Gå til innhold

husarbeid med en gang du står opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stått opp med minstebarnet i et kaotisk hus. Men får liksom ikke begynt med en gang, prøver i alle fall å rekke en kaffe og bleieskift før jeg går i gang. Er dere effektive fra første minutt om morran?

Anonym poster: d1490abeee206f1f93b3dbcace883387

Videoannonse
Annonse
Gjest cunning stunts
Skrevet

Definitivt ikke. Først avisene på nett, og kaffe - eller surkål og juleøl på en dag som i dag - og ikke noe husarbeid før langt utpå.

Skrevet

Gjør ofte husarbeidet på morgenen, men tar det litt sånn underveis, mellom mating av barn, frokost, leking, tv titting. Det tar litt tid, men da går det ikke ut over noe annet.

Anonym poster: 94eb0befcb9623bc28c032e5e1fa9ce2

Skrevet

Jeg er (desverre vil jeg noen ganger si) at jeg vil ha alt på stell FØR jeg legger meg. Da er det ingen leker eller annet i veien og ingen oppvask. på morraen tar enten jeg eller mannen fort over badet (ikke skikkelig, men det som er nødvendig). Så er det en kaffe eller to før vi spiser frokost..

Skrevet

Vi rydder det verste før vi legger oss, men om det står igjen noe blir ikke det tatt med en gang for å si det slik.. Jeg må våkne skikkelig først for jeg begynner med noe:-)

Skrevet

Her legger vi oss på kvelden etter å ha ryddet opp litt leker, satt på maskin me klær, samlet ting på benken osv

På morgenen er det frokost og kos og så tømme/sette i oppvaskemaskinen, sette på vask og i tørketrommel og når minsten sover så er det en kjapp sving med støvsugeren.

Tar man det litt og litt og hver dag så blir det så lite å gjøre

Skrevet

Her tar vi det på kvelden før vi legger oss, for jeg blir dritsur om jeg må begynne å rydde/gjøre husarbeid når jeg står opp.

Og jeg liker IKKE å lage mat / frokost på kjøkkenet når det står skitat vask der.... uggh.... :)

Litt hysterisk, men mannen har lært seg at om han rydder ut av oppvaskmasinen og setter inn i den før han legger seg, så får han sove lengre :) win - win....

Husvask gjelder ikke her da. men bord må være rydda osv

Skrevet

Jeg fikser ikke å stå opp til et rotete hus. Huset shines helt rett etter t ungene er i seng. Eldste må så klart rydde alt sitt før det er kvelds. Står jeg opp til ett rotete hus er dagen min ødelagt, da blir det ikke ryddet en flis før kvelden igjen...

Juleøl og surkål så tidlig?? Hahaha

Skrevet

Ha ha, hadde jeg fortært surkål og juleøl før jeg gjorde noe som helst annet ville nok dagen blitt tilbragt på do :D

Jeg er et typisk A-menneske, våkner tidlig og har mye energi tidlig på dagen. Utover dagen blir jeg gradvis trøttere og sliten. Ergo: husarbeidet blir gjort på morgenen, om kvelden er jeg stuptrøtt og kun det verste rotet blir tatt før jeg legger meg.

Skrevet

Jeg rydder alltid på kvelden, så det er sjeldent rotete når jeg står opp. :) Men så klart.. Har et mannfolk som liker å sitte oppe når det er natt, så litt husarbeid med det samme blir det, siden han er flink til å rote - ikke rydde.

Skrevet

Husarbeid om morgenen er utelukket da jeg trenger noen timer til å våkne skikkelig.

Tar alt om kvelden før jeg legger meg. Om morgenen er jeg et surt vrak.

Anonym poster: 1428cff2a57e70847140955dbd2e4df7

Skrevet

Når jeg står opp skal jeg dusje og stelle meg. Tar bleiebarnet først, deretter meg, så de andre barna. Det er ryddig når jeg legger meg, men etter at alle er stelt er det ofte rotete igjen. Gardiner som er fortrekt, dyner som ligger i en haug, tepper i stua som ligger på gulvet osv. Tar gjerne noe av det før jeg lager til frokost. Spiser den, slapper litt av og om barna ikke har kommet i gang med en aktivitet pusher jeg litt på det før jeg begynner med husarbeid. Kan ikke gjøre husarbeid uten å ha spist eller stelt meg.

Skrevet

er i permisjon, så lettere for meg som ikke skal fyke ut av huset.

ellers hadde jeg nok ikke gjort noe husarbeid før f.eks jobb.

prøøøøøøøver alt jeg kan å ha det greit ryddig før jeg legger meg, morgenen blir så mye bedre da..

Anonym poster: c25018fde9c8ce28f4236d5fce1c0e64

Skrevet

Jeg er kjempedårlig på å rydde før jeg legger meg, leiligheta synes at vi er en småbarnsfamilie. Liker å lage frokost, slappe av også starter jeg sånn smått med husarbeid. Men ikke alltid jeg orker det heller, gravid og sliten for tiden, selv om det er en veldig dårlig unnskyldning.

Anonym poster: cae1c392115ee79fb0a9058842d28cd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...