Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 Jeg er ikke superglad i kalkun men barna ønsker det nyttårsaften, så vi viderefører tradisjonen;-) Vil gjerne prøve noe nytt, syns kjøttet er så tørt så tar imot alt av tips til gode stuffinger osv;-) Anonym poster: 83ccba3cf023650227569289cf680b9d
Gjest Mrs. Careface Skrevet 26. desember 2012 #2 Skrevet 26. desember 2012 Valnøttstuffing er veldig godt, men stuffingblandinga vi bruker kjøper vi i England så blir nok litt vanskelig å få tak i her
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 Jeg pleier å steke løk, paprika, sopp, samt svisker og epler med ett lite dryss med sukker over (sånn at det ikke blir svidd på stekepannen) Så lager jeg hjemmelaget potetmos, krutonger og en god kyllingsaus til. Anonym poster: e5a94e9ab8a4a806eb5e5b85ee38d0eb
<3 2G <3 Skrevet 26. desember 2012 #4 Skrevet 26. desember 2012 Grønne epler, svisker og litt ris. Dekker og kalkunen med smør og pepper før den går inn i ovnene og når den er ferdig setter jeg den på benken og dekker den godt til frem til servering. Den blir lettere saftig om den får hvile godt etter steking før den blir servert.
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. desember 2012 #5 Skrevet 26. desember 2012 Hvis du langsteker den så blir den ikke så tørr. Vi har den i stor stekepose med smør på i ovnen i ca 12 timer. Hvis du rasper litt eple på den minste rasperen og har i sausen så blir den skikkelig saftig og frisk
Himmel og hav Skrevet 26. desember 2012 #6 Skrevet 26. desember 2012 Legg baconskiver over kalkunbrystet når du steker den, og putt en hel hvitløk delt på tvers over båtene og en hel sitron delt i to inni skroget. Da blir det saftig og godt.
pip pip Skrevet 26. desember 2012 #7 Skrevet 26. desember 2012 Har sett på juleprogrammet til Gordon ramsay. Han lagde et godt smør, løsnet skinnet fra kalkunen og la smør i mellom. Og litt på toppen. Han lot også kalkunen hvile like lenge som den ble stekt. Har også lest et sted at hvis man har stuffing inne i kalkunen, blir steketiden lenger og det er lettere at kalkunen blir tørr.
Studine mevik Skrevet 26. desember 2012 #8 Skrevet 26. desember 2012 I år laget jeg ikke stuffing. Blandet smør med pepper, salt og paprikapulver som jeg hadde over hele kalkunen. Stekte den i langpanne i ovnen og helte en halvliter vann i langpanna. Den kunne blitt saftigere, men den var langifra den tørreste kalkunen jeg har spist. Den fikk hvile inni ovnen i nesten 1time. Laget saus på kraften. Serverte sammen med ris, waldorfsalat og litt grøntfor. De gangene jeg lager stuffing så blander jeg epler, bacon og rosmarin. Vet også at mange bruker medisterfarse som stuffing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå