Gå til innhold

Sutre over julegaver-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert år er det MANGE som sutrer over feil julegave, ikke dyr nok julegave, mangel på julegave osv. så her er fellestråden der du kan syte til andre som syter over julegavene.

Lykke til!

Anonym poster: 1dffd62131760013acdfdd66d6d22556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå kjente jeg at jeg er veldig glad for at jeg har en familie som gir helt fantastiske julegaver. Ikke dyre gaver, men gaver som passer oss.

Ungene er strålende fordnøyde her, tror ikke de største har hatt så store smil om munnen før. Og det mest hyggelige er st det er gaver som ikke er dyre det heller. Mannen gryntet litt på nesa når han hørte hva de skulle få, men han endret fort mening når han hørte hylet til 15åringen når hun åpnet. Hun fikk nemlig en dukke! Som jeg viste hun ønsket seg, men ikke torde si til noen andre....

Anonym poster: 20e0fb5e1885fd790bf227d352cf2461

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Her var det overhodet ingen sutring. Kun gledeshyl. Heldigvis. ;-)

Skrevet

Mannen kjøpte det samme i år som i fjor... Nedtur ja. Og det er i tillegg noe jeg hverken ønsket meg eller trenger.

Ja ja sutre sutre...

Anonym poster: acce281d4381ca98b1f8f6c779c26bef

Skrevet

Er veldig fornøyd med gavene både til meg og til lillemor :)

Fikk bøker, ulltøy, sokker, gavekort på Elkjøp (hadde ønsket meg det så nå blir det oppvaskmaskin på nyttårssalget :) ), sitteunderlag og mye fint.

Lillemor fikk masse klær og leker.

Skrevet

jeg er veldig fornøyd med alle gavene jeg og lillegutt har fått.

MEN det er ett stort men, han fikk ikke gaver fra farens side noe som jeg syns er kjempetrist!!

Anonym poster: 8ac4bff94cbf92e73722881100c4ee2c

Skrevet

gutten min på 1 år fikk 3 gamle bamser som tanta har hatt når hu var lita av farmora si. ikke akkurat noe tanke bak en gang. luktet loft. helt ugyselig stygge bamsrr ohså. tivoli bamser liksom.

Anonym poster: 1684121c01c46bf5112513cf12da3729

Skrevet

Jeg fikk bare nye ting, men samtidig føler jeg meg utakknemlig når jeg skriver at jeg ikke er helt fornøyd med alt :/

ALLE i familien min fikk enten Ipod, Ipad, Macbook og slike kule ting, mens jeg fikk kniver, sengsett, smykker ol.. Må si jeg ble litt trist, nå sitter alle med hversine Apple-produkter og utforsker dem, mens jeg sitter her på en gammel utslitt telefon. Slik går det når jeg er den eneste av oss søsknene som ikke har en far som kjøper gave... Blæh, merkes godt i jula at man ikke har en far eller en samboer :/

Jaja, jeg skal vel være glad for de få jeg har, og sette pris på det jeg allerede har fått. Skal kjøpe gave til meg selv neste år :D

Anonym poster: f38b07f284e26d56e0f3691c50ccfc41

Skrevet

Barna ble fornøyd med gavene de fikk. Her har min familie bestemt at vi bare kjøper gaver til barna. Men alle mine søsken er gift, har svigerfamilie og en del venner. Så de får gave fra sinn mann/kone, svigerfamilie, venner og kollegaer. Samme med mine foreldre. Alle fikk masse fine gaver, utenom meg som er alenemor og ikke har særlig med venner. Fikk faktisk ikke en eneste gave og synes det er litt sårt.

Etter gavene var åpnet gikk familien rundt og så hva de andre fikk. Min søster spurte meg om hva jeg fikk, svarte at jeg fikk ingen gaver:(

Er glad ungene fikk gaver og er fornøyd og vil ikke virke kravstor, men jeg ble faktisk veldig lei meg når jeg så alle de fine gavene alle andre fikk, iPhone 5, iPad, ull, bestikk, gavekort, klær, parfyme osv og jeg fikk ikke en gave, ikke ett par sokker engang.

