Gå til innhold

Gutter vs. Jenter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at jenter er gennerelt mye roligere enn gutter, eller er det tilfeldig?

Har ei jente fra før og hun har alltid vært veldig rolig. Ikke en høyt og lavt type i det hele tatt. Godteri reagerer hun ikke på.

Kjenner godt 4 små gutter og alle har høyt aktivitetsnivå, er høylytte og får de godteri er det så vidt de ikke klatrere i gardinene.

Er det gjerne slik forskjellen er på gutter og jenter?

Har en liten gutt i magen og lurer veldig på hva jeg kan vente meg. Alle barn er selvsagt forskjellig, men hadde vært gøy å høre deres erfaringer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt som din jente. :) Kusinen hans er som de guttene du beskriver ;)

Skrevet

Jeg har tre brødre, og to fettere. Fetterne mine er ganske gale og viltre av seg, men kun den ene broren min var vilter av seg (han har roet seg som voksen). Begge de to andre brødrene mine har vært veldig rolige, særlig han ene! Jeg er også rolig av meg, men jeg har ei kusine med ei datter som er på full guffe hele dagen...

Jeg opplever ofte gutter som viltrere, men dette stemmer absolutt ikke alltid. En liten indikasjon kan jo være å tenke over hvor mye lillen beveger seg i magen.

Anonym poster: b8d2588c5741bff806ac5f35aa981afe

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her er ikke jenta et år enda, men hun brøler for å få viljen sin, kan ligge å småsutre i 1-2 timer etter hun er lagt for kvelden, får hun vondt så stor tuter hun, får hun ikke viljen sin, så brøler hun (ikke bortskjemt nei, tror bare at mer lyd = få viljen sin)

Gutten i sitt første år, var rolig, pludret litt for å få mat og oppmerksomhet (lillesøster stortuter) han sov godt på natt, om han slo seg, så gikk det fort over (lillesøster kan fint hyle i en time) og han prøvde å få vilja si med sint pludring, men ga fort opp.

Så det stemmer ikke her så langt hvertfall.

Gutten er snart 2 år, og fortsatt rolig, om man ser bort fra trasse utbruddene da ;)

Skrevet

Er ikke så sikker på at man kan si at gutter er slik og jenter er slik. Om det er sånn at man opplever gutter som mer bråkete og urolige, så kan det jo være at de blir sånn fordi det forventes av dem? Pluss at man har kanskje litt høyere toleranse for urolige gutter enn urolige jenter?

Selv har jeg en gutt som er rolig. Han er typen til å observere andre og "samle" kunnskap og erfaringer på den måten. Han har to venner, som jeg vet om, i barnehagen. Ei jente han har kjent lenge som er ett år yngre enn han, og en gutt fra storebarnsavdelinga som jeg opplever som veldig rolig. Han søker tydeligvis rolige barn, og er lite med på herjelek med de andre.

Skrevet

De fleste gutter jeg har vært borti har faktisk vært roligere enn jentene :P

Anonym poster: 6c29441699ac83e064093338a5181e82

Skrevet

takk for svar :-)

Ser det er delte erfaringer her, så da blir det som jeg trodde. må bare vente å se om jeg får "skjæra på tunet" eller "julius i toppen av et tre" :-D

Skrevet

Her er gutten min på 2 veldig rolig, og hans jevngamle kusine helt motsatt. De har vært så forskjellige fra starten :)

Skrevet

Min 2-åring er ikke særlig rolig. Hun er høyt og lavt, hun er fryktløs og hun kjører på. Hun er min lille Emil :)

Skrevet

Min snart 2 åring er aktiv, men på en romig måte. Han gjør ikke ting før han føler han kan det, da han reisr seg opp førsge gang kunne han sette seg også. Vi har hatt minimalt med fall og knall.

Skrevet

Her stemmer det veldig godt med at jentene er rolige og guttene er noen aktive villbasser :) Min søsters jente er veldig ordentlig og forsiktig, det samme er jentene til bestevenninna mi. De liker ikke at ting legges på feil plass i huset, de vil vaske seg på hendene om de får mat på seg osv. Min egen sønn og min søsters sønn er langt mer uforsiktige og ukritiske; de løper helst rundt mens de brøler som tigere og ruller rundt i vill fart på løpesyklene sine :) Har en gutt til i magen nå og jeg regner med at det blir mange travle år fremover :)

Anonym poster: 2ac1008e4e19769efa8db7ef0d536d63

Skrevet

På gruppenivå vil du nok finne at gutter har et noe høyere aktivitets- og lydnivå enn jenter.

Men på individnivå er forskjellene store. Mange gutter er roligere enn gjennomsnittsjenta, og mange jenter er mer aktive enn gjennomsnittsgutten.

Med andre ord blir det en forundringspakke uansett. :)

Anonym poster: 14cd9bc1cc72f13ba3ecb63a85246a65

Skrevet

Hos er det foreløpig omvendt. Gutten på 4 har alltid vært veldig rolig, mens jenta på 20 mnd er et lite krapyl :P

Skrevet

Gutt -rolig

Jente -urokråke

Jente -urokråke

Jente -rolig

De to midterste er veldig tett i alder. Her er nok det grunnen til all action ;-) Hver for seg er de relativt fredelig :-)

Anonym poster: 91953ac2d4ebbbded8902e1b401b6181

Skrevet

Om det stemmer håper jeg ikke vi får en gutt om det blir en til :P hehe

Hun har ikke ro i fua en plass den lille tøysejenta her i hus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...