Gå til innhold

Hvem har rett her av meg og mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På julaften er jeg laaat og skifter ikke fra pysjen før jeg må. Tv står på hele morgenen og vi sitter i sofaen og spiser godteri. Dette har vi gjort de 8 årenr vi har vært sammen og jeg har gjort det siden jeg var liten. Dette er viktig. Mannen min som ikke har vært med å gjøre noe som helst av forberedelser før jul mente at vi måtte rydde litt før vi får besøk klokken fem. Huset er strøkent og det eneste er papir og sånn etter det vi har spist i dag. Han mente også at vi skulle skru av tv litt så toåringen slapp å se så mye på tv. Hun ser lite på tv og løper rundt å gjør andre ting. Nå under askepott mente han at vi alle skulle ut å leke i snøen. Jeg mååå få med meg askepott så han mente at jeg var lat og tok med barnet ut på aketur. Når han kommer inn kommer han til å være sur for at jeg ikke ble med ut eller har ryddet inne. Gledelig jul

Anonym poster: f9ca31abc828735ee84855103ab6ada8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidde å bruke energi på dette? Jeg syns dere burde snakke sammen om hvordan dere vil ha det. Og nei, du MÅ ikke se askepott. Du er voksen, ikke barn.

Skrevet

Rett og rett, det er vel ingen fasit på dette tror jeg,

Jeg er tilhenger av å dusje og få på andre klær enn pysjamas, mest fordi jeg syns det er ubehagelig at alle dasser rundt om vi får besøk. Jeg liker heller ikke å gjøre så mye praktisk før jeg har stelt meg. Mitt forslag er at dere gjør en mellomting. Steller dere og tar på dere behagelige subbeklær, setter der ned foran tv en stund. Så rydder litt og tar en tur ut.

Skrevet

Forstår begge to. Synes det er fint at han vil ut med ungen, 2åringen skjønner ikke mye av askepott uansett.

Skrevet

finn på koselige ting med familien, ikke ligg på soffan hele dagen,

Skrevet

Vi er ute i skogen eller på tur hver eneste helg og sitter ikke mye inne med barnet, men akkurat på julaften er jeg kanskje litt sær og liker å sitte inne under dyna og se på julemorgen. HI

Anonym poster: f9ca31abc828735ee84855103ab6ada8

Skrevet

kanskje han har tenkt til å prøve å forbedre hverdagen sin.

med mindre TV, mere familietid, mere utetid.

støtter mannen din,jeg

Skrevet

Vår dag starter etter at askepott er ferdig.

Tror ikke jeg ville hatt dårlig samvittighet hvis jeg var deg, du har forberedt alt til jul og da fortjener du den kosestunden med askepott eller hva det nå skulle være:-)

Det kommer helt sikkert andre dager der dere sammen kan ake med 2 åringen:)

Anonym poster: f28099a12492ac3d58d764c690d7c181

Skrevet

"Mannen min som ikke har vært med å gjøre noe som helst av forberedelser før jul mente at vi måtte rydde litt før vi får besøk klokken fem"

Da er det jaggu hans tur til å gjøre en innsats mens du hviler fortjent med Askepott. Barnet lider nok ingen nød med å få ake med pappa mens du slapper litt av inne :)

(s. vil tro at det kanskje også er du som står for å lage julematen, dekke bord og å varte opp gjestene, så da er en hvil mellom "øktene" på sin plass ;) )

Skrevet

Jeg er oppvokst med det samme som deg. Schlepper rundt i pysjen alle mann fram til vi MÅ i dusjen for å gjøre oss i stand til å dra :) Godteri og alle juletradisjonene på tv'n hele dagen lang :) Det var sånn da jeg var liten, og barna mine er vokst opp med det ;)

Og til deg som sier at man ikke MÅ se på askepott fordi vi er voksne og ikke barn, vel, den kan svinge begge veier. Neida, vi MÅ ikke se på det. Men vi MÅ heller ikke gjøre som mannen vil. Nettopp fordi vi er voksne og ikke barn!

En mann skal ikke nekte meg mine juletradisjoner med mindre vi skal bort og jeg må tilpasse meg andre o.l.

Vil han rydde, ja, da får han rydde selv. Vil han ut med barna, javel, vil barna ut så tar han dem med også..

Kjipt? Ja, sikkert ;)

Anonym poster: dc9c0547dd63f9cb103404b8660188a3

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Akkurat å subbe rundt i pysj ser jeg på som en uskikk og dyner har ingenting i stua å gjøre, julaften eller ei. Men ellers; helt greit for meg at du må se på Askepott, jeg hadde ikke orka å krangle om sånne småting.

Skrevet

Kunne ønske min mann på eget initiativ tok barna med seg ut...

Anonym poster: 25a99b329d8709c2866adbf5f531d11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...