Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp/synspunkter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 9uker gammel jente.

Jeg blødde i 5,5uke etter fødsel.

Så da hun var 7uker, fikk jg mensen tilbake.

Jeg har blødd sammenhengende nå i 2uker..!!

Er dette overhodet normalt? Eller bør jeg ta kontakt med lege..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med lege. Jeg måtte en gang gå på tabletter for blødningsforstyrrelse da jeg blødde i 2 uker i strekk.

Anonym poster: 97aea9090b2c12de14d81e9a81b70b65

Skrevet

Oki, takk for svar.

Må bare spørre ville du gått til legevakten eller holder det med å vente til torsdag?

Skrevet

Jeg hadde det sånn. Fikk mensen 6 uker etter fødselen og blødde som en foss i to uker. Og jeg fullammet! Ringte døden og fastlegen. Alt var ok her.

Ring evt legevakten om du er usikker på om alt er greit.

Anonym poster: d18f2b17440d21517e3d4a8250fbe277

Skrevet

Oj! Autokorrektur. Jeg ringte føden! Ikke døden

Skrevet

Da jeg blødde tok jeg kontakt direkte med sykehuset og de ba meg komme med en gang (eller var det neste dag, husker ikke). Jeg ville derfor ikke ventet helt til torsdag.... Men du kan jo ringe legevakten og be om at en lege ringer deg tilbake?

Anonym poster: 97aea9090b2c12de14d81e9a81b70b65

Skrevet

Jeg ringte sykehuset som ikke ville se meg pga de hadde bare ansvar for meg 14 dager etter fødselen, de ba meg ringe fastlegen. Fastlegen ville heller ikke ha meg og ba meg ringe legevakten. Jeg ventet, det gikk over etter noen uker og alt er bra nå;)

Skrevet

Ojsann, meg som er anonym et par over. Bladde etter fødselen jeg også

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Oj! Autokorrektur. Jeg ringte føden! Ikke døden

Hahaha, månedens autocorrect :D Begynte å få litt bilder i hodet her, og klarte ikke skjønne at det var snakk om Føden :P

Skrevet

Blødde mer og mindre i 3 mnd etter siste KS.

Er visst vanlig.

Mer skeptisk nå når jeg blør eller spotter lenge hver gang.

Bruker P-sprøyte og blødningsforstyrrelser er visst vanlig...

Anonym poster: ddebe329ee1239c9cf8530d4d312f477

Skrevet

Jeg bruker ingenting av hormoner eller slikt. Har ikke engang hatt sjansen til å ha sex med samboer etter fødsel. Har jo blødd hele tiden nesten :P Ikke ammer jeg heller.

Hadde normal fødsel.

Fikk derimot sprøyte og stikkpiller etter fødsel, fordi jeg blødde mye. Fødselen gikk veldig fort, og da er det visstnok vanlig å blø endel.

Jeg blødde kraftig og mye i 2uker etter fødsel. Så avtok det til vanlig blødning helt til 5,5uke etter. Ringte legen da det hadde gått 5uker etter fødsel, fordi jeg blødde friskt blod, og var litt redd for infeksjon.

Men så sluttet jeg jo å blø.

Var på 6ukerskontroll (dog en uke etter - altså 7uker) - og da tok hun celleprøve. Alt så normalt ut da.

Dagen etter begynte jeg å blø, og jeg blør jo da enda..

Blir så usikker på hva jeg skal gjøre - om det egentlig er normalt (i det unormale :P )

Tlf min er sperret, så får ikke ringt legevakten for å høre med de.

Samboer er på jobb, kommer hjem imrg tidlig.

Tror jeg kanskje får ta en tlf imrg da, for å være sikker. Bedre å snakke med noen engang for mye.

Begynner å bli rimelig lei av å gå på do og måtte skifte bind konstant! Tør ikke å bruke tamponger, selv om jeg egentlig vet infeksjonsfaren er over.

Blææh :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...