Gå til innhold

Tårene triller...uten grunn....????


Fam.Martinussen

Anbefalte innlegg

Er vår første jul sammen. Han har gjennom de siste mnd blitt fortalt hva jeg er vandt med og hva vi pleier og han har fortalt hva de pleier. Prøvd å ta litt av alt slik at det møtes på midten. Jeg er vandt med julestrømpe med en gave fra julenissen, snop og et blad og jeg har ordnet det til hans og mine barn. Også fortalt ham at siden vi er sammen ordner ikke mine foreldre til meg og det regnet ikke han med at hans gjorde heller. Så jeg ordnet til ham. Fortalt dette til han og gjorde det fordi jeg ønsket. Han er vandt med å bare få snop ( noe som jeg ikke klarer for tiden) og han lurte litt på om han var nødt til å kjøpe gave til meg. Følte jeg måtte si nei, var jo ikke noe han var vandt med. Men trodde faktisk at han fant på et eller annet. Nå ligger jeg her i sengen og får grinebyer som er uten grunn. Ga jo han mulighet til å slippe. Men hadde et lite håp... Måtte bare få det ut. Så der henger strømpene, alle full bortsett fra min.. Bare håper ikke ungene ser det og reagerer på det. Hvordan forklare dem hvorfor ikke "nissen" har gitt mamma noe i sin julesokk???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Jeg ville ha puttet oppi noe frukt o.l selv eller sagt det som det var til din kjære at du ble skuffet over at du ikke fikk noe i julestrømpen din.

Det blir dessverre mye surr av å ikke si ting slik det er og da kan man heller ikke klandre andre fordi ting ikke ble slik man ønsket!

Det er de usagte forventningene som ikke ble innfridd som gjør deg så lei deg, så vær mer tydelig heretter mht hva du ønsker, så skal du se alt går bedre!

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke et tydelig på hva du ønsker eller forventer, er det ikke noen grunn til å grine. Neste gang er du tydelig, og sier til din mann: jeg vil også ha julestrømpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen grunn til tårer i det hele tatt, det er jeg fullt klar over. Hadde jeg sagt ja så hadde jeg hatt dårlig samvittighet for det fordi jeg vet at han har lite penger og har brukt av det lille han har til å kjøpe julegave til meg.

Regner med tårer og grining er pga hormoner. Så vil nok gi seg snart, men av erfaring måtte jeg få det ut for da pleier det å roe seg og gå fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løsning kunne vært å kjøpe inn det du selv ønsket i julestrømpen, lagt det i en pose og gitt det til din mann og sagt: harde blitt veldig glad om julenissen kom med dette til meg i strømpen.

Innen overraskelse, men du ville fått det du ville ha, uten dårlig samvittighet.

Men gravidhormoner r ikke å spøke med... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårene ville ikke gi seg, men ut på formiddagen når min kjære var stått opp gikk det ikke så lang tid før det plutselig lå noe oppi sokken min også.. Og som han sa, du liker jo ikke noe så det ble mariekjeks oppi der for du blr jo kvalm av alt ;) og gaven i sokken var filmen vi så sammen første gang vi traff hverandre :*) hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulte med to små

Er du gravid forklarer jo det en del ;) men så bra at din kjære la noe oppi julestrømpen, så endte det bra!

Ha en fin jul videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...