Anonym bruker Skrevet 24. desember 2012 #1 Skrevet 24. desember 2012 Bestemor til min sønn gir lilla jakke, er ikke det litt jente farge? Anonym poster: 42f609f918876b53d391d159c45f77ec
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2012 #2 Skrevet 24. desember 2012 Lilla er pent på gutter. Rødt også Anonym poster: 52c3d4e3c8a745a00921a3c6549caaca
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2012 #3 Skrevet 24. desember 2012 Lilla bukse og jakke, blir ikke det litt jentete, er ikke så inn i mote greier. Så har jo ikke noe peiling på dette Anonym poster: 91881bbae7a5df9b56e0f39b28f018af
Von Hertelhofen Skrevet 24. desember 2012 #4 Skrevet 24. desember 2012 Det er jo din klessmak som skal behages, så det må jo du vite best selv Selv synes jeg det er en uting med jente - og guttefarger. Farge er farge!
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2012 #5 Skrevet 24. desember 2012 Jeg kunne aldri hatt rosa på gutten min da tror de Det er jente, men det er den eneste. Han har en lilla skjorte, stilig skjorte, masse rødt Det er jo farge til begge kjønn. Men hadde ikke kledd han opp i kun lilla. Anonym poster: d2bc256de37e8324f2542e525a476bf3
Gilette Skrevet 25. desember 2012 #6 Skrevet 25. desember 2012 Rød + blå = lilla, så da er det vel unisex. Selv har jeg aldri hatt sansen for jente/guttefarger båssetningen...
Miss Chocolate Skrevet 25. desember 2012 #7 Skrevet 25. desember 2012 Min nevø på 10 bruker mye lilla.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #8 Skrevet 25. desember 2012 Guttene mine på 9 og 11 år har klær i både rosa og lilla. Er jo ikke jentete klær da, men kule t-skjorter i rosa, lille bukse fra Cubus o.l. De kler seg ikke i bare lilla eller rosa, men kan fint ha dongeribukse og rosa t-skjorte eller f.eks lilla bukse og hvit t-skjorte. Heldigvis er det ikke så mye fokus på gutte- og jentefarger lenger. Anonym poster: c8bbd0121e50a6d5fc6ff85c4f137755
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #9 Skrevet 25. desember 2012 Mine gutter (3 og 6) bruker MYE lilla. Synes ikke det er en "jente farge" (det finnes ikke noe jentefarge sier gutten min). Anonym poster: 211199ad72a3fc6c902ec567d45ab54b
holahopp Skrevet 25. desember 2012 #10 Skrevet 25. desember 2012 tror det kommer an på hvor gammel gutten er. hvis han er 0-2 år kan man kanskje tro det er en jente hvis han går i lilla klær. Men det kommer jo også an på om det er helt lilla uten noe skrift på og hvis det er skrift eller mønster om det er jentene eller guttete. Vil si lilla klær med glitrende mønster er veldig jentete for å si det sånn.. men lilla på gutter er og veldig fint som sagt kommer helt an på klærne og alder syns jeg.
Serepta Skrevet 25. desember 2012 #11 Skrevet 25. desember 2012 8 åringen min digger klær med farger. Også lilla. Men var det gutteklær/unisex klær han fikk, eller hadde de jentedetaljer også ?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #12 Skrevet 25. desember 2012 Lilla er jo superpopulært blandt gutter her ihvertfall Anonym poster: 493a06ea1424e996f72ed7de88ae5b6d
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #13 Skrevet 25. desember 2012 Helt lilla bukse og utejakke med pelskant. Anonym poster: 91881bbae7a5df9b56e0f39b28f018af
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. desember 2012 #14 Skrevet 25. desember 2012 Min sønn er flott i lilla! kunne fint hatt lilla bukse eller jakke, men ikke begge deler Når det er sagt syns svigermor at han kunne arve den rosa dressen til søstra, så kanskje de ikke tenker så hardt på det
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #15 Skrevet 25. desember 2012 Har fått mye lilla til guttene våre vi også - syns det passer de kjempefint! Treåringen var så tøff i mørk lilla ullgenser og dongribukse. Har også fått en del hjemmestrikka lilla sokker til de - kjempefine. Syns ikke at det skal være sånn at jenter må gå i rosa og gutter i blå... Anonym poster: 248d70ccb2f00dcd5fe4d2eb7f81db46
junijuli Skrevet 25. desember 2012 #16 Skrevet 25. desember 2012 Helt enig i at det er tullete med "jentefarger" og "guttefarger". Før i tida var det faktisk sånn at rosa ble sett på som "guttefarge" og blå som "jentefarge". Og når det gjelder lilla, er det i hvert fall ikke noe problem, synes nå jeg da. Med mindre han selv ikke liker jakka, er det absolutt ikke noe galt med at han bruker den. Synes egentlig vil bør kutte ut det med at ikke alle farger (og leker... og ting generelt) er ok for alle kjønn. Om min fremtidige sønn vil ha rosa rom eller lilla jakke, eller my little pony-sko for den saks skyld, så skal han få det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå