Gå til innhold

Bonus og "ekte" besteforeldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to trollunger fra tidligere og venter felles trollunge med mannen.

Vil veldig gjerne at ungene skal kalle bonus/ekte besteforeldre det samme for å unngå forviring...

Noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trollemor og trollefar!! Eller trolleri og trollera! Passer best siden du har trollunger :)

Anonym poster: 46a3c0b81e8ba8e922da29a6920e4843

Anonym poster: 46a3c0b81e8ba8e922da29a6920e4843

Skrevet

Her bestemmer de selv hva de vil bli kalt.

Skrevet

Her kaller barna mine både min far og stefar for "beste", min mor for mimmi", og min stemor for "mommo". Dere har de (det vil egentlig si eldstemann, for da ble jo linja lagt, på en måte) helt selv. Alle disse har vi masse kontakt med og ser de alle fire ca en gang i uka eller oftere. Vi feiret f.eks jul med alle i dag:) vi og barna skiller ikke på ekte og "uekte" besteforeldre.

Når det gjelder mannen min sine steforeldre sier de beste-*navn* til mannen sin stemor. Vi anser henne også som en ekte besteforeldre, men eldstemann har valgt å si dette selv. Vi ser ikke henne så ofte, men hun er helt fantastisk!

Svigermor er også gift på ny, men vi ser de omtrent en gang i året, de er ikke så interessert i oss, så det faller seg litt unaturlig å gi sviger-stefar et bestefar navn, men vi prøver å si "beste-*navn* til han også de gangene vi ser han. Han så vårt yngste barn på litt over året nå formet par uker siden for første gang... Jeg synes et bestemor/far navn er noe man skal gjøre seg fortjent til, og her hos oss har tre av fire "uekte" besteforeldre absolutt gjort det! jeg er virkelig takknemlig for det, og anser oss alle for å være veldig heldige med våre foreldres valg av nye partnere, de elsker sine "bonus-beste-barn" like høyt som om de skulle vært deres egne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...