Cinnamon4 Skrevet 27. desember 2012 #1 Skrevet 27. desember 2012 Hittil i jula har vi og de eldste gutta (8 og 13) hatt filmkveld så og si hver dag. Har sett gjennom de 3 Jurassic Park filmene, dette var filmer vi alle hadde glede av å se, til og med 8-åringen som ikke fikk med seg tekst eller engelsk tale Ungene synes disse kveldnee har vært så koselige, så nå er vi på jakt etter andre filmer å se, som også 8 åringen har glede av, uten at det blir for barnslig for oss andre. Forslag? Lurer litt på alle disse "hjelp, det er jul/ferie/sommerferie" etc filmene, de er jo hysterisk morsomme på grensen til det idiotiske - andre forslag? Som 8-åringen kan ha glede av UTEN å måtte lese undertekst eller forstå engelsk
♥Madam Mim♥ Skrevet 27. desember 2012 #2 Skrevet 27. desember 2012 Uten tvil santa claus 1,2 og 3. På norsk heter de Nå er det jul.... Igjen Julenissen (2?) Og julenissen 3 Alene hjemme filmene er jo også veldig norsomme :-)
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2012 #4 Skrevet 27. desember 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Christmas Vet ikke helt hva denne fantastiske julefilmen heter på norsk, men vi så den på kino i fjor. Herlig både for dem i barnehagealder, dem i ungdomsskolealder og dem i 40-åra... For ikke å snakke om alle Wallace&Gromit-filmene, og "Se opp", med han gammern som vil fly avgårde i huset sitt...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2012 #5 Skrevet 27. desember 2012 Både 8 og 11 åringen her digget Lyntyven, jeg synes den var spennende (Percy Jackson film). Alene hjemme filmene Hjelp, det er juleferie Mr Bean filmene, her er de spesielt glad i Mr Bean på ferie. En pingles dagbok filmene, de to første er filmatisert og guttene mine venter på treeren (de har lest alle bøkene). Bad teacher likte de godt. Dum Dummere. Anonym poster: 453563dfba23f1e94fb61bab3fb72382
Cmyk Skrevet 27. desember 2012 #6 Skrevet 27. desember 2012 Tres Amigos slo svært godt an her i huset
petite fleur Skrevet 27. desember 2012 #7 Skrevet 27. desember 2012 Istid-filmene Narnia Harry Potter (de første to er greie for en på 8) Madagascar-filmene
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2012 #8 Skrevet 27. desember 2012 Hittil i jula har vi og de eldste gutta (8 og 13) hatt filmkveld så og si hver dag. Har sett gjennom de 3 Jurassic Park filmene, dette var filmer vi alle hadde glede av å se, til og med 8-åringen som ikke fikk med seg tekst eller engelsk tale Ungene synes disse kveldnee har vært så koselige, så nå er vi på jakt etter andre filmer å se, som også 8 åringen har glede av, uten at det blir for barnslig for oss andre. Forslag? Lurer litt på alle disse "hjelp, det er jul/ferie/sommerferie" etc filmene, de er jo hysterisk morsomme på grensen til det idiotiske - andre forslag? Som 8-åringen kan ha glede av UTEN å måtte lese undertekst eller forstå engelsk Hvorfor i all verden klarer ikke 8-åringen lese undertekst? Anonym poster: 8e125e45a2213d70eaf500876e79e1ea
Gjest Antarctica Skrevet 27. desember 2012 #9 Skrevet 27. desember 2012 Fordi lesehastigheten hos barn under 10 år ikke er høy nok. Hos NRK dubbes alle programmer som er beregnet på dem under 10.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2012 #10 Skrevet 27. desember 2012 Nå leste nå både mine småbrødre og mine egne barn tekst lenge før det. Selv 5-åringen får med seg ca 2 ord før teksten forsvinner. Så jeg tenker at litt mer lesetrening kan være tingen. Absolutt ikke standarden at ingen klarer lese tekst når de er 8 år! Anonym poster: 8e125e45a2213d70eaf500876e79e1ea
Lykke Fryd ♥ Skrevet 27. desember 2012 #11 Skrevet 27. desember 2012 Flåklypa Grand Prix, Istid, Harry Potter, Narnia, Polarekspressen, Mathilda (eller en annen Roald Dahl film), Astrid Lindgren film som Mio Mim Mio, Brødrene Løvehjerte eller noe slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå