisk på noen måte.

Skrevet

Snuppa blir 3 år i mars.så hun bør snart slutte med tutten:):)

Skrevet

Koker fortsatt smokkene, ungen er tre år.

Anonym poster: b4510b0b091bd1d4d3f34b283e01b300

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Og be for all del bhg koke alle plastleker, og slenge tøy lekene til kokvask ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...