Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 Til 4 personer: 1 pakke kyllingpølser fullkorn pasta til 4 personer 1 boks med mais 1 beger rømme ketchup og krydder etter behov. kok pastaen mens du kutter pølsene i biter, slenges i panna på sterk varme i 5-6 minutter. Alt blandes sammen til en "pølsegryte" før det serveres sammenmed litt fersk grønn salat Godt,billig og lite tidkrevende,også ikke så alt for usunt? Flere gode,billige og rellativt sunne middager? Anonym poster: d4e00f193b4f4fa3a4cf0187c3bdcdfd
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 Sikkert raskt og billig, men spesielt sunt er det ikke med pølser, mais (mest usunne grønnsaken av alle) og rømme spør du meg... Anonym poster: 704da47d2afb23f0762a10b55f14c928
jeem Skrevet 26. desember 2012 #5 Skrevet 26. desember 2012 dette var dagens... (hilsen "fanatikeren"...) Det greie der er jo den grønne salaten Hva med WOK? laget på ferske grønnsaker? Går fort,og er rellativt rimlig å lage. Gulrøtter,brokkoli,paprika,mais, løk, eple (jipp,kjempe godt sammenmed grønnsaker) litt blomkål,avokado, og masse annet godt, stekes med pepper og salt i 1-2 minutter på sterk varme Skjer kylling i terninger som du marinerer i sitron og en blanding av gode krydder,stek til den er gjennomstekt å kooos deg For de som mååå ha noe til så er det jo veldig godt med hjemmelaget guacemole (som jeg er veldig usikker på ossen skrives) som lett lages av avokaso,litt krydder osv Denne middagen går fort (sikkert i nærheten av 10-12 minutter allefall) og koster ikke mange kronene til 4 personer Frisk grønn salat er jo et must her også =))
Elsker livet Skrevet 26. desember 2012 #6 Skrevet 26. desember 2012 Vi hadde nok måtte tripple den oppskriften til vår familie. Vi er langt fra småspiste selv om barna ser slik ut. Men vi syns dessuten kyllingpølser er ekkelt, er noe med krydderet. Vi spiser ikke pasta, men jeg serverer av og til fullkornspasta til barna. Jeg og mannen spiser ikke mais heller. Så da sitter vi igjen med rømme og ketchup (som vi prøver å begrense) til meg og mannen. Fullkornspasta med mais og ketchup til barna. Så kanskje du har rett, der har vi middag til under 100-lappen
jeem Skrevet 26. desember 2012 #7 Skrevet 26. desember 2012 elsker livet: Haha, syns jeg ser det.... "heihei kjære barna mine, kom å sett dere til bordet så skal dere få kvalitetsmiddag, pasta meeeeeeeeeed..........Ketchup og RØMME Hehe
Elsker livet Skrevet 26. desember 2012 #8 Skrevet 26. desember 2012 elsker livet: Haha, syns jeg ser det.... "heihei kjære barna mine, kom å sett dere til bordet så skal dere få kvalitetsmiddag, pasta meeeeeeeeeed..........Ketchup og RØMME Hehe Til meg og mannen blir det hver vår rømmeboks med en dæsj ketchup på toppen, for smakens skyld
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 26. desember 2012 #9 Skrevet 26. desember 2012 Kanskje enkelt og raskt... Men ,ville aldri servert det til ungene, eller til voksene.. ikke til katta/hundene til naboene engang..
linoleum Skrevet 26. desember 2012 #10 Skrevet 26. desember 2012 Jeg syns det høres ut som en bra middag en travel dag jeg. Guttungen hadde elsket det! For de som vil ha det sunnere er det vel ikke noe problem å bytte ut pølser med fisk, eller halvere pølsemengden og bruke bønner eller kikerter i tillegg. Rømme og ketchup er også enkelt å droppe, eller bytte med noe annet. Syns det er veldig fint at noen deler enkle og billige oppskrifter, det er så lett å bare lage de samme middagene om og om igjen
jeem Skrevet 26. desember 2012 #11 Skrevet 26. desember 2012 elsker livet: Glem for all del ikke ketchupen... LITT gal må man jo være i en ellers grå hverdag. haha Tro hva mannen hadde sagt om man serverte rømme med ketchup til middag. nesten så det er verdt å prøve ut for morro
Toocute Skrevet 26. desember 2012 #12 Skrevet 26. desember 2012 Kylling kjøttdeig. Ris. Grønnsaker. Og tandori.saus. Kok opp risen. Stek kjøttdeigen og grønnsakene også sausen oppi og risen. Steik det sammen. Volla. Middag for mange.....
Toocute Skrevet 26. desember 2012 #13 Skrevet 26. desember 2012 Kylling kjøttdeig. Ris. Grønnsaker. Og tandori.saus. Kok opp risen. Stek kjøttdeigen og grønnsakene også sausen oppi og risen. Steik det sammen. Volla. Middag for mange.....
