Frk Vims Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Hadde en ubehagelig opplevelse i kveld, fikk plutselig synsforstyrrelser på begge øynene (mest på ene tror jeg), så på en måte en hakkete tankeboble. Var ikke svimmel el. noe annet, men fikk vondt i hodet en stund etterpå. Blir jo litt bekymret, og lurer på om det kan ha noe med p-pillebytte å gjøre (brukt Microgynon ei uke nå).Kikket litt på nett, og ser jo ut som migreneanfall uten hodevondt først (var en benevnelse på noe som jeg synes likner, men husker ikke navnet). Kutte ut pillen med en gang, midt i brettet??
Caprica Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 Migrene.tenker jeg! Ga synsforstyrrelsene seg rett før hodepinen kom?
Frk Vims Skrevet 23. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2012 Ja, det gjorde den. Tok kanskje en halvtime før hodepinen kom, litt usikker egentlig.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 Høres ut som migrene... Jeg fikk det av synfase. Tror jeg tok brettet ut før jeg sluttet med de.. Anonym poster: 4b7f4d4905807cb056222826e95cd329
eliona Skrevet 23. desember 2012 #5 Skrevet 23. desember 2012 jeg har hemiplegisk migrene og er blitt frarådet å bruke p-piller..
Caprica Skrevet 23. desember 2012 #6 Skrevet 23. desember 2012 Ja, det gjorde den. Tok kanskje en halvtime før hodepinen kom, litt usikker egentlig. Jeg har opplevd det en.gang.. skjønte ingenting. Fikk skikkelig tåkesyn og rare "ringer" på ene øyet (det kalles aura). En kollega sa det var migrene, noe jeg ikke trodde noe på siden jeg aldri før (og aldri etter heller) har hatt det. Synsforstyrrelsene forsvant og hodepinen kom raskt. Ikke noe " full blown" migreneanfall, det hjalp med ibux og gikk raskt over. Dette skjedde i 2007 og jeg har ikke opplevd det siden! Heldigvis :-)
Ziiona Skrevet 23. desember 2012 #7 Skrevet 23. desember 2012 Sånn hadde jeg det også på ppillen. Hadde aldri vært borti det før, men det viste seg å være migrene (fikk påvist av lege etter forklaringer og samtaler). Prøv å få byttet merke så fort som mulig, så kanskje du ikke blir plaget med det.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #8 Skrevet 23. desember 2012 jeg har hemiplegisk migrene og er blitt frarådet å bruke p-piller.. Hva er hemiplegisk migrene? Kan du ikke bruke østrogenfrie piller heller? Jeg får migrene med aura av vanlige p piller, østrogenfrie går bra... Anonym poster: 4b7f4d4905807cb056222826e95cd329
eliona Skrevet 24. desember 2012 #9 Skrevet 24. desember 2012 jeg har hemiplegisk migrene og er blitt frarådet å bruke p-piller.. Hva er hemiplegisk migrene? Kan du ikke bruke østrogenfrie piller heller? Jeg får migrene med aura av vanlige p piller, østrogenfrie går bra... Anonym poster: 4b7f4d4905807cb056222826e95cd329 Du kan kan lese om det på nett. Men kort fortalt er det migrene med forbigående halvsidige lammelser. Jeg får synsforstyrrelser, prikking i armene, føler jeg ikke kan bevege den ene siden av kroppen og forbigående taleforstyrrelser. Jeg vet hva jeg vil si men det er bare tull som kommer ut, blablabla...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå