Gå til innhold

kreft..

venterpå nr 3 ♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Måtte bare spørre her for å se om d er noen a dere som vet!! Vi skal ut til mine besteforeldre å feire jula i dag! :D Men så er både meg og min datter blitt forkjølet.. Og så har min bestefar kreft, spredning ifra lunge til hode og så te nyrene.. Med at vi er blitt forkjølet, kan dette være farlig for han???

Vet at min bror og mi søster får ikke lov te å ta me hundene deres ut der..

Håper virkelig ikke dette kan bli no mer skade for han! Har ikke mye lyst te å holde oss hjemme.. Første jula vi alle er samlet :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg vet ikke, men ville tro at alle bakterier er svært uheldig for din bestefar når han er så syk, så jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen på å reise.

En uskyldig forkjølelse for dere kan muligens være alvorlig for han?

Syns uansett dere bør snakke med han ang dette slik at han får et valg selv, og ikke føler det blir en "beklemt" situasjon om dere sitter og hoster rundt han i dag.

Mulig du også kan ringe legevakten og be om råd der ang dette??

Dette er bare noen tanker fra meg.

God jul!

Skrevet

Ja, det er på ingen måte heldig for han å bli smittet med forkjølelse. Særlig ikke siden han har lungekreft, og bli smittet med luftveisvirus. Samtidig er det kanskje siste jula han er her, så dette blir en avveining. Det er jo ikke sånn at han blir smittet bare dere er i huset. Hva med munnbind? Unngå klemmer og håndhilsen, og host i albuen. Munnbind får du kjøpt på apotek eller du kan reise innom en legevakt. Lykke til, og riktig god jul!

Skrevet

Min pappa hadde kreft med spredning denne høsten. Og vi fikk aldri komme om det var så lite som at snørra rant.. Dette var pga at han fikk sellegift behandling og da blir imunforsvaret ekstremt svekket.. De er ofte redde for at de kreftsyke skal få lungebetennelse el lignende som da dessverre kan ta livet av de... Så jeg syns at du kan ta en telefon til dine besteforeldre og spørre om de har fått noen beskjed fra legen om evt sykdom i familien.. Men som sagt over her så har de munnbind på apoteket og på legevakta...

Jeg håper dere får feire med familien.. Vi fikk dessverre ikke feiret med min pappa da han døde fra oss for 20 dager side ..

Skrevet

Setter stor pris på at dere kom dere tid til og svare! Har snakket me de, og vi får komme! Heldigvis.. Første jula me han på hvertfall 20år.. Han er sjømann og er som regel ikke hjemme når d er vår tur te å ferie me de.. Å denne kan være den siste også :/ Vi måtte være veldig forsiktige, gå vekk å hoste.. Ikke sitte oppi han og ta forhåndsreglene!

Huff, kondolerer :/ var trist å høre :(

Skrevet

Bra du spurte dem og fikk svar!

Min mann har nyrekreft med spredning og har nedsatt immunforsvar, men hva som blir farlig for hvem er ekstremt individuelt, kommer an på ting som krefttype, hva kreften har angrepet, medisiner kan påvirke immunforsvaret osv

Skrevet

Huff :/ Ja, har nok noe me det å gjøre.. Han har slutta på cellegift, vet ikke heilt hvorfor.. Men han har hvertfall fått lappen tilbake, kun for 1år forløpig.. Han virker mye bedre enn når alt begynte.. Han hadde jo 3 svulster i jernen, den ene var like stort som et vanlig egg, men de har fått vekk d meste! Men noe de ikke kan ta vekk :/ Mista mi farmor for 4 år siden i lungekreft som spredde sæ te hele kroppen bare på et blunk! Tok 6mnd me ho.. Så håper at vi har han lengst mulig <3

Skrevet

Min mann ble operert for nyrekreft i august 2009, november 2010 og mai 2011. Oppdaget spredningene i januar for snart et år siden.

Ser ut til å holde seg noenlunde stabilt, men kroppen har fått varige men av operasjonene. Da særlig store smerter som gjør at han må sove i sykehusseng og står fast på sterke smertestillende som igjen gjør han veldig trøtt.

Hvor lang tid han har igjen vet kreftlegene lite om, kan være 1, 3 eller 6 år til, muligens mer, avhengig av hva som skjer innen kreftforskning og -medisiner

Skrevet

Da min mann gikk på cellegift fikk han ikke være i nærheten av forkjølet mennesker, heller ikke oppsøke folkemengder som kjøpesenter osv. De får så velldig dårlig immunforsvar, så det kan være veldig uheldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...