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #14 Skrevet 26. desember 2012 De prior kyllingpølsene inneholder jo MUK. Veldig lite fristende! Anonym poster: fd37edf852819898d237f0a510596a74
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #15 Skrevet 26. desember 2012 Æsj! Jeg hadde blitt halshugget om dette kom på bordet? Jeg kaller det ikke mat en gang.. Anonym poster: ac5fae7030c665ca85b74a621e3cad88
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. desember 2012 #16 Skrevet 26. desember 2012 nå må disse lavkarbohysterikere gi seg. Mais usunt? Rømme? Fordi det inneholder fett og melk? Det serveres til BARN! Ikke på intensiv slankeleir!
Himmel og hav Skrevet 26. desember 2012 #17 Skrevet 26. desember 2012 De der kommer jeg nok aldri til å lage... Her er et annet alternativ når man trenger noe raskt. Kyllingfrikassé til 4 Kok opp ca 7 dl vann med en terning eller to med kyllingbuljong ha oppi en pakke kylling i strimler og en halv pose rotgrønnsaker. Kok opp og la småkoke i 5 minutter. Ha på jevning av mel og vann, og en skvett fløte. Smak til med salt og pepper. Server gjerne med fullkornsris. Tar ikke stort mer enn 15 minutter og koster nok under 100-lappen dette også.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #18 Skrevet 26. desember 2012 Hørtes godt ut HI! Anonym poster: 4ee635b03a59cf1617d2c7d0ad4b0c3f
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #19 Skrevet 26. desember 2012 nå må disse lavkarbohysterikere gi seg. Mais usunt? Rømme? Fordi det inneholder fett og melk? Det serveres til BARN! Ikke på intensiv slankeleir! Jeg påpekte at mais og rømme ikke er særlig sunt ja. Har ikke noe med verken 'lavkarbohysteri' eller melk å gjøre. Fett ja. Mais er den mest usunne grønnsaken fordi den er veldig sukkerholdig (ja mye karbohydrater), men jeg er ingen hysteriker av den grunn. Om du leser hva jeg har skrevet har jeg ikke sagt et ord om pastaen, DET ville en 'Lavkarbohysteriker' ha gjort. Jeg bare mener at enn så lenge HI ønsker å ha en tråd om sunne middager, så hører ikke denne middagen hjemme her. Mer grønnsaker (av forskjellige typer) og annen type kjøtt en pølser må til for at dette skal bli sunt. Anonym poster: 704da47d2afb23f0762a10b55f14c928
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #20 Skrevet 26. desember 2012 dette var dagens... (hilsen "fanatikeren"...) Det greie der er jo den grønne salaten Hva med WOK? laget på ferske grønnsaker? Går fort,og er rellativt rimlig å lage. Gulrøtter,brokkoli,paprika,mais, løk, eple (jipp,kjempe godt sammenmed grønnsaker) litt blomkål,avokado, og masse annet godt, stekes med pepper og salt i 1-2 minutter på sterk varme Skjer kylling i terninger som du marinerer i sitron og en blanding av gode krydder,stek til den er gjennomstekt å kooos deg For de som mååå ha noe til så er det jo veldig godt med hjemmelaget guacemole (som jeg er veldig usikker på ossen skrives) som lett lages av avokaso,litt krydder osv Denne middagen går fort (sikkert i nærheten av 10-12 minutter allefall) og koster ikke mange kronene til 4 personer Frisk grønn salat er jo et must her også =)) guacemole var det eneste du skrev riktig i dette innlegget.... Dæven hvor mye skrivefeil du har jente ! Anonym poster: 7889325c5ae62443ca43f7b8278ce8c3
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #21 Skrevet 26. desember 2012 dette var dagens... (hilsen "fanatikeren"...) Det greie der er jo den grønne salaten Hva med WOK? laget på ferske grønnsaker? Går fort,og er rellativt rimlig å lage. Gulrøtter,brokkoli,paprika,mais, løk, eple (jipp,kjempe godt sammenmed grønnsaker) litt blomkål,avokado, og masse annet godt, stekes med pepper og salt i 1-2 minutter på sterk varme Skjer kylling i terninger som du marinerer i sitron og en blanding av gode krydder,stek til den er gjennomstekt å kooos deg For de som mååå ha noe til så er det jo veldig godt med hjemmelaget guacemole (som jeg er veldig usikker på ossen skrives) som lett lages av avokaso,litt krydder osv Denne middagen går fort (sikkert i nærheten av 10-12 minutter allefall) og koster ikke mange kronene til 4 personer Frisk grønn salat er jo et must her også =)) guacemole var det eneste du skrev riktig i dette innlegget.... Dæven hvor mye skrivefeil du har jente ! Anonym poster: 7889325c5ae62443ca43f7b8278ce8c3 Det skrives IKKE guacemole... Det skrives guacamole, med en A, ikke e inni der... Og du skjønner vel hva hun mener likevel eller...? Anonym poster: 704da47d2afb23f0762a10b55f14c928
jeem Skrevet 26. desember 2012 #22 Skrevet 26. desember 2012 Haha, jo takk for det du går unna når jeg skriver skjønner du, da er det ikke alltid rettskriving står øverst på listen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå