Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #1 Skrevet 26. desember 2012 Over folk som påstår de aldri krangler/diskuterer foran ungene... De som aldri har hatt problemer med at ungene ikke vil legge seg om kvelden fordi de han en fantastisk metode... De med barn som aldri trasser eller slår seg vrang på butikker/ved matbordet/på besøk hos andre... De som er overbevist om at deres måte å oppdra på er den eneste rette og den fungerer på alle barn... De som alltid har det ryddig og rent som et utstillingshjem, til tross for nattevåk, jobb og et hanglende ekteskap. Jaja, her i huset krangler vi så bustene fyker innimellom, av og til hører til og med ungene på. Har tre barn, ingen av dem responderer på samme såkalte metode. De er tre ulike individer som krever, og fortjener, noe tilpasset oppdragelse. Ettåringen våknet ennå ofte om natten, noe som gjør foreldrene trøtte og slitne fordi de også må på jobb på morgenen. Derfor ramler foreldrene sammen i sofaen når ungene endelig er i seng og sovnet, i stedet for å rydde bort alt som evt måtte stå utover. Treåringen er megatrassig for tiden og kan lage et lite helvete av et hyggelig måltid. Og jeg vet det er en periode som går over. Ikke verdt å la seg provosere av. Takke meg til å leve et normalt liv, med sine opp- og nedturer, fremfor å holde en fasade som med all sannsynlighet kommer til å sprekke en dag... Anonym poster: b9aa0f49431b5a29e676ec17312b5af4
Februargullet2013 Skrevet 26. desember 2012 #2 Skrevet 26. desember 2012 Er det ikke bra alle er forskjellig da?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #3 Skrevet 26. desember 2012 Er det virkelig negativt å ikke krangle foran barna, å ha barn som sover hele natta, å ha et rent og ryddig hus og ha barn som oppfører seg som folk? Jaja, om det er negativt så er det ikke mye positivt i verden..... Anonym poster: 0684b378ee7a7bdd4a8c3cd8381d5987
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #4 Skrevet 26. desember 2012 Selvsagt er det ikke negativt! Bare tror ikke helt på alt/alle som skrives/skriver her inne;) En av ungene her har sovet hele natten fra fødselen. Betyr ikke at min såkalte metode skal prakkes på andre. Ikke sikkert det fungerer på andres barn.. HI Anonym poster: d05049b355b528323f50b1d5374172f5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #5 Skrevet 26. desember 2012 Nå har du samlet masse ulike ting og "påstår" at mange påstår de har det perfekt i hjemmet, aldri krangler (i hvert fall ikke foran barna), barna oppfører seg eksemplarisk bestandig OG hjemmet ser perfekt striglet ut til enhver tid... Jeg tror faktisk at noen greier å la være å krangle foran barna - jeg vet om flere som greier det. Jeg vet også om flere som har tilnærmet eksemplariske barn når de er borte på besøk og spiser (merk tilnærmet, ikke 100 %), jeg vet også om flere som har minimale problemer med trass på butikker osv. fordi de hele tiden har vært veldig konsekvente med barna i så måte og har en fin dialog med barna om det. Jeg vet noen som har ganske striglete hjem tross flere småbarn i heimen - men der er begge opptatt av det og har en ca 50-50 arbeidsfordeling i hjemmet og krangler ikke om det fordi begge foretrekker å ha det ryddig. Mens barna leker får det selvfølgelig flyte en del, men så rydder de igjen etterpå. Men jeg kjenner ingen som har absolutt alle disse egenskapene du nevner fullt ut... men flere som er ganske nære faktisk. Ingen er perfekte... man kan bare av og til få inntrykk av at noen er det av å lese her inne på bim/dib Men siden vi her også ser det motsatte stadig vekk så tror jeg balansen tross alt er ganske grei. Som deg ønsker jeg ikke å leve kun med en fasade. Livet består av opp- og nedturer, å nekte for det er på en måte å fornekte livet selv. Men det er stor forskjell på lengden på folks opp- og nedturer. Noen har det faktisk fantastisk bra på alle måter i årevis (og da kan livet se ut som en fasade for andre), andre sliter enormt i årevis, og atter andre har helt normale liv med de vanlige opp- og nedturene. Anonym poster: e7f8fe19453ce96b60acd4457808e050
★julestjerne★ Skrevet 26. desember 2012 #6 Skrevet 26. desember 2012 Du høyres ikkje ut som du er imponert, heller provosert.. Folk som klarer å gjere det negativt å ikkje krangle kan ikkje ha det heilt bra, tenker eg. Kjenner mange som passar inn i ein del av det du listar opp, men ingen som matchar alt. Uansett, det er jo fint for dei det gjeld, sjølv om andre ikkje har det slik?
Vossafår Skrevet 26. desember 2012 #7 Skrevet 26. desember 2012 Jeg blir mektig imponert over at folk orker å bruke energi på å irritere seg over at andre har et bedre ekteskap, barneoppdragelse og ryddigere hus enn seg selv
Popelko Skrevet 26. desember 2012 #8 Skrevet 26. desember 2012 Skjønner ikke helt hvor du vil med dette ? Er det ikke bra at folk ikke krangler foran ungene? Synes det heller er rart med de som gjør det.
humlesurr Skrevet 26. desember 2012 #9 Skrevet 26. desember 2012 Dørstokkene går på tvers i de fleste hjem, så vi alle har vel noe å snuble i.
Gjest SprøstektLøk Skrevet 26. desember 2012 #10 Skrevet 26. desember 2012 Å la være å krangle med barn til stede syns jeg virkelig ikke burde være så vanskelig
*Lissi* Skrevet 26. desember 2012 #11 Skrevet 26. desember 2012 Her er det absolutt ikke strøkent, og å sove hele natten gjennom kan jeg ikke hugse sist jeg gjorde.... Men, krangle foran barna gjør vi ikke. Er absolutt en uting.....og det kommer fra en hissigpropp
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. desember 2012 #12 Skrevet 26. desember 2012 Det JEG blir mektig imponert av, er hylegjeng av tilhengere til jenter som er naturlig pene, som har unger som sover hele natten osv fordi "de er så flinke" og "vi beundrer dem". Man er ikke flink fordi man er pen, det heter flaks. Det samme med unger som sover natten gjennom fra dag 1. Man er ikke mindre "flink" hvis man har unge med kolikk, enn hvis man får sove hele natta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå