Gå til innhold

Krisetips mot vannkopper?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Selvfølgelig måtte han få det nå. Hva slags "hjemmeremedier" kan hjelpe mot den infernalske kløen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en dusj eller et bad, det vasker bort kløen for en stund:)

Skrevet

Jeg fikk tips av legevakta om å strø potetmel i senga da jeg selv fikk det som voksen.

Men anbefaler deg å ha minst to laken på da, for melet er jo så fint at det trekker ned. Det kan for såvidt bare støvsuges opp igjen, men greit med to laken.

God bedring til minsten :)

Anonym poster: dba32061d502ea8781a8d4fb43b58efc

Skrevet

Kalde omslag hjalp for minsten her. Jeg tullet han inn i våte håndkler på de mest utsatte plassene, og trykket og strøk utenpå håndkledet til han sovnet, og lurte det deretter vekk mens han sov. Høres jo ikke så deilig ut å sovne inntulet i våte håndkleder, men det var en sykepleiervenninne av meg som tipset meg om det - og det hjalp godt! :-)

Anonym poster: a25fa2bf0708e79cb8c43bb8395ef581

Skrevet

Fikk et tips om å ha på vaselin for å minske arr.Hvitvask er bra.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Takk :) Jeg har ikke potetmel her, og han har atopisk eksem, så jeg vet ikke helt hvor ofte jeg tør å la han dusje. Det hadde jo passet perfekt med et atopisk utslett på toppen av det hele - eller kanskje de ikke får sånt ved vannkopper?

Nå spiser han for første gang på to dager, og det hjelper sikkert så han får sove ;)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Kalde omslag hjalp for minsten her. Jeg tullet han inn i våte håndkler på de mest utsatte plassene, og trykket og strøk utenpå håndkledet til han sovnet, og lurte det deretter vekk mens han sov. Høres jo ikke så deilig ut å sovne inntulet i våte håndkleder, men det var en sykepleiervenninne av meg som tipset meg om det - og det hjalp godt! :-)

Skal prøves! Takk!

Skrevet

Aderma exomega spray!! Jeg kan anbefale den på det varmeste. Min gutt har også atopisk hud, og jeg fikk beskjed på apoteket om å ikke bruke hvitvask på han da det tørker ut huden. Aderma sprayen er lett å påføre, og er litt fetere enn hvitvasken. Den lindrer kløe godt da den har en kjølende og beroligende effekt akkurat som hvitvask, men gir altså fuktighet samtidig. Apotekerdame sa hun solgte mye av den som alternativ til hvitvask, og sa hun brukte den selv til sine barn selv om de ikke er atopiske. Hun syntes det bare var kliss med hvitvask og bomullsdotter osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...