Gå til innhold

Jeg sitter alltid igjen som svarte per!

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 timer tok den jævla frokosten i dag. Alle koser seg som kan stå opp til frokosten klar og løpe ut i snøen å leke. Vel, jeg har en nakkeskade, så nå når alle andre er fornøyde må jeg innta senga :( Hadde tatt mine forholdsregler i år trodde jeg ved å rømme til min farmors hytte, men de kommer etter... *phu* Bare to dager igjen så reiser de, gudsjelov!!!

Anonym poster: 5f4025fd6c2f3bd7b43020808da374a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gjøre seg selv til offer ved å stå på pinne for alle andre? Er vel ingen som tvinger deg og frokost kunne de sikkert klart å lage selv

Anonym poster: 22e27b2fa323bffd3cd30e0fbc210d04

Skrevet

Så si i fra!! De kan jo ikke lukte at du sliter deg helt ut.

Skrevet

Artig med de som tror de kjenner alle andres situasjon bestandig! Koselig å gjøre i stand, men hva er rettferdigheten ved å stå igjen med oppvaska alene også? Jeg bare spør... Gjør meg ikke til offer, får god hjelp! Og ja, jeg har stått for julaften siden jeg var 16! for min mor "orker ikke", ikke alle som har det likt som deg vet du #2

Skrevet

De trenger ikke lukte det :) Vært sykmeldt i ett år jeg, så det er de godt opplyst om

Skrevet

Artig med de som tror de kjenner alle andres situasjon bestandig! Koselig å gjøre i stand, men hva er rettferdigheten ved å stå igjen med oppvaska alene også? Jeg bare spør... Gjør meg ikke til offer, får god hjelp! Og ja, jeg har stått for julaften siden jeg var 16! for min mor "orker ikke", ikke alle som har det likt som deg vet du #2

Da velger du det selv så ikke klag

Skrevet

Så jeg skal frata ungene julefeiringen? Låse døra når folk kommer etter meg selv om jeg har sagt de helst ikke bør? Eller kanskje reversere nakkeskaden? Beklager, men jeg kan ikke trylle!

Gjest jule-Juliea
Skrevet

4 timers frokost er unødvendig! Her steker vi rundstykker og alle smører selv og spiser foran tv'n. Så grøt til lunsj 2 tiden. Så middag. Den hjelper vel mannen eller andre med.

Så du får gjøre det enklere neste år

Skrevet

Hvia folk ikke kan respektere at du ikke til en hver tid kan varte de opp, kan de jo takke seg selv for å ikke få være med dere neste år? Man må jo hjelpe til alle sammen. Hos oss har ingen skader, men det er forventet at alle hjelper til for det!

Skrevet

Jeg tror du trives i offerrollen.

Anonym poster: f7fd25c9ddd408b28b7d7abc55a30eba

Skrevet

Nei jeg trives ikke med dette og jeg har ikke invitert med folk, de tar det bare som en selvfølge. Slik har det blitt! Til tross for jeg ba de finne på noe annet i år...., men nå har jeg hvilt nakken en time, så da er det opp og hoppe noen minutter!

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Virker ikke som du ser løsning, men ja at du gjør deg til offer. Lag enklere frokost da herregud! Og si rett ut nok engang at u er syk!

Skrevet

For meg er dette bare sutring. Det er da ditt eget ansvar å be de som er der om hjelp hvis du ikke orker alt selv. Og ber du ikke om hjelp, eller får de til å fikse frokost, så kan du jo bare takke deg selv...

Da er det jo du som lager problemer for deg selv...

Skrevet

Hvorfor i all verden bruke 4 timer på å ordne frokost?? Ser ikke poenget med det hvis du ikke er i form til det...

Anonym poster: 1d2ec5060610397b62945c2da463afb4

Skrevet

Jeg er litt som deg jeg Hi. Kjenner meg godt igjen. Jeg vil gjerne styre og ordne, så alle andre skal ha det greit. Det verste er at noen faktisk blur så vandt at de tror at det alltid skal være sånn.

Hvis jeg har laget frokost og jeg har familie på besøk så setter jeg meg på sofaen etter at vi er ferdig og spør hvem som vil rydde..

Gidder ikke gjøre ALT lenger og bli så sliten at jeg ikke får noe tid med mine barn en gang.

Så sett deg ned og spør hvem som vil hjelpe. Sikker på at mange meldwr seg, kanskje ikke av LYST men føler de må, men det bryr du deg ikke om.

Skrevet

Så jeg skal frata ungene julefeiringen? Låse døra når folk kommer etter meg selv om jeg har sagt de helst ikke bør? Eller kanskje reversere nakkeskaden? Beklager, men jeg kan ikke trylle!

Men herregud da menneske, da ber du om hjelp av de som er på besøk! Har besøkende to funksjonsfriske armer hver? Ve, da kan de lage frokost til seg selv og til ungene

Skrevet

Du kunne fint gi beskjed under frokost at du hadde fikset den noen andre fikk rydde bort. Nå er vel det for sent men da tar du å gir beskjed at det er noen andres ansvar å lage middagen, og eller morgendagens frokost.

Om du ikke sier fra at du ikke klarer eller orker dette i klartekst og gir beskjed om at andre må gjøre det eller hjelpe til så tenker de antageligvis ikke over det fordi de er vant til at du styrer.

Men jeg må si at jeg ikke skjønner hvordan det tar 4 timer å styre til frokost om du ikke baker brødet også videre.

Anonym poster: a481ab1142e15aa9e7e48cb751e9834b

Skrevet

Korleis hadde jula blitt øydelagt av frossenrundstykker og vanleg pålegg? Her fekk vi tre gjestar til frokost på 15 min varsel, kjempekoselig :)

Skrevet

Du LAR folk behandle deg sånn. Du har selv et ansvar for at det har blitt sånn.

Det er faktisk ikke verre enn å rigge seg til i sofaen og høylytt proklamere at i år har du ikke tenkt å gjøre noenting, så nå får andre trå til om de skal ha mat. Og så holder du deg til det. Verre er det faktisk ikke.

Som voksen må man faktisk gro seg litt baller og tørre å sifra, og slutte å bry seg om andre skulle bli litt sure iblant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...