Anonym poster: 1303a666fb033e5ae75b6ac834cfc4ae

Skrevet

Hvis bare folk kunne holdt seg til denne tråden ville alt vært velstand! Blir oppriktig lei meg når folk klager og sutrer over gavene de har fått. Det er frekt og uhøflig, uforskammet!

Anonym poster: 1a7d8dbe5bfa7918a28c9277341bda2f

Skrevet

Barna ble fornøyd med gavene de fikk. Her har min familie bestemt at vi bare kjøper gaver til barna. Men alle mine søsken er gift, har svigerfamilie og en del venner. Så de får gave fra sinn mann/kone, svigerfamilie, venner og kollegaer. Samme med mine foreldre. Alle fikk masse fine gaver, utenom meg som er alenemor og ikke har særlig med venner. Fikk faktisk ikke en eneste gave og synes det er litt sårt.

Etter gavene var åpnet gikk familien rundt og så hva de andre fikk. Min søster spurte meg om hva jeg fikk, svarte at jeg fikk ingen gaver:(

Er glad ungene fikk gaver og er fornøyd og vil ikke virke kravstor, men jeg ble faktisk veldig lei meg når jeg så alle de fine gavene alle andre fikk, iPhone 5, iPad, ull, bestikk, gavekort, klær, parfyme osv og jeg fikk ikke en gave, ikke ett par sokker engang.

Nå synes jeg skikkelig synd på deg :( Ikke en enese gave på julaften... Synes i det minste at foreldrene dine kunne kjøpt en gave til deg, når de vet at du ikke får fra noen andre. Det samme med dine søsken, selv om det bare var en liten ting.

Anonym poster: 066cc9248af8d80ff45ea2ab8235a65a

Skrevet

Både mannen og jeg fikk flotte gaver fra min familie. Både fra mine foreldre og søsken.

Men fra mannens side fikk ungene sånn helt middels gaver (stygt tøy, billige plastbiler og sånt, pluss noen ok gaver som slo an hos barna) mannen fikk en genser, og jeg fikk ingenting.

Problemet er at vi alltid har fått før. Enten felles gave, eller noe til ham og noe til meg. Ikke i samme prisklasse som i min familie, men gjennomtenkte og hyggelige gaver. Lurer på hva som har skjedd i år???

Mannen har ikke kommentert noe heller. Han tenkte sikkert ikke over det engang, men det sårer meg...

Anonym poster: 0d78756e7f10c3b6d781c6e76944a612

Skrevet

Nå fikk jeg vondt av deg, syns ikke det virker som familien din har antennene helt åpne.

Kan dere ikke gjøre om på tradisjonen at dere kjøper til hverandre når dere feirer sammen.

Hørtes ikke akkurat spennende ut å se på hva familien får av kollegaer og venner, koseligere å gi og få av de man faktisk feirer med.

Anonym poster: 5f3bfad83121b47148242baf2d4c43dc

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Merker hvor frustrert jeg ble på dine vegne her!

Greit nok at voksne søsken ikke kjøper gaver til hverandre lenger, men fikk du ikke engang gaver av foreldrene dine?

Skrevet

Min søster har spurt hva datteren min ønsket seg, og fikk et par alternativ. Hun har kjøpt noe helt annet som hun har fra før.

Ellers fikk jeg et spill, gørrkjedelig spill, Ludo liksom!?

Fikk også håndkle fra svigers, i år som alle andre år. De pleier å gi meg håndklær og mannen får sokker..

Syns det er kjipt at jeg får husting, mens han får personlige ting..

