Gå til innhold

Heisann.Har du fjernet mandlene? og evt erfaringer ang dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært veldig plaget med mandlene og har fått invilget innen mai neste år.Skal på samtale 08.01.13 og kjenner at jeg gruer meg.Vil du dele din erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var 6 år,så husker ikke stort,men husker jeg hadde mye vondt og fikk mye is:)

Skrevet

Beklager hvis jeg skremmer deg nå, men for meg var det helt jævlig! Ville heller fødd mange ganger :( Klarte ikke å svelge mitt eget spytt en gang i nesten 14 dager, og gikk derfor veldig mange kilo. Var nesten dehydrert og utsultet, slapp og jævlig. Fikk i meg Max 1-2 dl vann per dag. Hadde jeg visst det for forhånd hadde jeg ikke gjort det. Men det var min opplevelse da. Vet om andre som syntes det var helt ok.

Skrevet

Hei!

Har heldigvis ikke så dårlig opplevlese som AnneS over her. Fikk innvilget operasjon etter en helvetes halsbetennelse. Hadde fått store byller på utsiden av mandlene og hadde problemer med å puste. Fikk i tillegg kjevelås og kunne ikke snakke eller spise. Helt forferdelig! I første omgang måtte de skjære opp byllene med kun lokalbedøvelse. Gikk så en uke på medisin, så kom byllene tilbake. De ville skjære opp på nytt, men jeg nektet. De opererte dagen etter og det gikk kjempefint. Hadde jo så klart litt vondt, men klarte å spise skive dagen etter operasjonen. Har aldri hatt halsbetennelse siden (hadde det sikkert 5 ganger i året før) og det er 8 år siden operasjonen :)

Lykke til :)

Anonym poster: 7c90c8a80fa4995c1050f963fdae81ef

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har tatt de. fikk streptokokkinfeksjon i sårene som gjorde at jeg lå med smerter i 3 uker. gikk ned mange kilo, klarte ikke spise mat. Bare drakk og putta stikkpiller oppi rompa. hadde det ikke vært for den infeksjonen hadde det nok vært bedre

Skrevet

Hei!

Har heldigvis ikke så dårlig opplevlese som AnneS over her. Fikk innvilget operasjon etter en helvetes halsbetennelse. Hadde fått store byller på utsiden av mandlene og hadde problemer med å puste. Fikk i tillegg kjevelås og kunne ikke snakke eller spise. Helt forferdelig! I første omgang måtte de skjære opp byllene med kun lokalbedøvelse. Gikk så en uke på medisin, så kom byllene tilbake. De ville skjære opp på nytt, men jeg nektet. De opererte dagen etter og det gikk kjempefint. Hadde jo så klart litt vondt, men klarte å spise skive dagen etter operasjonen. Har aldri hatt halsbetennelse siden (hadde det sikkert 5 ganger i året før) og det er 8 år siden operasjonen :)

Lykke til :)

Anonym poster: 7c90c8a80fa4995c1050f963fdae81ef

Jeg har også hatt byller og vært fare for å skjære de to ganger,slapp heldigvis unna skjæringen men fikk hestekur antibiotika.Har vært så plaget med halsbetennelse at operasjon er nok eneste utvei.
Skrevet

Jeg tok mandlene for 5 år siden, da var jeg 22. Klart det var vondt, og det var kanskje litt vondere enn jeg hadde forventet. Særlig sleit jeg med smerter i ørene, men i løpet av 1,5 uke var det over.

Vil særlig legge til at det var verdt det!! Har ikke hatt en halsbetennelse siden da, og jeg var plaget med 2-5 mer eller mindre alvorlige halsbetennelser pr vinter. Nå har jeg ingen plager, og hadde gladelig operert igjen imorgen :)

Skrevet

Jeg tok dem for snart 1 år siden! infeksjon/dehydrering som førte til sykehusinnleggelse for intravenøs behandling. Ble skrevet ut, 2 dager senere sprakk en blodåre så det ble ambulanse med blålys tilbake til sykehuset hvor de fikset blodåren langt nedi halsen kun i lokalbedøvelse (fytti.....). Sååååå, joda, gøy å ta mandlene;)

Skrevet

Har vært veldig plaget med mandlene og har fått invilget innen mai neste år.Skal på samtale 08.01.13 og kjenner at jeg gruer meg.Vil du dele din erfaring?

Jeg tok mine for to år siden, og hadde det ikke så ille som mange andre her. Det var vondt, men ikke såååå vondt. Spiste lite, sov mye pga smertestillende. Det gikk helt greit. Lykke til :)

Skrevet

Var 15. Husker ikke om det var ubehagelig, men husker at livet ble helt annerledes etterpå; såååå mye bedre! Hadde veldig mye vondt i halsen og ofte halsbetennelser som barn, men etter at jeg tok mandlene har jeg nesten ikke hatt halsvondt.

Skrevet

Jeg tok mandlene for ca 1 1/2 år siden etter uttallige halsbetennelser. Det var vondt noen uker i etterkant, men verst det første døgnet. Jeg har ikke angret et sekund, har ikke hatt halsbetennelse siden....

Skrevet

Tusen takk for svar:)Dere er supre!!!Kjenner jeg kan senke skuldrene litt om ikke helt;)Ha en fantastisk jul!!

Skrevet
Tusen takk for svar:)Dere er supre!!!Kjenner jeg kan senke skuldrene litt om ikke helt;)Ha en fantastisk jul!!
Og ikke minst ærlige svar;)T

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...