Gå til innhold

hva er den aller sikreste prevensjonen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ikke ha flere barn, jeg orker ikke masse hormoner, så mannen går bestemt seg for sterilisering. Er dette bankers? Hørt skrekhistorier om graviditeter likevel...

 

Anonym poster: aea69583dc8dc8323cd691c29eccda45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare gjør som legen anbefaler, så bør det gå greit. Ex mannen min har ikke klart å gjøre noen gravide etter sterilisering og han VAR fertil!

Skrevet

Jeg steriliserte meg under siste KS, anbefales. Slipper å tenke på prevensjon, ingen bivirkninger.

 

Anonym poster: 114209c51d8d9babbef49b9ad99fe565

Skrevet

Å ikke ha sex er sikrest :P

 

Har du glemt jomfru Maria :P

 

Skrevet

Jeg har hørt de samme "skrekkhistoriene" som deg om steriliserte menn som allikevel har gjort kvinner gravide og om sædledere som gror sammen igjen. Mannen min har nettopp sterilisert seg og da snakket vi med legen om dette. Etter inngrepet må mannen ha rundt 30 utløsninger eller det må gå rundt tre måneder før alle sædceller, som allerede var forbi punktet der sædlederen kuttes ved inngrepet, er døde.

Når han har levert sædprøve og er erklært steril så ER han steril og det er ikke sjans for at det "gror sammen".

Legen mente at disse historiene kommer av st noen tror han er steril med en gang inngrepet er utført. Derfor må man bruke annen prevensjon i tillegg frem til han er erklært steril.

Skrevet

Steriliserte menn kan gjøre kvinner gravide, og steriliserte kvinner kan bli gravide. Ingenting er 100% sikkert annet enn å ikke ha sex. Men det er nå svært sjelden at det blir graviditet når en er sterilisert.

 

Anonym poster: 86322acb78a544c7b068ae7aab308b7b

Skrevet

var en mann som gjorde kona gravid 5 år etter sterilisering... legene trodde ikke på det og de tok dna test av barnet... han var far selv om alle sædprøver i ettertid har vært helt frie for sæd... :-) det ka skje men er ekstremt sjeldent så sjansen er lik null, spesielt tatt i betraktning hvor mange som steriliserer seg hvert år her i Norge:-)

Skrevet

Sjansen er jo ekstremt liten, uansett hvem som steriliserer seg! Min tante ble gravid etter å ha vært sterilisert i 7 år. Ingenting er sikkert, vil barna komme, så kommer dem jaggu også!

 

Men det skjer så sjeldent, jeg ville tatt det fullstendig med ro etter en sterilisering, uansett om det er mannen eller kvinnen som gjør det.

 

Anonym poster: d148c88cfdc62d311f4944cce0eeef7d

Skrevet

Steriliserte menn kan gjøre kvinner gravide, og steriliserte kvinner kan bli gravide. Ingenting er 100% sikkert annet enn å ikke ha sex. Men det er nå svært sjelden at det blir graviditet når en er sterilisert.

 

Anonym poster: 86322acb78a544c7b068ae7aab308b7b

 

Dette forklarte min gynekolog også. Han er gynekologspesialist og blant de beste her på Østlandet, så jeg stoler blindt på han. ;)

 

Jeg fikk beskjed om at det eneste som faktisk er 100 % bænkers er avholdenhet eller å fjerne livmora..

 

Anonym poster: fcf6f508039f8f41908065e16548c80a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...