blå2010+rosa2013 Skrevet 25. desember 2012 #1 Skrevet 25. desember 2012 Sønnen min klør så mye at han klør seg til blods på magen og lårene. Kan ikke se noe utslett, men for noen dager siden hadde han elveblest lignende utslett på ene låret. Forsvant like fort som det kom Har ikke skiftet vaskemiddel og bruker det for sensitiv hud siden jeg selv er sensitiv i huden (atopisk eksem) Noen som har tips til hva jeg kan hjelpe han med? Kremer, salver etc han er bare 2 så han sier ikke så mye selv om det, men ser han plages.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #2 Skrevet 25. desember 2012 Atopisk eksem? Anonym poster: 2dafab56d52bd86dd65317b09cde0cac
blå2010+rosa2013 Skrevet 25. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2012 Atopisk eksem? Anonym poster: 2dafab56d52bd86dd65317b09cde0cac Har tenkt på det siden jeg har det selv, nå uten utbrudd da heldigvis. Men kan ikke se noe utslett, han har ingen andre tegn heller foruten om dette. Nå vet ikke jeg hvordan aropisk eksem starter, siden jeg fikk det som barn og har i alle år prøvd å finne noe som fungerer på meg, uten lykke.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #5 Skrevet 25. desember 2012 Når på døgnet begynner han å klø? Klør han på natten kan det vare for varm på rommet, også feil sengetøy. Sengetøyet skal være bomull, og minst mulig trykk på det. Ikke bruk skyllemiddel, ikke nøytralengang. Lakenet bør ikke ha nupper, det irriterer veldig mitt barn med atopisk eksem. Klør han på dagen, etter å ha vært ute, herjet osv. Her så kløs det værre når huden har blitt fuktig, altså om de har hatt for mye på seg og bitt varme, herjet osv. De har blitt flinke til å regulere hva de har på seg slik at de ikke har for mye på seg, de kler gjerne av seg når de er ute og leker. Kaldt før de får herjet litt, da ligger tøy strødd utenfor døra her. Har barnet tøy som sitterr for tett kan det også begynne å klø. Vide klær er ofte bedre å ha på seg slik at det kommer litt luft mellom. Og ikke minst prøve å unngå ull. Har du atopisk eksem er det meget mulig barnet også har dette. Klør det veldig på magen kan det lindre å smøre med alovera krem, finnes mange mulige i butikker og apotek. Vi bruker vaselin intensiv care med alovera, fungerer veldig greit når det er akutt kløe. Demper kløen litt, for så å smøre skikkelig med andre kremer etterpå. En av de få kremene jeg tåler også, og min mann ikke syns lukter så mye så denne har vi i nesten alle som i huset. For jo mer styr det blir for å hente en krem jo mer nekter ungene. Står det en ved sofaen er det bare å strekke seg til den, må ikke ut av kosekroken. Anonym poster: c9b2a70eafadc4e3dd27b2eb68524a3a
blå2010+rosa2013 Skrevet 25. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. desember 2012 takk for svar. Han klør egentlig hele dagen, men mest om kvelden. Hvor lenge burde jeg prøve hjemme selv før jeg evt kontakter en lege? Skal prøve aloe vera og se om det hjelper.
BellaSuz Skrevet 25. desember 2012 #7 Skrevet 25. desember 2012 Bare et tips: har barnet fått seg noen nye klær som ikke er vasket før bruk? Det skjedde sønnen min, ny pysjamas som jeg glemte vaske og det kom plutselig utslett som klødde fælt!:-( når pysjen var vasket reagerte han ikke i det heletatt...
blå2010+rosa2013 Skrevet 25. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. desember 2012 vasker bestandig klær, for har selv fått utslett av et nytt plagg og vet hvor grusomt det kan være. Men skal høre med samboeren hvilket laken han tok på når han skiftet på senga, mulig han tok på det som er helt nytt.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #9 Skrevet 26. desember 2012 Min ble slik av cøliaki, melke og eggallergi... Han gned hendene på tapetet på nettene så han var helt blodig på morgenen. Anonym poster: 99ecfa6e01caab49de55d65a378267ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå