Gå til innhold

betalingsanmerking..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk kredittopplysninger om meg selv på mail idag og der står det jeg har en ubetalt betalingsanmerkning fra 2011.

hadde en nedbetalingsplan for ett lån jeg hadde som er innfridd for ca 1 år siden, så det må nødt til å stamme derfra.

Har prøvd å lese litt i reglene angående dette og så vidt jeg har forstått så skal man ikke få betalingsanmerking så sant saken ikke har gått videre til namsmannen?

Noen som vet?

Anonym poster: d4f8024f8228c00774387b1ae3c2ecdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det gått til inkasso så får du anmerkning. Men de siste reglene sier at med en gang du er ferdig å betale så skal den slettes. Hvis du er ferdig og den fortsatt er registrert, må du ringe dit å høre hva som har skjedd der..

Skrevet

I de fleste tilfeller stammer en betalingsanmerking fra en utestående inkassosak. For at opplysninger om deg skal kunne registreres hos et kredittopplysningsbyrå må det ha blitt tatt rettslige skritt for å inndrive kravet. I de fleste tilfeller betyr dette at inkassobyrået har sendt forliksklage til forliksrådet. Etter at inkassobyrået har tatt slike rettslige skritt, må det ha gått mist en måned før en eventuell anmerkning kan registreres.

dette stod på finansportalen sin hjemmeside...det er derfor jeg lurer litt...jeg har ikke fått noen forliksklage og så vidt jeg vet får man ikke anmerkning ved at en sak går til inkasso..

Anonym poster: d4f8024f8228c00774387b1ae3c2ecdc

Skrevet

Jeg har heller ikke fått brev fra forliksrådet, men har hatt anmerkning når jeg var yngre. Da gikk det til inkasso og jeg kontaktet den ikke fort nok. Det er garantert den saken, så ring dem å be dem fjerne den. Hvis du har gjort opp alt da. Hvis du har fått en kredittvurdering skal det stå hvem anmerkningen er hos..

Skrevet

Da har de sikkert ikke slettet anmerkningen fra lånet du har innfridd. Samme skjedde med meg. Jeg kontaktet inkassobyrået flere ganger for å få den slettet og ringte tilslutt Namsmannen. Hun kontaktet dem og samme dag ble betalingsanmerkningen slettet :) Jeg hadde innfridd gjelden 6 måneder tidligere

Anonym poster: 9b99f19256a6dae847007f82e0780a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...