Gå til innhold

Vi skal på feriiiie...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke budsjettert ferie det neste året, studenttilværelsen til samboeren gir ikke rom for det. Men så har vi vært så heldige å fått reisegavekort som kan dekke endel av ferien og da er det enklere å spare/prioritere midler til dette :D

Men, hvor skal bi reise? Vi må reise i sommer i samboerens ferie fra midt juni til midt august. Vi har lyst til varmere strøk, men det må ikke være for varmt. Gutten på fire og ett halvt er ikke komfortabel i altfor varmt vær(og det er grunn ikke jeg heller!) og den nye ungen vil være ca 6mnd på den tida, så vanlig sommervarme er å foretrekke.

Noen tips? Jeg har lyst til Bulgaria - noen som har steder å anbefale? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MÅ dere til syden?

Jeg er en av de som ikke kan fordra å bruke penger på å ligge på en strand eller svette ihjel i syden.

Jeg vil oppleve,se,lære og få nye inntrykk.

Hva med en tur til Island? Scotland? Wales? Hawaii? Eventuelt Egypt?

Mye fine steder man kan oppleve MASSE samtidig som det er varmt.

Om dere alikevel vil til sydligere strøk så har jeg vært en gang på tenerife i spania, der var det fantastisk. MYE å finne på, samtidig so det ikke var alt for varmt :)

Skrevet

Så deilig med ferie da:-) skal dere til et sted i europa som Hellas, Spania, Italia osv ville jeg reist i mid juni/tidlig juli - etter det blir det kjempevarmt. Med en liten på 6 mnd ville jg ikke reist til sydligere strøk midt på sommeren, det ender opp med å bare bli slitsomt for alle. Det finnes mange fine steder, selv elsker jeg Italia :) det finnes massevis av barnevennlige steder

Anonym poster: 4482c49086545a965a5f9fc95e610e37

Skrevet

MÅ dere til syden?

Jeg er en av de som ikke kan fordra å bruke penger på å ligge på en strand eller svette ihjel i syden.

Jeg vil oppleve,se,lære og få nye inntrykk.

Hva med en tur til Island? Scotland? Wales? Hawaii? Eventuelt Egypt?

Mye fine steder man kan oppleve MASSE samtidig som det er varmt.

Om dere alikevel vil til sydligere strøk så har jeg vært en gang på tenerife i spania, der var det fantastisk. MYE å finne på, samtidig so det ikke var alt for varmt :)

Hege, vi er strandmennesker og ønsker en rolig ferie på ei sandstrand. Med så små barn (da spesielt minste) og med en rimelig hektisk hverdag så trenger vi alle tre å slappe av og roe ned på ferie. Dessuten er budsjettet lavt så vi kommer ikke så langt :)

Skrevet

Bulgaria er fryktelig og jeg ville aldri tatt med barn dit, og i alle fall ikke en baby!

Kroatia er fint i juni, da kan dere få ganske rimelige billetter med Norwegian. Lei en leilighet privat så får dere en grei pris, samt at det er veldig praktisk med barn. Det er ikke så varm der som det er andre steder lengre syd.

Anonym poster: 4b8c63554bca245d2b8a341283cbc7e4

Skrevet

Vi var i bulgaria i fjor. I sozopol på hotel martinez. Billig men fint og koselig hotell, god mat og nær strand, shopping og gamle byen.

Skrevet

Kroatia skal jeg sjekke ut :) føler det er det lengste sør vi kan før det blir for varmt.. Halve gleden med å reise er jo å planlegge ;)

Skrevet

vi syns ikke bulgaria var fryktelig, vi var veldig fornøyd, men ville ikke valgt å reise til sunny beach.

Skrevet

Danmark? Eventuelt Sopot-området i Polen.

Altså, det er ganske gørrvarmt i alle sydenlandene i den perioden du nevner, langt over "vanlig sommervarme" etter norsk standard.

Anonym poster: a613c23113106b2f6b0e66afe8fbc454

Skrevet

Hellas er fint, men prøv å unngå den varmeste perioden i juli-august.. da er det også dyrest. Egypt er også fint, men ikke å anbefale på sommer da det blir så varmt.. Heller vinter.

Kroatia har jeg hørt mye fint om :)

Skrevet

Jeg liker best Kypros og Rhodos :)

Anonym poster: 62ff077914f4af2893f42ef2d283dcc6

Skrevet

Jeg er veldig begeistret for Mallorca jeg da, både med og uten barn. Rundt midten av juni er det noe rimeligere før skoleferien starter i resten av Europa (midten av juli), ikke er det så veldig uutholdelig varmt som regel heller pga beliggenheten. Vil man oppleve noe annet enn strand og basseng er Palma en flott by for shopping og sightseeing samt gode restauranter. Ellers fine byer i innlandet samt typisk charter-steder med alt av tilbud.

Bodde på et Blue Village, Star Tour hotell i Palma Nova ifjor med ei på 4 månder og det var fint. Kort vei fra flyplassen og greit sted for avslapping og ferie for liten og stor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...