Gå til innhold

Gravid og spising i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere andre det i jula, med all maten og ikke minst søtsakene? Jeg er i uke 21, og har lagt på meg 2 kg så langt i svangerskapet. Har ikke hatt lyst på sjokolade eller annet godteri i det hele tatt, og ellers spist som vanlig, mye lett mat som kylling og liknende. Men nå i jula blir det mye tung og fet mat, for ikke å snakke om alle dessertene og godterier. Jeg forsyner meg en gang til middag, og spiser litt dessert, og fordi jeg har fått lyst på noe søtt på kvelden(sikkert fordi det står framme hele tida) har det blitt noen Twistbiter og litt kake hver kveld. Ellers på dagen spiser jeg som vanlig. Er litt redd for å gi babyen for mye sukker, hva tror dere? Mulig jeg lager problemer ut av ingenting nå altså...

Anonym poster: 74f00eee5b7e637647f6a0b102b6d485

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lønner seg nok å være forsiktig ja. Jeg har gjort omtrent som deg.I morgen er det hverdag igjen og da er det ikke mer kaker og sjokolade. Sukkeret og saltet er vel det verste for kroppen. Vil ikke spise mat som "ikke gjør noe for meg" men litt kan man jo unne seg så lenge det blir hverdag igjen.

Jeg har ikke mulighet til å bevege meg så mye heller så derfor kan jeg heller ikke lesse innpå så mye :)

Anonym poster: bdaca667a98c41286e5b6b43a28c811f

Skrevet

Hvordan gjør dere andre det i jula, med all maten og ikke minst søtsakene? Jeg er i uke 21, og har lagt på meg 2 kg så langt i svangerskapet. Har ikke hatt lyst på sjokolade eller annet godteri i det hele tatt, og ellers spist som vanlig, mye lett mat som kylling og liknende. Men nå i jula blir det mye tung og fet mat, for ikke å snakke om alle dessertene og godterier. Jeg forsyner meg en gang til middag, og spiser litt dessert, og fordi jeg har fått lyst på noe søtt på kvelden(sikkert fordi det står framme hele tida) har det blitt noen Twistbiter og litt kake hver kveld. Ellers på dagen spiser jeg som vanlig. Er litt redd for å gi babyen for mye sukker, hva tror dere? Mulig jeg lager problemer ut av ingenting nå altså...

Anonym poster: 74f00eee5b7e637647f6a0b102b6d485

Nei.vettu hva..spis og kos deg med god samvittighet i jula, det er hverdagene som teller!!

Du har hatt en beskjeden.vektoppgang, og så.lenge du ikke har svangerskapsdiabetes klarer kroppen din fint å håndtere litt sukker.

Skrevet

Du kan kose deg litt ekstra:) men jeg ville vært forsiktig med altfor mye salt mat!!

Skrevet

Jeg spiser akkurat det jeg har lyst på :-)

Skrevet

Spiser det jeg vil ha, er 22 uker. Får ikke plass til så mye av gangen.

Jeg har gått opp 7 kg jeg da, enda jeg spiser sunt og regelmessig til vanlig. Men selv om jeg har spist og kost meg så langt i jula, så kom de kiloene før jula.

Passer på å drikke mye, spesielt når jeg spiste pinnekjøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...