Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #1 Skrevet 23. desember 2012 Fikk vite på ultralyd sent i svangerskapet (uke 39) at gutten vår hadde lett dilatert nyrebekken. Når han kom til verden fikk vi vite at alt mest sannsynlig var i orden men at han ville bli innkalt til ultralyd når han var rundt seks uker. Det jeg lurer på er hva er det mulig at kan være gale? Har hørt snakk om noen problemer med å tisse, men er dette det eneste å bekymre seg for eller kan det være verre ting på fære? Føler jeg ikke har fått noen skikkelig beskjed fra legen om hva dette innebærer. Har prøvd å søke litt på nettet men finner ingenting, håper derfor noen her inne vet. Anonym poster: 8c44fca584f0df3272a8fa2d0e4e8440
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #2 Skrevet 23. desember 2012 Ingen? :/ Anonym poster: 8c44fca584f0df3272a8fa2d0e4e8440
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2012 #3 Skrevet 23. desember 2012 Gutten vår hadde også forstørret nyrebekken på begge sider da han var foster. Ved fødsel var det også litt forstørret. På kontroll 6uker senere var det normalisert på ene siden. Fikk beskjed om å være litt oppmerksom på feber uten andre symptomer,da dette kan bære urinveisinfeksjon. De nevnte at han kunne ha litt større sjanse for nyre infeksjon. Vi tenker aldri over det utenom når han er syk, da sjekker de alltid urinen. Anonym poster: 98274db4a9dda20c8a85f88fef5db005
auro Skrevet 23. desember 2012 #4 Skrevet 23. desember 2012 Har også en gutt som ble født med forstørra nyrebekken. Ble fulgt opp med antibiotika, ul og div kontrastrøntgen før det endte med operasjon da han var 5 mnd. Lå på sykehuset i 5 dager. Alt har vært helt uproblematisk. Blir fortsatt fulgt opp med årlig ul. Tror det er veldig sjelden det går så langt som til operasjon, det ordner seg som oftest av seg selv.
Hannepålandet Skrevet 23. desember 2012 #5 Skrevet 23. desember 2012 Jeg skal på ny ul i uke 26 pga utvidet nyrebekken. Men er bare en mm over normalen, så jeg regner med det har ordnet seg. Fikk beskjed om at det ikke var noe å uroe seg over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå