Gå til innhold

Jeg vil slutte å amme.. Ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnelegen smilte litt overraskende av meg da jeg lurte på om det var ok å slutte å amme da jenta mi var 14 mnd. Hun hadde melkeallergi, derfor ville jeg amme så lenge som mulig. Legen mente at det på ingen måte var et problem at jeg sluttet med ammingen, og han var overrasket over at jeg hadde ammet så lenge.

Alt etter 6 mnd går helt fint iflg legen, under normale forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet å amme 1. mann da han var 6 uker, og sistemann fikk aldri pupp. Vil du slutte, så slutter du.

Skrevet

Hvis hun viser interesse for å slutte så slutt nå! Det blir bare verre når hun blir eldre. Prøver å slutte med en på 17mnd nå og hun er mer giret på puppen nå enn for noen måneder siden. Drar ned toppen min og sier namnan, vi har lange diskusjoner på natten når jeg sier det er tomt og hun hulker og gråter og sier tomt. Gjør så vondt i mammahjerte, hun oppfører seg som om det er yndlingsbamsen sin og kommer ble aldri til å slutte av seg selv.

Anonym poster: cbbd98906d7b6de8c6d43b3de326ff09

Skrevet

Når du skriver du ønsker å slutte å amme ville jeg uten tvil sluttet nå dersom jenta di viser liten interesse...

Her kjenner jeg at jeg tidvis angrer for at vi har fortsatt så lenge, mest fordi hu nå har så vondt om natten pga tenner og vil plutselig ha pupp umenneskelig tidlig om mårran - og jeg er littebitt trøtt og sover dårlig grunnet ny graviditet ;)

Angående lenge på amming så tror jeg du har ammet "lenge nok". Datteren min sitt immunforsvar er unektelig godt ifht de andre i bhg, men om det er grunnet amming eller hell vet jeg ikke. Alt jeg veit er at jeg sluttet da jeg var 6mnd og har fått litt ulike allergier, mens broren min ammet til han var 18 mnd og var plaget med ekstrem astma og allergier (noe han har vokst fra seg nå...)... så ikke veit jeg. Har iallefall ulike venninner som enten ikke har fått til ammingen eller kuttet tidlig, og ingenting som har plaget barna deres noe særlig ifht noen plager.

Er du usikker ifht eksemen ville jeg hørt med lege, men her i Norge er det anbefalt inntil et år. Det er ikke mange i dag som ammer så lenge engang, så jeg tipper det er helt i orden å avslutte nå :D

Masse lykke tiL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...