Gå til innhold

Da begynner det...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deppingen... Ikveld og fler dager utover... Som alltid på slike dager, gråter jeg meg i søvn og ikke helt vil være her... Ser og tenker på de alle lykkelige som sitter i stuene sine, åpner pakker og koser seg.... Jeg unner alle det! :-)

Men endag håper jeg å få oppleve det selv...

Anonym poster: 9c4d2bea36654eb0309078ce48999ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender deg noen gode klemmer <3 Vet det er mange i alle aldre som gruer seg til jul av forskejllige årsaker. "Alle" skal liksom være så lykkelige i julen, men det er nok mer en fasade fra mange

Anonym poster: 40eb41d825cd9ef3588b4a83d4cc6728

Skrevet

Om det er noen trøst så er vi flere som er alene, enten alene-alene eller alene med barna, i jula. Jeg feirer alene med datteren min i år. Hun har sovnet nå (jul er visst en utmattende affære for en 2-åring;) ) så nå nyter jeg et lite glass vin og ser siste episode av Pakten, iført pysjamas. Deilig!

God jul til deg :)

Skrevet

Vet så inderlig vel hvordan du har det.... hatt det sånn mange juler selv uten noen...

Denne julen så faktisk ut til å bli et lite mirakel for meg i så måte. En jeg har hatt kontakt med en stund kom i går for å feire jul hos meg. Fantastisk å våkne i morges, ønske hverandre god jul og bare kose videre under dynen. Lang og god brunsj og bare kos. Akkurat da vi skulle begynne å forberede kveldens middag så fikk han telefon fra jobben... bakvakt, og han må være på andre siden av landet innen i morgen tidlig, så da måtte han bare kaste seg i bilen. Og jeg sitter her alene igjen.

Men vet du, jeg hadde gitt opp å treffe noen, og plutselig så ser det ut til at jeg har truffet en det er full klaff med... bortsett fra at det igjen ble en ny alene-julaften...

Jeg har grått meg gjennom mange juler og helt gitt opp og lurt på hva som er vitsen. De siste månedene har vært helt for j...lige i mitt liv, og likevel dukker det altså opp en god mann som jeg faktisk kan tenke meg å leve med og skape familie med.

Håper du finner litt ro i deg selv, HI. Jeg fikk det litt bedre når jeg begynte å tenke på at det er 365 dager i året og at julaften kun er en av dem, og julen egentlig bare tre av dem. Da begynte jeg å si til meg selv at hvis jeg kunne være ensom 362 dager i året og greie meg, så greide jeg også disse tre dagene og nyttårsmarkeringen også. Det hjalp meg litt i hvert fall. Sårt og vondt er det jo uansett, men faktisk ikke fullt så fælt. Jeg kom meg gjennom mange juler på den måten, så gikk jeg gjennom noen hvor jeg bare resignerte og tenkte at jeg aldri kommer til å oppleve en god jul igjen.

I kveld satt jeg til å begynne med med gråten i halsen etter at han måtte dra, men så fant jeg ut at uansett så hadde jeg en deilig start på denne dagen... og bare det er mye, mye mer enn jeg har hatt på mange år :)

Jeg vet om flere enn oss som sitter alene i kveld, så det er flere enn man får inntrykk av.

Jeg ønsker deg en best mulig jul, HI.... og en dag så kommer det til å bli din tur også! :)

En stor klem til deg! :)

Anonym poster: eb85ba433f8dfd042efa0f08b12669d3

Skrevet

Sender deg en klem. Jeg har feiret jul med datteren min, moren min og bestemoren min, men skulle nesten ønske jeg hadde feiret alene, så hadde jeg sluppet å forholde meg til den tafatte moren min, som gir meg lyst til å spise valium eller drikke meg dritings hver gang jeg har truffet henne.

Anonym poster: f24cfb5eaa3e65099983b884037ab6d7

Skrevet

Så trist at du har det sånn. Jeg feirer med familie, men har det ikke så veldig toppers allikevel. Har mange rundt meg nå, men føler meg velfog ensom. Husk at mennesker rundt deg ikke nødvendigvis gjør deg mer lykkelig. Det bare føles sånn når man er alene.

Ønsker deg forøvrig en riktig god jul og en stor klem fra meg.

Anonym poster: b4f286217de2907a7e7380ea4771951b

Skrevet

Jeg har feiret jul alene med mine to barn idag siden familien min forrige måned bestemte seg for å reise til utlandet å feire. Mine foreldre til ett land, ene søsken til mannens hjemland og den andre søsken til England med samboeren sin.

Jeg synes dagen har vært fin, men samtidig veldig trist. Ser alle naboene har stuen full av besøk og her satt vi tre alene. Men jeg har prøvd å gjøre det så koselig som mulig. Og ungene har vært glad hele dagen, det er det viktigste.

Men å feire alene er virkelig ikke som å feire med resten av familien. Sender deg en god klem.

Anonym poster: a4c652f52825faf90a2d7ca0a42d124f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...