Gå til innhold

Brun utflod. Er redd for at jeg mister...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er 8 uker på vei, og i går kveld kom det brun utfold på papiret. Det var akkurat det samme til morningen idag. Men det er ikke antydning til friskt blod. Hva skal jeg tenke/gjøre? Er virkelig engstelig her.. Setter pris på alle svar.

Endret av Smiiil :o)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener naturligvis utflod. Automatisk retting på IPADen

Skrevet

jeg har akkurat det samme. KOm litt i går på papiret og i dag morges. Det er brunt og ikke noe rødt friskt blod heldigvis.

Mener å ha lest at det ikke skal være noe fare så lenge det ikke er friskt blod, men man blir jo bekymret. Jeg er 11+6 i dag, hørte hjerteslag i går med dopler så det lettet meg litt ialfall.

Regner med det er iorden og ikke noe å bekymre seg for, men forstår hvordan du har det.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er 12 uker i dag og har hatt endel småblødninger. Jeg hadde et hematom/blodansamling i livmoren som jeg oppdaget da jeg fikk en kraftig blødning. Etter det så kom det kun brunlig blod ut en dag her og der, ca 3-4 dager tilsammen, og så lenge det er brunt blod tyder det på en "gammel" blødning og dermed ikke så skummel som ferskt blod.

Jeg hører det er veldig vanlig med småblødninger, men jeg mener man alltid skal kontakte lege og få sjekket det.

Jeg mistet også en tvilling, men den andre har det helt fint.

Ved ultralyd kan man også finne ut om hvor blødningen kommer fra og det kan jo roe en noe ned.

Lykke til!

Skrevet

Hos meg mistet jeg da jeg fikk brunlig utflod. Fosteret hadde vært dødt lenge, og måtte få cytotec for å få det ut. Så jeg ville sjekket det hos lege.

Skrevet

Jeg har mistet en gang i SA uke 6, og da begynte det med utflod med litt friskt blod i...deretter litt brunt, før det kom ordentlig blødning dagen etter. Hadde også en MA i uke 17, men da merket jeg ingenting....hadde ingen brun utflod eller blod.

Nå er jeg litt over 12 uker gravid, og har hatt flere småblødninger denne gangen....ingen med friskt blod, bare brun utflod. Jeg hadde også en blodansamling i livmoren i starten, da det egentlig var tvillinger, men den ene ble borte...alt er fint med lille spire hos meg hvertfall. Så det trenger ikke å være noe galt når man har litt brun utflod, men om det kommer mer og mer friskt blod så ville jeg sjekket det opp. Også er det jo dessverre ikke så mye man kan gjøre så tidlig heller, om det skulle gå galt. Men ønsker deg uansett masse lykke til :)

Skrevet

Jeg blødde litt i uke 11, og er nå 28+6. :) Det kan gå bra.

Skrevet

jeg hadde ultrlyd for en uke siden, og begge fostrene hadde det helt flott. Hørte også hjertelyden i går med dopler så vet at det er liv inni der, men samidig liker jeg IKKE det brune som kommer. Men det er også veldig brunt. Kan hende det er gammelt blod fra ultralyden siden den var vaginal. Har jo hørt at man kan blø litt etter en slik undersøkelselse og jeg blødde ikke noe da. Får jo bare håpe på det beste.

Skrevet

Jeg hadde litt brun utflod i uke 9, og har lest om MANGE som har det i uke 8/9. Vet ikke om det er noe som skjer inni der som gjør at så mange opplever det akkurat de ukene.

Men, alt gikk bra her, så en sprell levende baby på ultralyden når jeg var 12 uker på vei, og er nå 16 uker :)

De sier som regel at så lenge det ikke er friskt blod, så er det ikke farlig.

Skrevet

Få deg en tidlig ul hvis du er bekymret :) Det kan være helt normalt.

Skrevet

Jeg hadde også litt.brunlig utflod i uke 8-9, første og siste gang i dette svangerskapet, 39 uker idag.

Slett ikke uvanlig med utflod!

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Det har økt på,og kommer nå friskt blod,og en del blodklumper. Dette betyr vel spontanabort. Fornuften min sier meg det,samtidig som jeg har et lite håp som jeg klamrer meg til. Var å tok blodprøve igår,og skal idag igjen. Må vente til tidligst onsdag for endelig svar. Forarget at dette måtte skje i romjulen. Gynekologer holder stengt å jeg får ikke komme på sykehuset. Det er bare å smøre seg med tålmodighet å vente...

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Huff så leit å høre, men ikke gi opp håpet enda!

Jeg syns det er så rart at du ikke får kommet inn til UL på sykehuset..

Håper dette går bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...