Anonym poster: 16155834f1798c4783a348a02ccf9092

Skrevet

Her fikk alle fine gaver. Eneste er faren min som helt tydelig har vært på Europris og kjøpt noe bare for å kjøpe noe. Han har lagt meg for "hat", eller hva jeg nå skal kalle det, så jeg ble temmelig overrasker over at det kom noe som helst til oss voksne ( en konfekteske). Vi sendte som vanlig gave til han. Han ringte eldste sønnen min i går kveld. Jeg fikk ikke så mye som en sms. Men,men. Jeg gidder ikke å dvele ved det.

Anonym poster: cca27ae939eb1aeeedbff4acf754a1f3

Skrevet

Kjempefornøyd her i gården. Fikk en flott Mulberryveske fra mannen :)

Anonym poster: d8c2e61dd734e554b6ca3fc7c6194765

Skrevet

Glemte en ting i sted. Ble skuffet over broren min som tydeligvis har glemt/gitt blaffen i mine unger i år. Jeg har sendt julegave til barna hans, men ungene mine fikk som sagt ikke noe. Han er fadder på eldste min også og yngste min har også bursdag nå om et par dager. En liten ting, som feks sokker eller en genser fra H&M hadde vært nok og ikke er det dyrt heller.

Vet at alle andre unger i slekta fikk gaver av han. Til og med ungene til kusinene våre.

Men,men..... Tror ikke ungene tenker over det men for meg er det litt sårt. Det er mye forskjellsbehandling av ungene i familien, kun meg og søsteren som ikke driver med det.

Anonym poster: cca27ae939eb1aeeedbff4acf754a1f3

Skrevet

Poden på 3 år fikk ingenting fra ønskelisten sin fra svigerfamilien. I det minste fikk han ting som passet hans alder fra svogeren, fra svigerinnen fikk han ordentlig storgutt Lego, nor han er aldeles ikke klar til. Hun har 3 barn, så kan unnskyldes med at hun ikke vet.

Jeg fikk parfyme fra mannen, samme som i fjor. Og abonnement til reiseblad, vi som ikke kan reise noe særlig for tiden, av ulike grunner. Føles mer som tortur enn underholdning å lese om alle stedene jeg ikke får besøke. Noen brukte tydeligvis lite tid og omtanke i år, kan ikke la være å være litt skuffet.

Anonym poster: 842785c6eb60e8aa7583342a1582c153

Skrevet

pledd er ikke akkurat noe jeg har bruk for flere av.

Å joggedress til ettåringen er noe jeg vet ikke blir brukt.

Er litt kresen på klær I know,men kommer til å legge klærene hos foreldrene mine så jeg har reserveklær der.

Anonym poster: cc5576a29f81a62a2f8b929640cae0cd

Skrevet

Er fornøyd med neeesten alt, gavene fra min far og to av brødrene mine derimot var virkelig ikke noe å skryte av. Jeg hadde lagt sjela mi inn i gavekjøp,, men fikk "wait-for-it"; et skohorn og en brødform fra faren min!! Jippi.. hadde også bursdag noen dager før jul og fikk en dvd-film, ikke et kort eller noe annet en gang. Utakknemlig, jeg? Neppe, jeg ser bare ikke vitsen med å kjøpe crap til de du liksom skal bry deg mest om, da kunne man latt være (står ikke på penger heller for både faren min og to av brødrene mine tjener greit).. jaja, litt skuffa må man få lov til å være :P

Anonym poster: bd5eb019d81d93c77499f03dc7f942a0

Skrevet

Nå synes jeg skikkelig synd på deg :( Ikke en enese gave på julaften... Synes i det minste at foreldrene dine kunne kjøpt en gave til deg, når de vet at du ikke får fra noen andre. Det samme med dine søsken, selv om det bare var en liten ting.

Anonym poster: 066cc9248af8d80ff45ea2ab8235a65a

Jeg skjønner så godt hva du mener. Jeg fikk heller ingen gaver, men de rundt meg pakket opp det ene etter det andre. Jaja, sånn er nå livet :-(

Anonym poster: 16dcd01d3e168777ca76d4d06d65beeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...