Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 Han sliter skikkelig.. Ble ignorert av foreldrene hele barndommen.. Ble kastet ut som 15åring.. Hadde ikke og har fortsatt ingen kontakt med familien sin, da de ikke vil ha noe med ham å gjøre.. Så fikk han testikkelkreft som 18åring, og måtte gå igjennom alt det alene.. Nå lever han i et skur der han prøver å forsørge seg ved å ta på seg oppdrag med å fikse dataer og websidene til andre.. Men siden han ikke er utdannet, får han ikke godt betalt.. 300,- for to dagers jobbing 24 timer er stort sett normalen.. Pga kreftbehandlingen sliter han nå med dårlige tenner.. Han trenger å rotfylle flere tenner, men har ikke sjans til å ha råd til det, da det tilsammen koster rundt 6-7000,- Hadde jeg bare vært rik sånn at jeg kunne hjulpet han.. :'-( vet det er mange andre som har det mye verre, men det er bare så vondt å sitte å se på at denne gode gutten som jobber så hardt han kan for å klare seg, og som alltid setter andre forran seg selv, har det så vondt fysisk og psykisk nå i jula.. Uten familie rundt seg, og uten noen til å hjelpe seg nå når han ligger nede.. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget.. Men han får meg hvertfall til å tenke over hvor heldige faktisk er, mange av oss.. Med gode jobber, velferdsgoder og familier rundt oss.. Vi slipper som regel å leve fra hånd til munn.. Jeg håper det ordner seg for kompisen min.. Men mest trolig får han aldri råd til den behandlingen han trenger.. Ta vare på hverandre nå i julen.. Og verdsett det dere har<3 Anonym poster: 1c345d1a7281298b851848fc87d88693
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #2 Skrevet 26. desember 2012 Regner med at dere inviterte ham til middag på julaften og at dere tar ham inn i romjula, siden dere er venner Anonym poster: d9698846210c30cb563e0362c355f1df
AnTiLoPeSvIn Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 Har han dårlig tenner pga kreftbehandlingen kan han søke behandling vis Nav :-)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #4 Skrevet 26. desember 2012 Glemte å si at han bor i california i usa.. Hvis ikke hadde han selvfølgelig både fått bo her og feiret jul her.. HI Anonym poster: 1c345d1a7281298b851848fc87d88693
Kyllingbein Skrevet 26. desember 2012 #5 Skrevet 26. desember 2012 Hvis dette er i Norge har han krav på sosialhjelp og bolig. Og tennene kan han søke om å få dekket på medisinsk grunnlag. Men livet er kjipt og urettferdig og det er viktig å ta vare på hverandre. Det hjelper nok å ha en venn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå